۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۸۳۲۵۵

هشت اصل و روش قرآنی در پیشبرد سلامت جنسی

هشت اصل و روش قرآنی در پیشبرد سلامت جنسی
قرآن مؤمنین را به رعایت اصل حیا در گفتار و رفتار و جلوگیری از اختلاط زن و مرد جهت بهره‌مندی از سلامت جنسی فرمان داده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،اهتمام به مسئلة سلامت جنسی در عصر حاضر، به علت گسترش شبکه‌های اطلاع‌رسانی و وسایل ارتباطی که منجر به تشدید و تحریک شهوت می‌شود، ضرورتی مضاعف است. قرآن کریم در طرح مسائل جنسی از نهایت عفت و متانت بهره برده و در بازگویی اعمال و اندام‌های جنسی با استفاده از کنایات از بی‌پردگی و به کار بردن الفاظ صریح و قبیح اجتناب کرده است، این روش وسیله‌ای شده تا مخاطبان قرآن به اصل حیا و متانت گفتاری و رفتاری توجه بیشتری داشته و آثار اخلاقی و تربیتی قابل ‌توجه قرآن در فرهنگ عمومی منعکس شود.

میل جنسی و نیاز به ارضای آن از امیال فطری بشر است و قرآن به جهت سازگاری که با فطرت انسانی دارد، انسان‌ها را به انتخاب راه سالم ارضای آن و پرهیز از بیراهه‌ها توجه داده و به آنها یاد می‌دهد که چگونه با ایمان به خدا و استعانت از او از بحران‌ها و مشکلات جنسی رهایی یابند. از سوی دیگر، قرآن مؤمنین را به رعایت اصل حیا در گفتار و رفتار و جلوگیری از اختلاط زن و مرد جهت بهره‌مندی از سلامت جنسی فرمان داده و در پایان با اظهار انزجار از اعمال قبیح و قاطعیت در برخورد با مفسدین، اصول و روش‌های تربیتی خود در امر سلامت جنسی را کامل کرده است.

این پژوهش، با محوریت آیات شریفة قرآن، این روش‌ها و اصول تربیتی را مورد بررسی قرار داده تا متصدیان حوزه تربیت بجای استفاده از قوانین تربیتی غیراصولی و ضداخلاقی غرب از این منبع وحیانی و خطاناپذیر جهت پیشبرد اهداف تربیتی بهره‌مند شوند.

 در همین راستا مقاله «مؤلفه‌های تربیتی قرآن در طرح مسائل جنسی» توسط عبدالله غلامی، استادیار علوم و قرآن دانشگاه رازی کرمانشاه؛ نگار کرمی، طلبه سطح سه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حضرت ولی‌عصر (عج) نوشته شده است.

ارسال نظرات