۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۴۱۴۸

بحران جمعیت و راه حل های آن

بحران جمعیت و راه حل های آن
حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: خداوند متعال در آیه 46 سوره کهف مال و فرزند را به عنوان زينت زندگى و شکوفه هایی معرفی می کند که بر شاخه های درخت زندگی می روید.

حجت الاسلام نعمت الله لطفی نیاسر استاد درس خارج حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به بحران کاهش جمعیت در کشور گفت: خداوند متعال در آیه 46 سوره کهف مال و فرزند را به عنوان زينت زندگى و شکوفه هایی معرفی میکند که بر شاخه های درخت زندگی می روید چراکه برخورداری از ثروت و فرزند داشتن یکی از بهترین سرمایه های زندگی است.

وی در ادامه افزود: این مهم در روایات صحیح السند نیز آمده است که پیامبر اکرم فروده است بر تعداد فرزندان خود بیافزایید تا در روز قیامت به فزونی شما بر امت ها تفاخر کنم که از این روایت به روشنی، مطلوبیت و استحباب فرزند اوری فهمیده می شود.

استاد حوزه با اشاره به رزاق بودن خداوند بیان کرد: درست نیست که به خاطر ترس از فقر ترک فرزندآوری کرد و آدمی باید برای رشد و رزق کودکانش تلاش کند و بداند خداووند روزی رسان است و امکان ندارد کسی به خدا اعتماد کند و جواب نگیرد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با بیان عدم آگاهی مردم ابراز داشت: مردم نسبت به فلسفه و فضیلت و برکات فرزند آوری زیاد، آگاهی ندارند و روحانیت با توجه به اینکه رسالت تبلغ دین و نحوه زندگی خدایی را برعهده دارد وظیفه دارد این مهم را در بین مردم تبلیغ و توصیه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه حرف و تبلیغ روحانیت در بین مردم موثر واقع شود نیاز است تا دولت در این زمینه اقدامات و حمایت هایی را درنظر بگیرد و خود روحانیون نیز در این امر پیش قدم شوند تا با الگو گیری افراد جامعه از روحانیت به فرزند آوری بیشتر اقدام کنند.

ارسال نظرات