۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۸۲۶۹۸

حضور شیعه و سنی در انتخابات نه بزرگی به دشمنان انقلاب است

حضور شیعه و سنی در انتخابات نه بزرگی به دشمنان انقلاب است
اهل سنت کشور در کنار شیعیان و سایر اقوام و گروه‌ها با حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی، نه بزرگی به دشمن بگویند و حمایت جدی خود را از نظام اسلامی که دل در گرو آن دارند داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع انتخابات از نگاه مذاهب با محوریت اهل سنت و نقش مذاهب در مشارکت حداکثری برگزار شد.

در این وبینار مولوی محمد صدیق فهیمی امام جمعه سورو بندر عباس با اشاره به آیه «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» گفت: دشمن نگاهش متفاوت از نگاه‌های قبلی به انتخابات است. ما باید با هوشیاری و رهنمودهای قرآنی طبق وظیفه و دستور شریعت و حکمی که بر ما تکلیف است، به وظیفه خود عمل کنیم. دشمن این بار متفاوت از دفعات قبل بر اساس برنامه عدم حضور در پای صندوق‌های رأی و عدم شرکت در این انتخابات کار می‌کند.

امام جمعه مسجد جامع سورو بندرعباس خاطر نشان کرد: دشمن سه نقشه برای انتخابات دارد؛ یکی اینکه تحت هر شرایطی مردم در انتخابات شرکت نکنند، پس باید همه تلاش‌ها را به سمتی که مقام معظم رهبری در مورد حضور حداکثری می‌فرمایند جهت داد. این کار دشمن نتیجه معکوسش به خودش بر می‌گردد و شاهد حضور مردم با شور و اشتیاق در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود. در مرحله دوم دشمن می‌داند نقشه اولش نتیجه بخش نخواهد بود و مردم با بصیرتشان به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت، علم انتخابات مهندسی شده را بلند خواهد کرد، که حرفی غلط و اشتباه است. مرحله سوم که بعد از انتخابات خواهد بود، این است که مردم اختیاری در انتخاب خود ندارند و در تلاش برای القای این مطلب در ذهن مردم هستند. در این بین راه چاره؛ داشتن بصیرت است، با بصیرت است می‌توان دشمن را منکوب و از دور خارج کرد.

مولوی فهیمی در ادامه بیان کرد: بدون شک دشمن شکست خواهد خورد چون اقتدار ایران را در مدافعان حرم، سوریه، یمن و… مشخصاً دیده است. جمهوری اسلامی تنها نظامی است که حامی مظلومان است و حد و مرزی برای این کار نمی‌شناسد.

این عالم اهل سنت استان هرمزگان در ادامه افزود: ما همه پیروان مولی امیرالمؤمنین علیه السلام هستیم که بنا به فرموده‌ی ایشان اگر در پای زن یهودی خلخالی باشد و بخواهند بیرون بیاورند بیکار نمی‌نشینیم. این سنگ محک مسلمانان است. همه نظام سلطه یک طرف است و تمام تبلیغات خود را در رسانه‌ها در بوق و کرنا قرار کرده‌اند تا مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنند اما این را می‌دانیم که نتیجه آن شکست مفتضحانه دشمن خواهد بود.

مولوی فهیمی در توصیه به برادران اهل سنت برای شرکت در پای صندوق‌های رأی گفت: بیشتر اهل سنت از اول انقلاب تا به الان پای کار نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند. اهل سنت برای شرکت در نبرد با داعش سوریه و دفاع از حرم پیش قدم شدند و شهدایی هم تقدیم اسلام و ایران کردند. اهل سنت نزدیک به ۱۳ هزار نفر شهید تقدیم این انقلاب و نظام کرده‌اند که نشان دهنده همراهی اهل سنت با نظام است به گونه‌ای که موجب سرافرازی اهل‌سنت می‌باشد.

امام جمعه و جماعت مسجد جامع سورو بندر عباس در ادامه چنین بیان داشت: همان گونه که زمانی افرادی با فشردن انگشت روی ماشه اسلحه جلوی دشمن ایستادگی و مقاومت کردند، الان هم با فشردن انگشت بر روی تعرفه‌های رأی در مقابل دشمن ایستادگی کنند. إن‌شاء الله در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اهل سنت کشور در کنار شیعیان و سایر اقوام و گروه‌ها با حضور در پای صندوق‌های رأی، نه بزرگی به دشمن بگویند و حمایت جدی خود را از نظام اسلامی که دل در گرو آن دارند داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مردم علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت می‌کنند، باید انتخاب اصلح نیز داشته باشند، بر این اساس که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ» (سوره نساء آیه ۵۸) یعنی امانت را به اهلش واگذار کنید. بحث دولت بسیار مهم است همانطور که رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلّم) در مورد ابوذر غفاری که اهل تقوا بود و در خواست کار حکومتی داشت، حضرت به ایشان فرمودند: تو برای این کار ضعیفی و این یک امانت است و همه از عهده این کار برنمی‌آیند. در سوره کافرون هم می‌خوانیم «لکم دینکم ولی دین» اشاره به این مطلب دارد که کافر بر دین خود است، ولی در ارتباط با خیانت در امانت می‌گوید که کسی که امانت دار خوبی نباشد دین دار نیست. بحث جدی است امانت انتخابات امانت مهمی است که فرد باید همه جوانب را در سیاست کلان شناخته باشد و مسائل دینی و فرهنگی و اعتقادی را با جنبه دشمن‌شناسی و آسیب‌شناسی مد نظر داشته باشد.

مولوی فهیمی در پاسخ به سخن پراکنی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند گفت: قرآن پاسخ دندان‌شکنی به این افراد که آباء و اجدادشان هم دشمنی‌هایی را انجام می‌دادند داده است: «قل موتوا بغیظکم» بحث ملّای درباری ملاک ما نیست، از این ترس نداریم که خوب باشیم و از ما بدگویی کنند بلکه ترس ما از این است که بد باشیم و مردم به اشتباه ما را خوب بدانند، وظیفه داریم که دل در گرو انقلاب داشته باشیم و حاضر هستیم برای این نظام فداکاری کنیم و حتی شهید شویم. این حرکت وظیفه ماست. هدف ما جهان شمول کردن این نظام و انقلاب و در نهایت رساندن آن به دست صاحب اصلی‌اش که فردی از نسل سلاله پاک پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) که همان حضرت مهدی موعود (عج) است می‌باشد. اگر امروز در دوران ظهور و درک حضور در رکاب امام عصر (عج) نیستیم، باید تلاش کنیم از سربازانی باشیم که بستر را برای ظهور ایشان آماده می‌کنند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات