۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۸۴۱۶۰
حلقه مفقود فرهنگ (۲۲)؛

اولوبت فرهنگ، عفاف و سبک پوشش جامعه

اولوبت فرهنگ، عفاف و سبک پوشش جامعه
حجت الاسلام زمانی قمشه ای گفت: اولین اولویت فرهنگی که دولت باید به آن بپردازد مساله حجاب و عفاف است که اگر همین مهم اجرا شود خیلی از مشکلات جوانان حل می شود.

حجت الاسلام قربانعلی زمانی قمشه ای استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به اهمیت مساله فرهنگ در کشور گفت: اولین اولویت فرهنگی که دولت باید به آن بپردازد مساله حجاب و عفاف است که اگر همین مهم اجرا شود خیلی از مشکلات جوانان حل می شود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبری در روز زن دو سال پیش بیان کرد: باید ویژگی های یک زن مسلمان از قبیل عفت و حیا و پیشرفت را درنظر داشت و ترقی و پیشرفت یک زن جدا از بی بندباری در خیابان ها است و این را نمی توان ویژگی یک زن مسلمان دانست.

استاد حوزه با بیان همه گیر شدن معضل حجاب بانوان ابراز داشت: مساله ای که امروز در همه جای ایران با آن مواجه هستیم مساله حجاب و سبک پوشش اسلامی ایرانی است و متاسفانه بسیاری از زنان تحت تاثیر تهاجم فرهنگی قرار گرفته اند که اصلا علامت تمدن نمی باشد.

حجت الاسلام زمانی قمشه ای با توجه به اهمیت مساله آموزش و پرورش گفت: اولویت فرهنگی دیگه بحث دقیق عمل کردن در مدارس و آموزشگاه های عالی کشور است و باید درنظرداشت که درکتاب های درسی باتوجه به بیان مسائل روز دنیا مباحث اشلامیت ان هم رعات شود.

وی در پایان گفت: تا الان به مسائل فرهنگی در مدارس توجه شده است ولی در بخش فرهنگ آنگونه که باید، اهتمام وریزده نشده است و فرهنگ در مدرسه به یک شکل و در خانواده و جامعه به گونه ی دیگه ای است و اگر این مهم تلفیق و به هم نزدیم شود در جامعه بسیار مفید و مثر می شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
در بخش فرهنگ آنگونه که باید، اهتمام وریزده نشده است
وریزده غلط است.
0
0