۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۳۲۸۹

بازدید مدیر حوزه های علمیه خواهران از مرکز تربیت معلم مبلغ

بازدید مدیر حوزه های علمیه خواهران از مرکز تربیت معلم مبلغ
مدیر حوزه های علمیه خواهران به همراه تعدادی از معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه بازدید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور با حضور در مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شد و گفت و گویی نیز با مدیر و معاونان این مرکز تربیتی داشت.

در این دیدار حجت الاسلام مشرف مسئول حوزه ریاست، خانم ظهیری معاون فرهنگی، حجت الاسلام تهرانی معاون آموزش و آقای ساجدی مشاور مدیر حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور را همراهی می‌کردند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل عبداللهی، مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: مهم ترین فعالیت این نهاد تربیت طلاب مستعد و توانمند برای حضور در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه علمیه باید پاسخگو باشد، افزود: حوزه علمیه برای پاسخگویی نیاز به الزاماتی دارد که یکی از این الزامات، تشکیلات سازی است، یعنی حوزه باید برای نظام تشکیلات و کادرسازی کند.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه با بیان این که این مرکز برای کادرسازی ایجاد شده است، ادامه داد: مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه، فارغ التحصیلان حوزوی علاقه مند به فعالیت در مدارس آموزش و پرورش را جذب نموده و برای آغاز تدریس در آن مدارس آماده می‌سازد.

وی معلمان را افسران پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: هر معلمی در حوزه تجربی و آموزشی باید در رفتار و منش خود سویه ای از تبلیغ را داشته باشد؛ در همین راستا به دنبال مهندسی مناسبات بین حوزه و آموزش و پروش هستیم تا بتوانیم تحول آموزشی و تربیتی را رقم بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه این است که پژوهش های تولید شده را تبدیل به راهکاری برای اجرایی سازی در نظام کند و برنامه ریزی های خوبی در این راستا انجام شده است.

در بخش دیگری از جلسه نیز خانم ظهیری، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران به تعداد پذیرفته شدگان خواهر حوزوی جهت فعالیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این تعداد در دور اول به دلیل محدودیت رشته و شرط سنی کمتر بود که در دور دوم با توجه به افزایش رشته ها میزان استقبال بیشتر شد و در دوره های آتی نیز شاهد حضور طلاب خواهر بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

در بخش پایانی جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران با تقدیر از تلاش های بی وقفه مجموعه تربیت معلم مبلغ، اظهار داشت: آموزش و پرورش فرصت بسیار مهمی برای حوزه های علمیه است و حضور روحانیت در این مجموعه عظیم آموزشی کشور با رعایت حواشی و همین طور حفظ جایگاه حوزه و روحانیت بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران آمادگی هر گونه همکاری با مرکز تربیت معلم مبلغ در راستای حمایت از طلاب خواهر را دارد، گفت: ضروری است چندین شعبه برای فعالیت این مرکز در سراسر کشور ایجاد شود تا ضمن بهره‌مندی صحیح از ظرفیت های بسیار حوزه های علمیه خواهران، از برخی آسیب ها نیز جلوگیری شود؛ توجه داشته باشیم که با یک شعبه نمی توان پاسخگوی تربیت معلم بود.

ارسال نظرات