۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۸۳۴۸۴
رییس دیوان عدالت اداری:

با رفتن آیت‌الله رئیسی اجرای سند تحول قضایی متوقف نمی‌شود

با رفتن آیت‌الله رئیسی اجرای سند تحول قضایی متوقف نمی‌شود
رییس دیوان عدالت اداری گفت: با رفتن آیت الله رئیسی به قوه مجریه اجرای سند تحول متوقف نخواهد شد و برنامه‌های آتی قوه قضاییه بر اساس آن سند تنظیم خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رییس دیوان عدالت اداری در ششمین روز از هفته قوه قضائیه از دادگستری و پزشکی قانونی شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بعد از بازدید از مجتمع قضایی و پزشکی قانونی شهرستان اسلامشهر با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: سنت خوبی در قوه قضاییه بنا شده است که به مناسبت این هفته، مسئولان عالی دستگاه قضایی به نیابت از رئیس قوه قضائیه حسب مورد به دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضایی سرکشی می‌کنند و مشکلات آن‌ها را بررسی و به اطلاع ریاست قوه می‌رسانند.

رییس دیوان عدالت اداری در رابطه با اجرای سند تحول قضایی، گفت: مبارزه جدی با فساد از برنامه‌های مهم این سند است و ریاست قوه قضاییه این موضوع را مطالبه گری می‌کنند و در طول مدتی که ایشان رئیس قوه قضاییه بودند آمار‌ها نشان می‌دهد که این شعار محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق هوشمندسازی دستگاه قضایی را از دیگر نکات مهم سند تحول دستگاه قضایی دانست و افزود: صبح امروز در دیوان عدالت اداری چندین سامانه هوشمند و رایانه‌ای افتتاح شد که این سامانه‌ها فقط در جهت کمک به مردم است و هر شخصی می‌تواند از داخل منزل مسائل و موضوعات قضایی خود را پیگیری کند.

رییس دیوان عدالت اداری یکی از راه‌های مبارزه جدی با فساد در دیوان عدالت اداری را تشکیل کارگروه‌های مشترک با نخبگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: تمام تلاش خود را انجام داده ایم که با ایجاد این کارگروه‌ها مشکلات مردم در دستگاه مربوطه حل و فصل شود و اگر مشکلات حل نشد، به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمینمصدق گفت: دیوان عدالت اداری افتخار قانون اساسی است و ما همه تلاش خود را کرده ایم که تمام مسائل را به صورت علمی و پژوهشی حل کنیم.

وی با بیان اینکه سند تحول قضایی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با رفتن آیت الله رئیسی به قوه مجریه اجرای این سند متوقف نخواهد شد و برنامه‌های آتی قوه قضاییه بر اساس آن سند تنظیم خواهد شد.

رییس دیوان عدالت اداری در پایان با قدردانی از مردم برای مشارکت در انتخابات و انتخابات اصلح، گفت: مردم در انتخابات نشان دادند که با اصل نظام مشکل ندارند بلکه با تبعیض و بی عدالتی مشکل دارند و در گام دوم انقلاب بیشتر باید به مشکلات مردم رسیدگی شود.

ارسال نظرات