۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۸۳۱۰۴
مدیر حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

مرکز تخصصی شیعه شناسی در آستان علی بن مهزیار تأسیس می شود

مرکز تخصصی شیعه شناسی در آستان علی بن مهزیار تأسیس می شود
خوزستان - حجت الاسلام بهرام پور گفت: در آینده بنا شده تا مرکز تخصصی و پژوهشی شیعه شناسی در آستان مقدس علی بن مهزیار اهوازی تأسیس شود.
حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز وجود آستان علی بن مهزیار اهوازی در استان را مایه خیر و برکت دانست و بیان داشت: علی بن مهزیار اهوازی شخصیتی ولایتمدار بود؛ در همه نامه‌های رد و بدل شده میان ایشان و ائمه اطهار به بیان‌های مختلف وی را شخصیتی بی نظیر در اطاعت از فرامین ائمه و خودساخته در خدمت به اهل بیت معرفی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: علی بن مهزیار اهوازی نمونه چهره‌ای است که ائمه اطهار از شیعیان خود انتظار داشتند؛ بنابراین ایشان الگوی بسیار خوبی برای شیعیان و مردم اهواز است.

حجت الاسلام بهرام پور افزود: وجود علی بن مهزیار اهوازی در اهواز می‌تواند محوریت ارزشمند برای مجموعه‌ای از حرکت‌های فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی باشد؛ متأسفانه از این جهت مسؤولان مربوطه غفلت کردند.

وی ادامه داد:، اما امروز این حرکت تحت محوریت اداره کل اوقاف استان در حال شکل گیری است و امیدواریم که به زودی شاهد فعالیت‌های محوری تری در این راستا باشیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: شخصیت محوری علی بن مهزیار اهوازی الگوی خوبی برای کسانی است که می‌خواهند ضمن فراگیری ولایتمداری مانند ایشان محبوب امام عصر (عج) شوند.

حجت الاسلام بهرام پور آستان مقدس علی بن موسی الرضا را بهترین محور برای شیعه شناسی خواند و تصریح کرد: پایگاه شیعه شناسی در کشور ما آستان مقدس علی بن موسی الرضا است و علی بن مهزیار اهوازی به عنوان شاگرد این مکتب می‌توان آستان ایشان را پایگاهی قرار داد تا ارادتمندان عصت و طهارت برای عروج معنوی و ملکوتی خود فضایی را داشته باشند.

وی از تأسیس مرکز تخصصی شیعه شناسی در آینده خبر داد و بیان داشت: در آینده بنا شده تا مرکز تخصصی و پژوهشی شیعه شناسی در آستان مقدس علی بن مهزیار اهوازی تأسیس شود و وجود این مرکز پایگاهی برای مراجعه همه ارادتمندان و محبان اهل بیت خواهد بود تا از علوم و فضائلی که شاگردان اهل بیت (ع) در طول هزار سال برای ما به ودیعه گذاشته اند استفاده کرده و مسیر صحیح تشیع را بپیمایند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان صحبت‌های خود ابراز داشت: امیدواریم حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی به پایگاه ارزشمندی برای ارادتمندان به فرهنگ تشیع تبدیل شود.

لازم به ذکر است؛ مراسم غبار روبی حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی، بامداد امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین پیمان علی نژاد، رئیس هیئت امنا آستان علی بن مهزیار اهوازی، جبار سعیداوی، مدیر آستان علی بن مهزیار اهوازی، حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه استان به مناسبت دهه کرامت صورت پذیرفت. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات