۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۸۳۳۴۵
یادداشت؛

ابتذال ریاست جمهوری!

ابتذال ریاست جمهوری!
آقای روحانی! مردم، دوران 8 ساله شما را با دوران 8 سال جنگ مقایسه می کنند! شما کاری کردید که مردم بگویند چه نیازی به دولت است؟!

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رسانه های اصلاحات و همفکران آنان پس از عدم موفقیت دولت تدبیر و امید در انجام وعده های داده شده و شکست جناح اصلاحات اینک به خط شده اند تا عدم مشارکت برخی از مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را به نفع خود مصادره کنند و به علت تراشی روی آوردند؛ برخی به شورای نگهبان تاختند و برخی موانع را بهانه کردند.

دکتر حسن روحانی نیز در سخنان 2 تیرماه به برخی از این مسائل اشاره کرد و گفت: ما در انتخابات و در جمهوریت باید فضا را باز کنیم، باید مردم را در آغوش بگیریم، طرد مردم که هنر نیست، مثلا بگوییم 50 درصد جمعیت، 30 درصد جمعیت که علاقه به یک تفکر و جناحی دارند، اصلا اینها نباشند این چه هنر و خدمتی به کشور است؟

اما به نظر می رسد رئیس جمهور باید در این مسئله به نظرسنجی های معتبر نگاهی بیاندازد تا ببیند که تصمیم 51 درصد مردم برای عدم شرکت در انتخابات ماه ها قبل از آغاز فرایند انتخابات شکل گرفته بود و این بخش از مردم گفته بودند هرگز در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

در حقیقت قهر این دست از مردم با صندوق رای بخاطر عدم تایید صلاحیت ها نبود بلکه نشان می دهد علل دیگر دارد و از آنجا که این کاستی مشارکت در انتخابات ریاست جهوری از ابتدای انقلاب تا کنون بی سابقه بوده حکایت از این است که مردم در این دولت با صندوق رای قهر کرده اند! اینک رئیس جمهور باید پاسخ دهند در دولت شما چه اتفاقی افتاده که بخشی از مردم به چنین نتیجه ای رسیده اند؟! یا به عبارتی با این دست از مردم چه کردید که تصمیمی بی سابقه گرفته اند؟!

برای رسیدن به جواب کافی است میان مردم حاضر شویم؛ دولت بنفش با هزاران وعده رنگارنگ به میدان آمد اما سوال این است که در میدان عمل چقدر به وعده های خود عمل کرد؟! آیا امروز چرخ اقتصاد می چرخد؟ آیا رتبه پاسپورت ایران به جایگاه واقعی خود ارتقاء یافت؟ آیا برای جوانان اقدامات جدی صورت گرفت؟ و آیا... در حقیقت دولت تدبیر و امید با بی تدبیری امید بخش عمده از کسانی را که به آن رای داده بودند را نا امید کرد.

آنچه که مردم را سرخورده کرد عملکرد دولت تدبیر و امید بود؛ وقتی از معاون اول رئیس جمهور پرسیدند برای کنترل گرانی چه برنامه ای دارید پاسخ داد دعا کنید! طبیعی است که مردم به این نتیجه می رسند اگر قرار است فقط با دعا مشکلات حل شود، پس چه نیازی به دولت است؟

آقای روحانی! وقتی مردم دیدند مشکلات کشور هر روز بیشتر می شود و سفره مردم هر روز کوچک تر اما دولتمران شما فیش های نجومی شان بیرون می زند با خود گفتند پس چه نیازی به دولت است؟

آقای رئیس جمهور! امروز کلید نمادی از دروغ و فریب شده؛ زیرا بیشتر آنچه وعده دادید خلاف آن اتفاق افتاد؛ گفتید مردم سرمایه خود را به بورس ببرند از آن زمان بورس سقوط کرد و پس از انداز هزار نفر از مردم زحمت کش، سوخت شما برای آنان که به شما اطمینان کردند چه کردید؟ پس این می شود که مردم می گویند: چه نیازی به دولت است؟

آقای روحانی! شما با سخنان خود این مقام را به ابتذال کشاندید، بی مسئولیتی شما حد را گذارنده، شما در هر امری خود را فاقد مسئولیت نشان می دهید. حتی در تصمیم بزرگ دستگاه اجرایی کشور مبنی بر افزایش یک شبه بنزین که منجر به اعترضات سراسری شد، از خود سلب مسئولیت می کنید؛ و بالبی خندان حاضر می شوید و می گویید: من خودم صبح روز جمعه فهمیدم!! این سخنان از جایگاه ریاست جمهوری حقیقتا مبتذل است و این دست سخنان و عملکرد شما مردم را به این نتیجه رساند که پس چه نیازی به دولت است؟ اگر این سمت خالی باشد حتی اگر کاری صورت نگیرد دست کم آسیبی همچون تصمیمات آسیب بار شما نخواهد داشت!

آقای روحانی! شما مردم را ناامید کردید و برخی از  مردم ماه ها قبل از آغاز فرایند انتخابات تصمیم به عدم شرکت گرفتند! و عدم تایید صلاحیت ها چندان تاثیری نداشت، در این زمینه به نظرسنجی ها مراجعه کنید زیرا برخی از کسانی که رد صلاحیت شدند یا بیشترین رأی منفی را داشتند، زیرا وجودشان در این جایگاه برای کشور زیان بار بود و شواری نگهبان با تصمیمی درست به وظیفه و رسالت خود عمل کرد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود گفت: بیخودی همینطور علت درست نکنیم که چون مردم زندگی‌شان سخت بود، پای صندوق نیامدند، وضع مردم سیستان و بلوچستان که سخت‌تر بود، پس چرا آنجا آمار بالا بود؟ شهرهایی شرکت کمتر است که وضع زندگی و معیشت آنها کمی بهتر است.

جناب آقای روحانی! لطفا مغالطه نکنید! همواره مردم محروم علاقه خود را به انقلاب و نظام نشان داده اند و در هر برهه ای پای صندوق آمدند؛ جناب آقای همتی صحیح گفت که شما از همه کاندیدا بهتر صحبت می کنید اما به قیمت مغالطه و... ؛رای این استان ها را ببینید، مردم به جناح متضاد شما رای داند تا رئیس بانک مرکزی شما رای نیاورد تا دولت شما تدوام نیابد تا رنگ شما را دیگر نبینند و الا تاثیر کاستی مشارکت مردم به جهت مشکلات معیشتی را می توانید در سبد رای جناح اصلاحات ببینید که تنها توانست 2 و نیم میلیون رأی کسب کند که این رأی کم، بی سابقه است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به نارضایتی های مردمی از فرایند اجرایی انتخابات پرداخت و گفت: اینکه در یک جا در یک صندوق نیم ساعت، یک ربع فرد معطل شده که ما نباید کل انتخابات را زیر سؤال ببریم، به خاطر یک دستمال می‌خواهیم قیصریه را آتش بزنیم؟ عقل و انصاف کجا رفته؟ ... بحمدالله همه چیز به خوبی امن، سالم و یک انتخابات بزرگ در این کشور برگزار شد به این باید افتخار کنیم.

اما بازدید نگارنده و گزارشات مردمی از چیز دیگری حکایت دارد؛ طبق مشاهدات در برخی حوزه های رأی گیری انتخابات با دو ساعت تاخیر آغاز شد که منجر به بازگشت مردم از حوزه رأی گیری شد همچنین در برخی دیگر از حوزه ها به جهت کندی دستگاه های احراز هویت مردم به خانه بازگشتند و در گلایه های خود می گفتند این عمکرد بد سابقه نداشته است؛ آیا این بی تدبیری را نمی توان ناشی از انتقام عوامل اجرائی وزارت کشور همسو با نامزد رد صلاحیت شده دکتر علی لاریجانی تفسیرکرد؟

در پایان باید گفت آقای روحانی مردم دوران 8 ساله شما را با 8 سال جنگ مقایسه می کنند! گرانی های این سال ها همچون کشور های جنگ زده بوده، احتکار ها، عدم رسیدگی کافی به خانه های تخریب شده در سیل و زلزله، سقوط ارزش پول ملی، کمبود کالاهای اساسی، ترور شخصیت ها و خرابکار در تجهیزات هسته ای، نگرانی ها و اضطراب های مردم همواره سبب شده مردم از دولت شما خسته شوند و برای رفتن شما روز شماری کنند.

خلاصه امر این است که این امور نتیجه دولت شماست، این اقدامات شما باعث شد که بخشی از مردم با صندوق رأی قهر کنند.

امیر جابرپور

ارسال نظرات