۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۸۳۰۵۷

تبریک رؤسای جمهور و شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

تبریک رؤسای جمهور و شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی
جمعی از رؤسای جمهور، شخصیت‌های سیاسی و علمای کشور‌های مختلف با صدور پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان رییس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی  و علماء کشورهای مختلف با صدور پیام های جداگانه ای انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایرانی تبریک گفتند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتی» رئیس‌ جمهور روسیه، «الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، هیثم بن طارق سلطان عمان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند.

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

تبریک نصرالله به رئیسی؛ مقاومت شما را پشتوانه خود می‌بیند

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله پیام تبریکی برای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» فرستاد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در پیام مذکور آمده است: این پیروزی بزرگ و انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور در این مرحله از تاریخ حساس ایران را تبریک می‌گویم.

نصرالله سپس تصریح کرد: پیروزی شما امید ملت ایران و ملت‌های منطقه برای آینده و قدرت مقابله با چالش‌ها را زنده کرد.

دبیرکل حزب‌الله در این پیام افزود، رزمندگان مقاومت و آزادگان شما را دژ و پشتوانه‌ای قوی در مقابله با تجاوزگران می‌دانند.

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

پوتین به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو از پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی گرامی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

روابط بین کشورهای‌مان به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار می‌باشد.

امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت کند. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.

برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت و بهزیستی را آرزو می‌کنم.

با عرض احترام ، ولادیمیر پوتین

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

بشار اسد پیروزی آیت الله رئیسی را تبریک گفت

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیس را در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران تبریک گفت.

اسد در پیام خود به آیت الله رئیسی گفته؛ خوشحالم که از طرف خودم و مردم سوریه و در راستای جلب اعتماد مردم دوست ایران صمیمانه این پیروزی را به شما تبریک بگویم. حرکت کشور شما به سمت پیشرفت و رفاه در همه زمینه‌ها برای مردم، که در مقابل همه طرحها و فشارهایی که هدفش شکست اراده آنها بود ایستادگی و مقاومت کرد، را خواستار هستم.

بشار اسد در ادامه تاکید کرد، من از این فرصت استفاده میکنم تا علاقه و اشتیاق خود را برای تقویت همکاریها در مسیر روابط دوجانبه و منافع مشترک میان جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران را اعلام کنم.

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

رئیس‌جمهور عراق پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از دفتر ریاست‌ جمهوری عراق، متن پیام برهم صالح بدین قرار است: «جناب دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، سلام علیکم و رحمه الله و برکاته. صادقانه انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در این مأموریت بزرگ در خدمت به ملت عزیز ایران و تحقق پیشرفت، بزرگی و شکوفایی موفق باشید».

برهم صالح ادامه داد: «ما در عراق به تقویت روابط مستحکم با کشور همسایه ایران و ملت این کشور که با مردم ما پیوندی تمدنی، فرهنگی و اجتماعی اصیلی در طول تاریخ داشته، چشم دوخته‌ایم. جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی در کنار مردم عراق در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری نقش مهمی داشت و در رویارویی با پیامدهایی که امنیت و صلح منطقه ما، جایی که جنگ‌ها و بحران‌ها  آن را احاطه کرده است، چون یاور بود. دیدارمان در سفر اخیر شما به بغداد و پافشاری و اهتمام جناب‌عالی به روابط میان کشورمان و مردممان را به یاد می‌آورم».

رئیس‌جمهور عراق اضافه کرد:‌ «منطقه به حکمت و حکماء و ترجیح زبان گفت‌و‌گو و ارتباط [با یکدیگر] و همچنین نگاه جدی به منافع ملت‌های ما و تقویت این منافع از راه تحکیم پایه‌های امنیت، ثبات، صلح و احترام به حاکمیت نیاز مبرم دارد. تاریخ ملت‌ها با مواضع شجاعانه و مواضعی که هدف از آن خیر برای انسانیت است، نگاشته می‌شود که این خود مصداقی برای فرمایش خداوند متعال است: " کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ"».

در ادامه این پیام آمده است:‌ «ما به اشتیاق شما و تلاش بسزایتان در توسعه روابط و تحکیم آن از راه منافع مشترک برای ملت‌هایمان  و آنچه برای منطقه خیر به همراه دارد، اطمینان زیادی داریم. بار دیگر پیروزی جناب‌عالی در انتخابات را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و به همراه شما به دنبال آینده‌ای شکوفا برای ملت‌ها و کشورمان هستیم. خداوند خیر و رفاه به مردم، رهبری و دولت ایران نصیب گرداند. موفق و ثابت‌قدم باشید».

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

اردوغان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای تاکنون پیشتاز این رقابت است.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

الهام علی اف انتخاب آیت الله رئیسی را تبریک گفت

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در توئیترش از پیام تبریک رئیس جمهور آذربایجان به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب خبر داد.

وی نوشت: الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان انتخاب آیت الله رئیسی را صمیمانه تبریک گفت. آقای علی اف در این پیام روابط دو کشور را استراتژیک خواند و افزود فرصت‌های فراوانی برای گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای پیش روی دو کشور قرار دارد.

متن کامل پیام تبریک رئیس جمهور آذربایجان خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

جناب آقای رئیسی،

انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب  تبریک می‌گویم. جمهوری آذربایجان برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران که در طول تاریخ ریشه‌های دینی و فرهنگی مشترکی داشته است، اهمیت ویژه ای قائل است. وضعیت فعلی روابط ما که به سطح همکاری‌های استراتژیک رسیده است، خوشحال کننده است. سفرهای متقابل متعددی بین کشورهای ما، اسناد امضا شده، پروژه‌های مشترک و همچنین فعالیت موفق کمیسیون مشترک نقش مهمی در توسعه همکاری متقابل ما ایفا می‌کند. با آزادسازی سرزمین‌های باستانی و تاریخی آذربایجان از اشغال، مرز دولتی بین آذربایجان و ایران به طور کامل احیاء شده است. این وضعیت جدید فرصت‌های بزرگی برای تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین کشورهای ما و توسعه همکاری منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

معتقدم روابط دوستانه و همکاری آذربایجان و ایران که مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری است، با تلاش مشترک ما، مطابق با منافع مردمان و کشورهای ما از این به بعد نیز تقویت و گسترش خواهد یافت. برای شما آرزوی سلامتی، خوشبختی و موفقیت در فعالیت‌ها و مسئولیت آینده در راستای تامین رفاه مردم دوست و برادر ایران دارم.

با احترام

الهام علی اف

رئیس جمهور آذربایجان

رییس جمهور ارمنستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت.

به نوشته پایگاه خبری «ارمن پرس»، دفتر سرکیسیان در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی نوشت:‌ «باور دارم که ایران تحت رهبری شما به مسیر توسعه و سعادت ادامه خواهد داد».

در این نامه آمده است: «ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است چرا که یکی از شرایط کلیدی برای تضمین پیشرفت و ثبات منطقه‌ای در کشورهای ما محسوب می‌شود. تمایل ما به‌عنوان ملت‌های دوست، در به رسمیت شناختن یکدیگر و همکاری متقابل، به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد و امروزه نیز فرصت‌های گسترده‌ای برای آن وجود دارد».

سرکیسیان افزود: «امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود».

نخست‌وزیر عراق هم پیروزی «رئیسی» در انتخابات ایران را تبریک گفت

به گزارش «وکالة الأنباء العراقیة» (واع) الکاظمی در این پیام تبریک که ساعاتی پس از تبریک «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، صادر شد، ضمن تبریک پیروزی رئیسی خطاب به وی بر «عمق روابط عالی دو ملت عراق و ایران» تأکید کرده است.

طبق این گزارش، الکاظمی همچنین بر تمایل خود برای «تحکیم پیوندهای همکاری مشترک بین دو کشورمان به نحوی که در خدمت منافع مشترک باشد» تأکید کرده است.

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

حماس پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در پیامی پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 متن پیام جنبش حماس از این قرار است:‌ «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و مردم و ریاست جمهوری اسلامی ایران خالصانه دستاورد  و موفقیت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک و و تهنیت عرض می‌کند؛ انتخاباتی که در آن، ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌ِ جمهوری اسلامی ایران برگزیدند».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ادامه داد: « بدین وسیله ما در جنبش به جناب رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی برگزیده‌شدنشان از سوی مردم ایران را تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال برایش توفیق، ثابت‌قدمی و موفقیت در ریاست ایران در راه خدمت به جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان ملت این کشور در مسیر توسعه، پیشرفت و رفاه و تداوم و تقویت مواضع شرافتمدانه ایران در همبستگی با فلسطین و آرمان عادلانه این کشور و همچنین حمایت از پایداری ملت مردم فلسطین را خواستاریم. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه: ۱۹/۰۶/۲۰۲۱ میلادی مصادف با نهم ذو القعده سال ۱۴۴۲ هجری قمری».

عمران‌خان: پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی را تبریک می‌گویم

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

عمران‌خان  در حساب توئیتری خود نوشت: «پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبرک می‌گویم.»

وی در ادامه پیام خود افزود: مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح ، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.

عمران خان در ادامه خاطرنشان کرد: انتخاب حضرتعالی بعنوان رییس جمهور، تجلی اعتماد مردم ایران در رهبری شماست. آرزوی قلبی ماست تا ایران و مردم برادرمان در زیر رهنمودهای شما گام‌های بلندتری در حوزه های ملی و بین المللی بردارند.

وی تصریح کرد: من اطمینان دارم که روابط برادرانه و بلند مدت مان در رشد و شکوفایی تعاملات سودمند دوجانبه و در همه زمینه ها ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد: من مشتاقانه منتظر همکاری های نزدیک با حضرتعالی در سال های آتی هستم، نه تنها تقویت روابط عالی دوجانبه و فی مابین بلکه کار مشترک در دستیابی به صلح، سعادت و توازن در سطح منطقه و بین الملل.

پیام تبریک رئیس پارلمان لبنان به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی

«نبیل بری» رئیس پارلمان لبنان پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

رسانه‌‌های لبنان گزارش دادند که نبیه بری پیام تبریکی به مقام معظم رهبری حضرت‌ آیت‌الله علی خامنه‌ای ارسال و دستآورد ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را به ایشان تبریک گفت.

شبکه المیادین گزارش داد که بری در پیام خود آورده است که ایران همانگونه که در برابر تحریم‌ها استوار ایستاده است، در حفظ و صیانت از حقوق و دستآوردهای خود نیز استوار و پایدار است.

رئیس پارلمان لبنان همچنین به آیت‌الله رئیسی این پیروزی را تبریک و تهنئت گفت.

پیام تبریک رهبر جریان حکمت ملی عراق به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور منتخب ایران

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، امروز (شنبه)، در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت.

سید عمار الحکیم در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم».

وی در ادامه ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در این پیام اضافه کرد: «همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم».

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان اظهار امیدواری کرد که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.

تبریک جمعی از رؤسای جمهور،  شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف به آیت الله رئیسی

جنبش نجباء عراق پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت

«اکرم الکعبی» دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء پیروزی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» ضمن تبریک این پیروزی به رهبر و مردم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: «مردم ایران بار دیگر پایبندی خود به حکومت و رهبری معظم انقلاب را اثبات و با مشارکت پرشور در داخل و خارج از کشور، چالش‌ها را به حماسه‌ای انتخاباتی تبدیل کردند».

وی ابراز امیدواری کرد که استحکام روابط بین دو ملت ایران و عراق در تمام زمینه‌ها و با وجود مشترکات عقایدی، فرهنگی و جغرافیایی بیش از پیش افزایش یابد.

قزاقستان: ایران یکی از شرکای قابل اعتماد «نورسلطان»‌ در جهان اسلام است

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: پیروزی شما در انتخابات نمایانگر حمایت از سیر سیاسی و برنامه‌های شما با هدف توسعه و تقویت سرزمین مادری و همچنین این واقعیت است که مردم ایران آینده خود را با شما مرتبط می کنند.

در این راستا ، من می خواهم برای جمهوری اسلامی ایران و مردمش آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر در اجرای اهداف و ابتکارهای عالی داشته باشم.

تاکایف خاطرنشان کرد: ایران را به عنوان یک همسایه دوست در منطقه خزر و یکی از شرکای قابل اعتماد قزاقستان در جهان اسلام می دانم.

رئیس جمهور قزاقستان ابراز اطمینان کرد دو کشور نه تنها همکاری موجود را با روحیه دوستی سنتی و حمایت متقابل حفظ می کنند، بلکه می توانند به آن انگیزه و حس جدید بخشند.

وی آمادگی خود را برای تلاش های مشترک با رئیس جمهور ایران برای تقویت بیشتر همکاری نزدیک در قالب های دوجانبه و چندجانبه اعلام کرد.

پیام تبریک رئیس جمهور بلاروس به آیت‌الله رئیسی

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، دیروز (شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰) بلافاصله پس از اعلام نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از طرف خود و مردم بلاروس، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این پیام‌ آمده است: من اطمینان دارم که تجربه غنی شما در زمینه مدیریت، پشتیبان خوبی در این پست خواهد بود. امیدوارم که با هدایت شما، ایران بتواند بر تمام موانع خارجی غلبه کرده و به پیشرفت قابل توجهی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دست یافته و روابط دوستانه بلندمدت با بلاروس همچنان در تمامی ابعاد، تقویت و گسترش یابد.

الکساندر لوکاشنکو در این پیام سلامتی، عملکرد پربار و توفیق در فعالیت‌های دولت برای سید ابراهیم رئیسی و همچنین صلح و سعادت برای مردم ایران آرزو کرد.

۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد و براساس اعلام وزارت کشور، سید ابراهیم رئیسی با کسب  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای هشتمین رئیس جمهور ایران شد.

تاکنون «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

پیام تبریک مسرور بارزانی به آیت‌الله رئیسی

«مسرور بارزانی» رئیس دولت منطقه کردستان عراق نیز پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

بارزانی ضمن تبریک به آیت الله رئیسی تأکید کرد: «دولت کردستان علاقه‌مند به همکاری با او (آیت الله رئیسی) برای تقویت روابط بلندمدت متکی بر منافع و احترام متقابل و پیشبرد صلح و ثبات منطقه است».

همچنین «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز شنبه(دیروز) تلفنی با آیت ‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران گفت‌وگو کرد.

برهم صالح در این تماس تلفنی بر ضرورت تقویت روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها و تلاش برای افزایش امنیت منطقه تاکید کرد.

محمود عباس به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت

سفارت فلسطین در جمهوری اسلامی ایران از پیام تبریک «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آیت‌الله رئیسی خبر داد.

براساس اعلام این سفارتخانه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی خطاب به آیت‌الله رئیسی از سوی خود، مردم و دولت فلسطین پیروزی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به ایشان و مردم کشورمان تبریک و تهنیت گفت.

محمود عباس در این پیام بر اراده راسخ تشکیلات خودگردان در جهت تحکیم همکاری مشترک در راستای منافع دو کشور و دو ملت برادر تاکید کرده است.

«عبدالله عبدالله» پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

وی در پیامی افزود: «پیروزی حجت‌السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. انتظار داریم با پیروزی آقای رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و هراس‌افکنی بیش از پیش گسترش یابد و تقویت گردد».

عبدالله همچنین برای رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال کامیابی و موفقیت و برای مردم کشورمان سعادت و بهروزی آرزو کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد افغانستان و ایران دو کشور همسایه، برادر، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستند که از روابط حسنه تاریخی برخوردار می‌باشند.

رییس جمهور کوبا پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

امیر کویت پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

خبرگزاری رسمی کویت خبر داد که «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

جمعیت اسلامی افغانستان انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

عطامحمد نور رئیس این جمعیت در پیامی گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران را که در پی آن جناب ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد تبریک می‌گویم.

وی افزود: به عنوان یک رویداد دموکراتیک و مردم سالار به دولت و ملت کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران مبارک‌باد عرض می‌کنم. آرزو دارم که دولت و ملت ایران به عنوان کشور هم‌فرهنگ و همسایه ما، در سایه مدیریت آقای رییسی به رفاه و آسایش بیشتر دست یابند.

نور در پایان افزود: جمعیت اسلامی افغانستان ضمن سپاسگزاری از همیاری‌های متداوم جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم افغانستان، بر تحکیم و تقویت این روابط بیشتر از پیش تاکید می‌دارد. یکبار دیگر این پیروزی را به دولت و ملت ایران صمیمانه شادباش می‌گویم.

امیر قطر پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پیروزی «ابراهیم رئیسی» امیر قطر در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

سلطان عمان پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

خبرگزاری عمان خبر داد که «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پیامی به جناب رئیس دکتر «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

رییس شورای عالی سیاسی یمن پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

نائب رئیس امارات پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

«محمد بن راشد آل مکتوم» که دارای سمت‌های نایب رئیس دولت امارات، رئیس شورای وزیران، وزیر دفاع و حاکم دوبی بوده، پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت./998/

ارسال نظرات