۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۸۳۷۰۱
یادداشت؛

سایت جماران یا صدای آمریکا در ایران؟!

سایت جماران یا صدای آمریکا در ایران؟!
سایت خبری جماران این روزها در زمین تبلیغاتی دشمن علیه نظام بازی و برای رسانه های بیگانه خوراک تهیه می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا؛ با پایان انتخابات ریاست جمهوری گویی رسالت برخی از مدیران اجرایی در ویران کردن کشور تمام شده است بدین جهت گام بعدی را برداشته اند تا در برابر دوربین بنشینند و به تخریب نهاد های انقلابی بپردازند.

آنان خود متهم ردیف اول هستند چرا که در این هشت سال جز مشکلات برای مردم، دست آوردی نداشته اند اما امروز قیافه حق به جانب گرفته اند و مطالبه گر شده اند؛ امروز پس از هشت سال با در اختیار داشتن سکان اجرایی کشور باید گزارشی از کارهای کرده و نکرده خود به به مردم دهند و با شرمساری بابت این همه مشکلات اقتصادی و ویرانی از مردم پوزش به طلبند اما وقیحانه با ژستی بی ادبانه جلوی مردم داغدار می نشینند؛ گویی بابت این همه خرابی از ملت طلب دارند، آری آنان اشرافی هستند که با پول ملت این چنین فربه شده اند اما همیشه منت بر مردم می گذارند حتی برای مردم ارزشی قائل نیستند.

امروز این آقایان باید بابت این همه گرانی و بیکاری از مردم عذرخواهی کنند؛ آنان باید برای نا امید کردن پدران سرزمین برای تهیه معاش عذرخواهی کنند؛ آنان باید از جوانان برای فراهم نکردن کار و ازدواج عذرخواهی کنند؛ اما گویی دست پیش را گرفته اند تا پس نیفتند! در این روز های پایانی برای انحراف افکار عمومی از مجازات و پاسخگویی خود برای هشت سال از اتلاف اختیارات کشور با سخنانی تخریبگرایانه سعی دارند توپ را به زمین دیگران بیندازند.

آنان هر روز جلوی دوربین می روند؛ شروع به مصاحبه می کنند یکبار به این نهاد و روز دیگر به نهاد انقلابی دیگر حمله می کنند؛ کسانی که در این هشت سال یکبار پاسخگو نبودند حالا با ژست فرافکنانه و طلبکارانه تمامی مشکلات را به گردن نهادهای انقلابی می اندازند.

آقایان حتی در این زمینه به دوستان قدیمی خود متوسل شده اند، سخنان خود را از زبان آنان بیان می کنند؛ دوستانی قدیمی که سال هاست از سمت اجرایی فاصله گرفته اند یکی پس از دیگری به یکباره خاطراتی از سینه اسرار خود بازگو می کنند که تاکنون مهر سکوت بر آن زده بودند.

بازی جدید

به نظر می سرد مردم انقلابی و دولت منتخب باید بیش از پیش هوشیار باشند تا فریب این دسیسه مکاران را نخوردند؛ چرا که آقایان پس از ویران کردن، بالاترین مهارت شان شعبده بازی رسانه ای و سخنرانی های مجذوب کننده است!

کسانی که با شیوه های مختلف رقیب هراسی و رسانه ای رای می آورند امروز توسط مردم کنار گذاشته اند اما آنان هرگز از رو نمی روند و اگر از در بیرون رانده شوند به دنبال آن هستند که از پنجره بازگردند.

این اقدام آنان نیز حکایت از رویکردی جدید دارد، می خواهند در روز های پایانی با هیاهو رسانه ای از پاسخگویی به افکار عمومی و مجازات فرار کنند و با مطالبه گری  تمام مشکلات را به پای دولت منتخب و نهادهای انقلابی بیندازند که لازم است نهادها درگیر این حواشی که زمین بازی آنان است نشوند و با عملکردی صحیح طعم شیرین حل مشکلات را برای مردم به ارمغان آورند.

اما هرچه باشد در این میان سایت جماران یکه تازه میدان شده به گونه ای که گوی سبقت را از رسانه های بیگانه ربوده است و خوراک تبلیغاتی علیه نظام را برای آنان به راحتی فراهم می کنند؛ در روز های اخیر مصاحبه های متعددی در حمله و تخریب شورای نگهبان توسط این سایت منتشر شد؛ سایتی که در معرفی خود این چنین نوشته است:

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با هدف پاسداشت و ترویج اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار خود را در 22 بهمن ماه 1387 بصورت آزمایشی شروع و به فعالیت خود ادامه داده و تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

اما در ایام انتخابات همنوا با رسانه های بیگانه مرتب خط خبری تخریب علیه شورای نگهبان را در پیش گرفته و مدام یادداشت و مصاحبه و خبر علیه این یادگار ارزشمند امام منتشر ساخت.

ظاهرا لازم است برای این پایگاه خبری که رسالت خود را پاسداشت اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی می داند کلام امام خمینی(ره) بازخوانی شود؛ چرا که خطی را در پیش گرفته اند که امام خمینی(ره) علنا به فساد آن تصریح کرده اند.

«من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.[1] اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد.[2]

نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی توانی قبول نداشته باشی. مردم به این ها و به قانون اساسی رأی دادند. مردمی که به قانون اساسی رأی دادند، منتظر هستند که قانون اساسی اجرا بشود. (این طور نباشد که) هر کس از هرجا صبح بلند می شود، بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم، نه![3]

شورای نگهبان، قانونی است و کسی حق ندارد در مصاحبه ها و نطقها و رسانه ها به آن توهین و یا آن را تضعیف نماید.[4]»

امروز نیز خلف صالح امام خمینی(ره) ؛ آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود اقدامات شورای نگهبان را مطابق قانون دانستند و مهری بر صحت آن زدند.

حال باید پرسید این همه تخریب و حمله علیه این شورای برای چیست؟ سایت جماران چه خط و مشی را دنبال می کند؟ آیا تصمیم گرفته اند تا از خط مسیر امامین انقلاب خارج شوند؟! آیا توضیحی برای این خروج خود از مسیر امام خمینی(ره) دارند؟

ظاهرا پس از شورای نگهبان نوبت به تخریب دیگر نهاد های انقلابی رسیده است و گردانندگان سایت جماران در مصاحبه ای با یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات دستگاه های امنیتی غیر از وزارت اطلاعات را تخریب می کنند؛ وی در سخنانی عجیب و در تکمیل پازل تبلیغاتی دشمن علیه امنیت کشور مدعی شد: 10 سال اخیر متأسفانه نفوذ موساد در بخش های مختلف کشور به حدی است که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند. متأسفانه سازمان های امنیتی و اطلاعاتی به جای اینکه آنها را شناسایی کنند به جان خودی ها افتاده اند.

این سخنان آنچنان به مذاق رسانه های بیگانه خوش آمد که سریعا بدون هیچگونه مطلب اضافه ای منتشر کردند!

حال باید پرسید آیا حمله به نهاد های امنیتی نظام که به اذعان دوست و دشمن کارنامه درخشانی در عرصه های مختلف بویژه در تامین امنیت ایران اسلامی و ملت ایران داشته اند و زیر سوال بردن امنیت مثالزدنی کشور با وجود درگیری ها و مشکلات امنیتی پیرامون مرزهای ایران به مصلحت کیست؟ به نفع نظام است یا علیه نظام؟  آیا تضعیف نظام با خط و مشی این پایگاه خبری مبنی بر پاسداشت اندیشه امام همخوانی دارد؟

رضا رستمی پور

[1] -  صحیفه امام، ج 18، ص 431

[2] - صحیفه امام، ج 14، ص 370

[3] - صحیفه امام، ج 14، ص 377

[4] -  صحیفه امام، ج 14، ص 201

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پرهام
Iran, Islamic Republic of
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
با بودجه بیت المال علیه منافع کشور کار می کنند خیلی شرم آوره
3
0