۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۳۷۴۴

قوه قضائیه و نگاه به درون

قوه قضائیه و نگاه به درون
قوه قضائیه بعد از آیت الله رئیسی، کسی را در رأس خود می بیند که با سابقه طولانی و درخشان برآمده از درون و آشنا به نقاط قوت و ضعف این قوه است.

پس از آیت الله رئیسی که منشأ آثار و خدمات ارزنده ای در قوه قضائیه بود، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دومین رییس قوه قضائیه است که برخاسته از درون این قوه می باشد.

یکی از مسائلی که همیشه رهبر معظم انقلاب به آن توجه دارند و دیگران را به این امر توصیه می کنند نگاه به درون و توانمندی های داخلی است؛ وقتی رهبری از واکسن داخلی کرونا استفاده می کنند پیام های مهمی را به دیگران مخابره می کند که ما می توانیم و باید به توانمندی های داخلی و نخبگان علمی کشور توجه داشته باشیم. و این بار موضوع نگاه به درون به شکلی دیگر با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه ظهور و بروز پیدا کرده است.

قطعا کسی که برآمده از درون سیستم قضایی کشور است و به نقاط ضعف و قوت قوه آگاهی دارد، بهتر از دیگرانی که شناخت چندانی از مسائل درونی ندارند می تواند به رتق و فتق امور بپردازد و منشأ اقداماتی ماندگار شود. آیت لله رئیسی در حدود دو سال و نیم حضور در قوه قضائیه کارنامه ای موفق و درخشان از خود به یادگار گذاشت تا جایی که رهبری معظم انقلاب از خدمات ارزنده‌ ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامه‌ افتخارآمیزی که در پایه‌گذاری اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند تقدیر و تشکر کردند و خواستار ادامه این روند و توجه ویژه به سند تحولی از سوی رییس جدید قوه قضائیه شدند.

قوه قضائیه و نگاه به درون

رییس جدید قوه قضائیه با ادامه روند تحولی در قوه قضائیه و ابتکارات جدید در جهت تسهیل امور شهروندان می تواند مردم را به نظام اسلامی امیدوار کرده و نقش مهمی در استحکام قدرت داخلی و بین المللی ایران داشته باشد. آنچه مسلم است قوه قضائیه ای قوی دربرابر مفسدان و حامی مستضعفان می تواند کشور را در گام دوم انقلاب به اهداف متعالی برساند.

یکی از خواسته های اصلی مردم از رییس جدید قوه قضائیه مبارزه با مفاسد اقتصادی و محاکمه این افراد است تا به این وسیله ثبات و امنیت اقتصادی در کشور ایجاد شود. از آنجایی که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سابقه درخشانی در مبارزه با مفسدان اقتصادی دارد که موفقیت در دادگاه کرباسچی با وجود فشارهای فراوان از سوی جناح های سیاسی، از نقاط برجسته کاری ایشان است.

محاکمه و حکم زندان برای کرباسچی در دوران اصلاحات با وجود پشتوانه ای قوی همچون هاشمی رفسنجانی کاری بسیار بزرگ بود که حجت الاسلام والمسلمین اژه ای با وجود همه فشارها به بهترین شکل از پس آن برآمد؛ چنین کارنامه ای این امید را در دل مردم و مستضعفان زنده می کند که اژه ای مرد مقابله با مفسدان و دانه درشت ها است.

از طرفی دشمنان خارجی و داخلی نگرانی های خود را از چنین انتصابی به اشکال مختلف در شبکه های ماهواره ای و مجازی نشان دادند؛ البته این موضوع قطعا به فال نیک گرفته می شود چون همانطور که امام راحل به ما آموختند هرکجا دشمن از کسی تعریف کرد بدانیم اشتباهی کرده و هرکجا کسی را تخریب کرد بدانیم در مسیر درست قدم برداشته است.

باید هم مفسدان اقتصادی و دانه درشت ها از چنین شخصیت هایی که گذشته ای شفاف و کارنامه ای مملو از مبارزه با مفسدان دارند، بترسند و دست به تخریب و تهمت بزنند؛ تا زمانی که رئیسیها و اژه ایها بر مسند هستند تخریب ها ادامه دارد.

روند مثبت و رو به رشد قوه قضائیه در احقاق حقوق مردم و مبارزه با مفسدان و دانه درشت ها در حدود دو سال و نیم حضور آیت الله رئیسی و ادامه آن در دوران حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای نویدبخش ثبات و آرامش در کشور خواهد بود و قطعا مردم از این تحولات سود خواهند برد.

این انتصاب رهبر معظم انقلاب را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد تعامل و همکاری و همیاری قوای سه گانه باشیم تا پس از چند سال مسؤولان به دور از خودخواهی و فامیل خواهی به فکر اعتلای کشور و حل مشکلات مردم باشند و ایرانی قوی را بسازند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
اولویت های اصلی و مهم رئیس جدید دستگاه قضا در گام حیاتی و ضروری دوم انقلاب برای نظام و کشور:
۱-پیگیری جدی پیشرفت سند تحول دستگاه قضا که از سوی مقام معظم رهبری اعلام گردیده است.
۲-پیگیری جدی در جهت صدور هرچه سریعتر حکم پروند های موجود در مجتمع ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی اللخصوص پرونده های مرتبط با بانک مرکزی و موسسات مالی تا تیرمفسدانی که با پول حرام زیادی که در دست دارند قصد دارند از تغییر و تحولات موجود در قوه قضاییه سو استفاده نموده و روند رسیدگی به پرونده ها را به خیال خام خود تغییر داده یا مسکوت نمایند به سنگ بخورد.
0
0