۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۸۳۲۳۹
حلقه مفقود فرهنگ(۱)؛

تشکیل خانواده اسلامی ایرانی مهمترین اولویت دولت سیزدهم

تشکیل خانواده اسلامی ایرانی مهمترین اولویت دولت سیزدهم
حجت‌الاسلام اسکندری گفت: اگر خانواده را به وضعیت مطلوبی از سبک زندگی اسلامی برسانیم، بدون شک سطح جامعه در ابعاد و مسائل مختلف حتی در بُعد امنیتی نیز ارتقا می‌کند.

حجت الاسلام رضا اسکندری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، راجع به اولویت‌های اجتماعی و فرهنگی دولت سیزدهم گفت: رشد و تعالی معنوی و اخلاقی یکی از مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی کشور است که دولتمردان باید به آن توجه کنند. مقدمه‌ای که نیاز است تا در کشور میزان معنویت و اخلاق‌مداری رشد کند، اولویت قرار گرفتن خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها است.

وی در ادامه افزود: خانواده در حقیقت بستری برای رشد و تعالی حقیقی انسان‌ها است که با توجه به در نظر گرفتن تغییرات منفی در سبک زندگی‌ها ایجاد شده است، بدون شک اولویت دولت سیزدهم در عرصه اجتماعی فرهنگی ساماندهی وضعیت سبک زندگی خانواده‌ها می‌باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری خانواده را تعالی دهنده جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما توانستیم خانواده و افراد آن را به وضعیت مطلوبی از سبک زندگی اسلامی برسانیم و سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور را با محوریت سبک زندگی و خانواده سالم اسلامی ایرانی طراحی کنیم، بدون شک با ارتقای سطح خانواده در جامعه، سطح جامعه در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی نیز ارتقا می‌کند.

وی تصریح کرد: با ارتقا سطح خانواده‌ها در سبک زندگی اسلامی ایرانی که درون آن ازداوج آسان، عدم سستی و تنبلی، همت بلند و تلاش جدی، هوش اقتصادی، تربیت فرزند، نحوه صحیح تعامل با افراد خانواده و... هدف غایی انقلاب که تمدن نوین اسلامی می‌باشد نیز محقق خواهد شد؛ چرا که خانواده در ابعاد مختلف خود ارتقا یافته و جامعه هم به تناسب رشد کرده است.

ارسال نظرات