۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۸۲۸۹۳
انتخابات 1400؛

کدخدایی: آمار مصرف تعرفه های انتخابات در حد گمانه زنی است

کدخدایی: آمار مصرف تعرفه های انتخابات در حد گمانه زنی است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آمارهایی که در فضای مجازی درباره مصرف تعرفه ها اعلام شده در حد گمانه زنی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس گزارشی که هیئت‌های نظارت داشتند خوشبختانه بسیاری از مشکلات حل شده است. یک نکته ای که در بحث فنی بود در ارتباط با انتخابات شوراها با توجه به اینکه این انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد این مسئله موجب کندی روند اخذ رای شده است با پیگیری هایی که با وزارت کشور داشتیم دوستان اعلام کردند که در هر جایی که این انتخابات الکترونیک موجب کندی کار شده است مجریان انتخابات می توانند فرآیند اخذ رای را به شکل دستی انجام دهند تا موجب ازدحام مردم در شعب نشود.

وی گفت: توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی مردم عزیزمان تلاش کنند تا هرچه زودتر رای خود را به صندوق ها بیندازند. البته در تراز ضدعفونی کردن شعب و رعایت فاصله گذاری ها اقداماتی خوبی انجام شده است.

کدخدایی درباره میزان دقیق مصرف تعرفه ها گفت: ما هنوز نمیتوانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه ها و آمارهایی که بعضا در فضای مجازی اعلام شده اظهارنظر کنیم. چون این بحث ها در حد گمانه زنی است و ما وقتی که آرای تجمیع شود نتیجه اولیه از سوی وزارت کشور اعلام می شود و بعد از آن ما بررسی صحت انتخابات را انجام خواهیم داد تا در نهایت نتیجه پایانی اعلام شود.

وی درباره گزارش‌هایی که پیرامون تخلفات احتمالی به دست شورای نگهبان رسیده گفت: ما از طریق سامانه مردم ناظری که اعلام کرده بودیم تا الان بیش از ۳۰۰۰ گزارش تخلف دریافت کرده ایم که عمدتا مربوط به تاخیر در شروع کار رای گیری بوده است و مشکلات دستگاه های احراز هویت بوده است که البته غالب این مشکلات حل شده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مشارکت مردمی گفت: با توجه به آماری که از صندوق ها در استانها و شهرستان‌ها داریم آمار مشارکت الحمدلله خوب است.

ارسال نظرات