۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۳۵۹
حلقه مفقود فرهنگ (۴)؛

فرهنگ فراموش شده «اتکا به داخل»

فرهنگ فراموش شده «اتکا به داخل»
چیزی که در ۸ سال پسرفت دولت روحانی به فراموشی سپرده شده بود،با خودگذشتگی رهبری غبار غفلت از آن برداشته شد و «فرهنگ اتکا به داخل» دوباره در تمام لایه‌های اجتماع فراگیر شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با بررسی فضای مجازی و تحلیل اتفاقات پیرامون واکسن زدن رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم که در این بین، عده‌ای نگران سلامتی رهبری بودند، عده‌ای خوشحال از حمایت تولید ایرانی و عده‌ای مانند همیشه تهمت زنان، توهین می‌کردند؛ اما چیزی که در بطن ماجرا خوابیده و کمتر کسی در مطالب خود به آن پرداخته بود، احیای «فرهنگ اتکا به داخل» در جامعه است.

تا به اینجای کار مسألۀ ازدواج، جمعیت، فضای مجازی و سبک زندگی از جمله اقدامات لازم دولت سیزدهم در امر فرهنگ شمرده شد؛ اما چیزی که در ۸ سال پسرفت دولت آقای روحانی به فراموشی سپرده شده بود، با خودگذشتگی رهبر معظم انقلاب غبار غفلت از آن برداشته شد و «فرهنگ اتکا به داخل» دوباره در تمام لایه‌های اجتماع فراگیر شد.
 

احیای فرهنگ اتکا به داخل

 
آیت الله رئیسی باید با غول‌های «ما نمی‌توانیم» و «نمی‌شود»‌ی که آقای روحانی در دوره ریاست جمهوری خود برای ملت ایران به ارمغان آورد، مبارزه کند و با سیاست و برنامه‌ریزی درستی «ما می‌توانیم» را در جای جای دولت خود به نمایش بگذارد، همانگونه که رهبری تا پای جانشان از تولید داخلی حمایت کردند و حاضر شدند واکسن برکت را تزریق کنند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که حمایت تمام قد رهبری از تولید داخلی و نگاه امیدوارانه به داخل کشور، منحصر به دوران کرونا و حمایت از واکسن ایرانی نیست، بلکه کمتر کسی منکر می‌شود که حضرت آیت الله خامنه‌ای «مدظله العالی» چه قبل از رهبری و چه بعد از آن، از جمله حامیان جدی تولید داخلی بوده و می‌باشد.
 
آ / فرهنگ فراموش شده اتکا به داخل
 
رهبر معظم انقلاب در پیامی به ملت ایران در آغاز مسؤولیت رهبری فرمودند: «در این برهۀ حساس که دشمنان بیش از همیشه به خراب‏کاری در نظام جمهوری اسلامی می‏اندیشند، لازم است که با هوشیاری عمومی ملت، این توطئه نیز خنثی گردد. امروز باید علی‏رغم خواست دشمن، چرخ‌های نظام جمهوری اسلامی، بهتر و روان‏تر از همیشه حرکت کند. باید روند تولید داخلی، اعم از تولیدات کشاورزی و صنعتی شتاب گیرد و دستگاه‏های اداری و دولتی و نهاد‌های انقلابی، حوزه‌‏های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مؤسسات فرهنگی و هنری، روند حرکت خودکفایی در ارتش و سپاه و سایر مراکز تولیدی، مراکز کسب و پیشه وری و دیگر بخش‌های دولتی و غیر دولتی که به نحوی در ادارۀ امور کشور و تأمین نیاز‌های حال و آیندۀ جامعه نقش دارند، با همتی بلندتر و انگیزه‏ای بیشتر از گذشته، به کار مشغول باشند.» ۱۳۶۸/۳/۱۸

با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس همۀ جمهور، باید نگاهی که در مواجهه با تحریم به جای توقف در مسیر پیشرفت و یا تلاش برای کاهش تحریم‌ها به هر قیمت ممکن، با تکیه به توان داخلی از تحریم‌ها عبور می‌نماید و در نهایت تهدید بالقوه تحریم را به فرصت بالفعل برای رشد اقتصادی و صنعتی تبدیل می‌نماید. با رشد این طرز نگاه و ترویج «فرهنگ اتکا به داخل»، تحریم‌ها نه تنها نخواهند توانست ضربه‌ای به صنایع و بخش‌های تولیدی وارد نمایند، بلکه موجب رونق این بخش‌ها، کشف و فعال سازی ظرفیت‌های مورد غفلت کشور نیز خواهند شد.
ارسال نظرات