۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۳۱۶۴
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

زیارت حضرت معصومه یکی از برترین زیارت‌هاست

زیارت حضرت معصومه یکی از برترین زیارت‌هاست
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: فضیلت زیارت فوق‌العاده است، به تعبیر آن امام همام هر کسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند انگار امام رضا(ع) را زیارت کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی  حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امام رضا علیه السلام راجع به معرفی امام فرمودند امام مانند دوستی همراه، پدری مهربان، برادری که از یک مادر باشد، مادر برای طفل صغیر و پناهگاه انسان در سختی‌ها و مشکلات است.

وی با بیان اینکه ما نیاز به تکیه گاه و پشت و پناه داریم، گفت: کسانی که می توانند برای ما تکیه گاه باشند اول خدا و دوم حضرات معصومین علیهم السلام هستند و ما نیاز به یک پشتوانه داریم و هیچ پشتوانه‌ای برای ما به غیر از خدا، محمد(ص) و آل محمد نیست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در مورد زیارت، غریب و بعید مطرح نیست و ما هر کجا که امام را صدا کنیم در حقیقت ثواب زیارت آن امام را برای خود ثبت کرده‌ایم و بالاترین ثواب زیارت به زیارت امام حسین علیه‌السلام اختصاص دارد.

وی ادامه داد: فضیلت زیارت فوق‌العاده است و بعد از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالاترین فضیلت زیارت به امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اختصاص دارد و به تعبیر آن امام همام هر کسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند انگار ایشان را زیارت کرده است.

مؤمنی با اشاره به آثار زیارت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام عنوان کرد: امام هادی علیه‌السلام فرمودند که هر کسی هر اندوهی دارد می‌تواند با زیارت امام رضا علیه‌السلام اندوه خود را رفع کند.

وی ادامه داد: در زیارت جوادیه آمده است که السلام علی امام رئوف و این رئوف یعنی بالاتر تصور ما مهربان بودن، به همین علت می‌توان گفت که ایشان هر آنچه برای ما خوب است و ما نمی‌دانیم را برایمان رقم خواهند زد.

ارسال نظرات