۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۶۸۳۳۲۲
زاکانی:

به بانیان وضع موجود باید نوبل بی کفایتی داد

به بانیان وضع موجود باید نوبل بی کفایتی داد
زاکانی با بیان اینکه باید به بانیان وضع موجود نوبل بی کفایتی داد، گفت: بنده در ایام انتخابات صحبت هایی مطرح کردم که همان حرف های انقلاب اسلامی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش تجلیل از حوزویان گفتمان انقلاب اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ که به همت قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان این که پیروز اصلی انتخابات اخیر، انقلاب اسلامی بود که خود جمع بین مکتب، رهبری و مردم به شمار می رفت، اظهار داشت: بعد از گذشت ۴۲ سال، شاهد بازگشت به اصل انقلاب و آرمان ها و ارزش های انقلابی بودیم و این مساله نشان داد که حقیقتاً چقدر مردم ما خوب و با بصیرت هستند و چقدر این مکتب و انقلاب ریشه دارد و امامین انقلاب برای به ثمر نشستن آن تلاش کرده اند.

وی افزود: از این منظر حقیقتاً باید قدردان مقام معظم رهبری، ملت و مکتب باشیم و این را هم بدانیم که کار برای جریان انقلابی تازه شروع شده است، چرا که پیشتر قدرت اجرایی کشور در اختیار کسانی بود که نه تنها با انقلاب میانه ای نداشتند که برخی از آن ها حتی با اساس انقلاب مشکل جدی داشتند.

وی گفت: به لطف الهی و با حماسه بزرگ مردم، اینک رئیس جمهور منتخب، عالمی مکتبی، شجاع و امتحان پس داده است که تلاش می کند تا اهداف انقلابی در مسیر خدمت به آحاد مردم محقق گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: ما باید نگاه حداکثری داشته و به حداقل ها قانع نشویم و باید به گونه ای کار کنیم که بعد از گذشت چهار سال، داشته های خود را حفظ و تقویت کرده و پلشتی ها و سیاهی ها را کنار بگذاریم و بی شک این مهم در سایه بازگشت به اصل انقلاب اسلامی، تبعیت از رهبر معظم انقلاب و به میدان آوردن ظرفیت عظیم مردم و نخبگان امکان پذیر است.

وی گفت: دولت به تنهایی قادر به برداشتن این بار سنگین نیست بلکه باید جبهه سازی کرد و کار را به مردم سپرد چرا که در این صورت شاهد تحولات عظیمی در کشور خواهیم بود.

طعم خدمت صادقانه را به آحاد مردم بچشانیم

وی با اشاره به این که ما باید طعم واقعی خدمت را به مردم بچشانیم، افزود: در کشور در طول سال های قبل کارهای بسیاری شده اما باید توجه داشت هر کجا کاری انجام شده، ثمره حاکمیت تفکر انقلابی بوده و هر جا که کاری صورت نگرفته، ریشه اش به حاکمیت تفکر غیرانقلابی باز می گردد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بی شک اگر مردم را رشد داده و به میدان آوریم، خواهیم دید که هیچ چیز جلودار قدرت ملت نخواهد بود، ضمن آن که باید این تقسیم بندی راست و چپ را کنار گذاشته و مبتنی بر فطرت افراد به دنبال جذب حداکثری باشیم.

وی افزود: البته محور و ستون فقرات را باید افراد انقلابی دارای فکر و برنامه و مدیریت جهادی و انقلابی قرار دهیم اما به هر حال برای دست یابی به تحول باید همه را مخاطب قرار داده و از همه ظرفیت های کشور به درستی استفاده نماییم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بنده در ایام انتخابات صحبت هایی مطرح کردم که همان حرف های انقلاب اسلامی است و اگر این ها را با مردم در میان بگذاریم قطعاً شیفته این مباحث می شوند، کما این که در گفت و گوهایی که در این مدت با اقشار مختلف مردم داشتم خیلی ها می گفتند که گمشده خود را در حرف های شما پیدا کردیم و حال آن که این حرف من نیست بلکه حرف و منطق انقلاب اسلامی است.

بزرگترین وظیفه جریان انقلابی در مقطع کنونی

وی با اشاره به این که بزرگترین وظیفه ما ساختن ایران اسلامی بر اساس گفتمان امام و رهبری و به دور از سهم خواهی ها و منیت هاست، خاطرنشان کرد: اگر الگویی مطابق با شعار ایران اسلامی و انقلابی مطرح کرده و تحقق ببخشیم، بی شک در مسیر تسریع سقوط طاغوت ها و آمریکا و اسرائیل قدم برداشته ایم و البته باید مراقب باشیم که اگر ما نتوانیم ایران را بسازیم دیر یا زود انقلاب اسلامی را از دست ما خارج می کنند.

زاکانی با تأکید بر لزوم بهره گیری از شایستگان در دولت آینده افزود: از سوی دیگر باید بدانیم که بزرگترین دشمن ما، خودمان و تفرقه ها و سهم خواهی و خودخواهی هاست، چرا که اگر در درون خودمان دچار شکاف شده و به دنبال سهم خواهی باشیم، نخواهیم توانست تحول مطلوب و مورد نظر را تحقق ببخشیم.

وی گفت: همچنین در میان مدت، بزرگترین مانع ما عدم رشدیافتگی معرفتی و انگیزشی و بصیرتی است چرا که اگر ما خدمت کنیم این مشکل رفع می شود و زمینه رشد معرفت و بصیرت فراهم می شود و مهم این است که همچون حاج قاسم، با خدا معامله کنیم و در مسیر خدمت به خلق خدا از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمان کنونی، نقطه شروعی برای ماست، چه آن که در حوزه اقتصاد، اجتماع و فرهنگ باید علمداری کنیم و از ظرفیت گروه های انقلابی و جهادی استفاده کنیم.

رسالت قم و طلاب آن بی نظیر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قم فراتر از داخل کشور، رسالت و مسئولیت جهانی دارد، گفت: رسالت قم بی نظیر است و هیچ کس و هیچ جا نمی تواند کار قم را انجام دهد، ضمن آن که قم می تواند محور وحدت و انسجام جریان انقلابی باشد.

زاکانی همچنین اضافه کرد: قم باید در مسیر نفی سهم خواهی از دولت، مطالبه گری انقلابی، بصیرت افزایی و زمینه سازی برای تلاش و مجاهدت صادقانه و مخلصانه پیش قدم باشد و بی شک در این رابطه طلاب و فضلا و بزرگان حوزه علمیه قم نقش محوری دارند.

وی با تأکید بر این که جبهه سازی انقلابی فراتر از حزب و گروه بازی است، بیان داشت: ما باید در جهت خدمت و کارآمدی برای رسیدن به نقطه تحول زمینه سازی کنیم و از سویی بدانیم که امروز فرصت جدیدی برای ما خلق شده و حباب های اساسی کشور مثل بورس، طلا و ارز و ... ترکیده، منتهای مراتب در مقطع کنونی نیاز به ساماندهی و مدیریت مناسب داریم.

به بانیان وضع موجود باید نوبل بی کفایتی داد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این که باید به متولیان وضع موجود، نوبل بی کفایتی داد، افزود: دولت آینده باید در بازتوزیع امکانات کشور از همین ابتدا یک تجدیدنظر اساسی کند که ان شاء الله که اگر این امر محقق شود، بعد از شش تا هشت ماه می توان فقر مطلق را در کشور ریشه کن کرد.

وی ابراز داشت: واقعیت آن است که کشور ما یک کشور غنی و داراست و متاسفانه در این میان، برخی از مسئولان یا نمی خواسته اند یا واقعاً نمی توانسته اند که به درستی عمل کرده و به مردم خدمت کنند.

وی در خاتمه گفت: نباید شرایط در کشور به گونه ای باشد که بخشی از مردم در وضع نامطلوبی زندگی کنند و مُدام در بحث های معیشتی، شرمنده زن و بچه خود باشند.

ارسال نظرات