۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۸۳۵۸۱
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

برگزاری دوره پژوهش تابستانه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

برگزاری دوره پژوهش تابستانه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام فاضل از برگزاری دوره پژوهش تابستانه ویژه طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری دوره پژوهش تابستانه ویژه طلاب این مدرسه علمیه خبر داد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی برای طلاب شرکت کننده در دوره آموزشی تابستانه برگزار خواهد شد، افزود: روش مطالعه برای تحقیق، روش تحقیق مقدماتی، روش استفاده از فناوری اطلاعات و روش نگارش علمی از جمله سرفصل های برگزاری این دوره پژوهشی است.

حجت الاسلام فاضل، معافیت از شرکت در دروس مهارت‌های پژوهشی در سال تحصیلی آینده، معافیت از انجام تحقیقات کلاسی در سال تحصیلی آینده، دریافت گواهینامه معتبر و استفاده از اساتید مجرب را از جمله مهم ترین امتیازهای شرکت در این دوره پژوهشی عنوان کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، زمان برگزاری این دوره را شنبه تا چهارشنبه به جز ایام تعطیل و ایام امتحانی عنوان کرد و گفت: این دوره در قالب دو گروه صبح و عصر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این دوره پژوهشی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره، می‌توانند تا روز چهارشنبه، ساعت 16، مشخصات خود را به آیدی @msfazel در نرم افزار ایتا ارسال کنند.

حجت الاسلام فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه، رشد و تعالی علمی طلاب را نیازمند آشنایی با مهارت های پژوهشی دانست و افزود: باید مسأله پژوهش و تحقیق همگام با مباحث آموزشی در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر امر پژوهش در حوزه بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: باید سرعت پژوهش در حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز علمی و آموزشی کشور بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آشنایی با پژوهش و تحقیق باید از همان سال های ابتدایی ورود یک طلبه به حوزه آغاز شود، ادامه داد: یک طلبه بدون آشنایی با مهارت های پژوهشی نمی تواند در سطوح عالی حوزه به مدارج علمی مناسب دست پیدا کند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که جشنواره های علمی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی می تواند در تقویت بعد روح پژوهش در میان طلاب بسیار اثرگذار باشد، تصریح کرد: به طور حتم طلبه پژوهشگر بیش از سایر طلاب می تواند مسیر رشد و تعالی علمی را در حوزه طی کند./950/

ارسال نظرات