۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۲۶۵
گزارشی از حضور رئیس جمهور منتخب در جلسه جامعه مدرسین؛

از آمادگی جامعه مدرسین برای کمک به دولت تا اعلام شرایط انتخاب اعضای کابینه

از آمادگی جامعه مدرسین برای کمک به دولت تا اعلام شرایط انتخاب اعضای کابینه
آیت الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رئیس و اعضای این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله رئیسی که در سالن اجتماعات این نهاد حوزوی در قم برگزار شد، با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب از اهتمام وی به دیدار با مراجع تقلید تقدیر کرد و گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نیم‌قرن سابقه تلاش در استقرار نظام اسلامی داشته و در تنهایی حضرت امام(قدس سره)، شخصیت‌هایی که آن زمان حضور داشتند، مرجعیت ایشان را در مقابل دستگاه طاغوت تثبیت کردند و خود و تمام آبرویشان را در طبق اخلاص برای حضرت امام(قدس سره) و نهضت اسلامی گذاشتند و این روند همچنان در همه مسائل مختلف کشور ادامه دارد.

وی بیان داشت: اعضای جامعه مدرسین به‌عنوان همراهان نظام اسلامی ویاران رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی در حوزه مقدسه نقش‌آفرینی می‌کنند و این نعمت الهی جای شکر دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که جامعه مدرسین شخصیت‌های بزرگی را ازدست‌داده است، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند، قوام جامعه مدرسین، الزاماً به اشخاص نیست، بلکه یک‌نهاد مقدس، بالنده، پویا و تأثیرگذار بوده و هست و خواهد بود.

گزارش | از اعلام آمادگی جامعه مدرسین برای کمک به دولت تا اعلام شرایط انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم

امام‌جمعه قم با اشاره به پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در انتخابات، بیان داشت: این دوره از انتخابات در شرایطی برگزار شد که تمام جبهه کفر و دشمنان اسلام به صحنه آمده بودند که چنین اتفاقی نیفتد، ولی علی‌رغم تلاش دشمنان این اتفاق مبارک رخ داد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی مدال افتخار خود را بعد از دو سال و اندی از رهبر معظم انقلاب در جایگاه قوه قضائیه دریافت کرد و به نظر بنده، چنین مدال افتخاری نصیب هرکس نمی‌شود،تکریم مقام معظم رهبری از آقای رئیسی سرمایه بزرگی است  که بتوانند راه آینده را ازآنچه در قوه قضائیه بوده بهتر طی کند و به سرانجام برساند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب و با بیان این‌که شرایطی که امروز در جامعه وجود دارد، شرایط سختی است ادامه داد: همه ازجمله اعضای جامعه مدرسین این شرایط سخت را درک می‌کنند و می‌دانند که شما در چه شرایطی این مسئولیت را قبول کرده‌اید، مشکلات یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دهد و برای هریک از این‌ها باید تدبیر مناسب داشته باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که مردم نگرانی و گلایه‌مندی‌هایی داشتند و دارند، گفت: همه مردم و آن‌هایی که در انتخابات شرکت نکردند و یا به آقای رئیسی رأی ندادند، ولی به خاطر عملکرد مثبتشان  در دستگاه قضا به وی امیدوارند و دل‌بسته‌اند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: روحانیت به هر شکلی که می‌تواند باید پای‌کار بیاید تا چهره اسلام و انقلاب و هم چهره روحانیت و دین‌داران در نگاه مردم و جهانیان زیبا جلوه کند و عملکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی می‌تواند این نوید را بدهد که یک روحانی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد.

وی با بیان این‌که امروز با آسیب‌های فراوانی درگیر هستیم که یکی از آن‌ها حالت یأسی است که به خاطر عدم تحقق وعده‌ها اتفاق افتاده است، گفت:کارهای غیر کارشناسی، فقر، کاهش جمعیت، مسئله سقط‌جنین و... باید سازمان‌دهی و فرهنگ‌سازی شوند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان این‌که برخی ولنگاری‌ها در جامعه موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب نیز شده است، خاطرنشان کرد: اشتغال، معیشت، امر ازدواج جوانان، بیکاری، فضای مجازی، مسکن، عفاف و حجاب، ساماندهی سلامت مردم و رفع بلیه بیماری کرونا، مسائل بانکی، جذب کادری معتقد به‌نظام اسلامی، اصلاح ساختار تشکیلات اداری و... از مشکلاتی است که باید به آن‌ها توجه شود، باید اولویت‌هایی که ملموس برای مردم باشد اتفاق بیفتد و مردم  احساس کنند که اتفاق جدیدی برای آن‌ها افتاده است.

وی با بیان این‌که ما آینده روشنی را می‌بینیم،ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آماده است در راستای کمک به دولت جدید، بسته‌ای در زمینهٔ مباحث فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی و ساختاری تهیه کند و تقدیم  نماید. همچنین از ظرفیت حوزویانی که با مباحث اقتصادی آشنا هستند نیز استفاده شود.

گزارش | از اعلام آمادگی جامعه مدرسین برای کمک به دولت تا اعلام شرایط انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم

اولین اقدام ما حل مشکل برق و آب خواهد بود / نظرات متخصصین حوزه پشتوانه دولت ما است

آیت الله رئیسی نیز در این دیدار عنوان کرد: با توجه به امکانات، مواهب الهی و نیروی انسانی کارآمدی که کشور ما دارد، فکر می‌کنیم که راه برون‌رفت از مشکلات وجود دارد.

وی افزود: امروز سفره و اعتماد مردم آسیب‌دیده و امکان اینکه این اعتماد عمومی بازگردد وجود دارد و منظومه نظرات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در اختیار ما قرار دارد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت: امروز امری که ضروری است، ایجاد یک تحول است و در این زمینه باید فاصله وضع موجود با وضع مطلوب کم شود.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: امروز ضرورت دارد که نسبت به همه خدماتی که در دولت‌های قبلی کشیده شده ارج نهاد؛ اما شرایط و وضع موجود طوری است که مردم نسبت به شرایط ناراضی هستند.

وی ادامه داد: نخبگان ما ابراز نگرانی می‌کنند و حتماً امکان بهبود وضع کشور وجود دارد، این امر با کار جهادی همراه با شناخت مسائل کشور، شناخت راهکارها، تشخیص اولویت‌ها و حرکت به سمت این اولویت‌ها امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران خاطرنشان کرد: نظام مسائل کشور را ما بررسی کرده‌ایم و مسائل مختلفی درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی بررسی‌شده است.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: ما در تحولات کشور نیازمند پایه‌های نظری هستیم؛ بسیاری از مسائل مانند معنویت، عدالت، امنیت و غیره در اجرا در اختیار دولت است، اما در تولید علم و دانش مراکز حوزوی و دانشگاهی یاری‌رسان ما خواهند بود.

وی ادامه داد: هر دولتی سلیقه‌ای دارد، اما مبنای تحولات کشور باید حساب‌شده باشد که این مبناها لازم است ریشه در مبانی دینی و علمی داشته باشد.

در ادامه جلسه، اعضای محترم به طرح پیشنهادات خود به رئیس جمهور منتخب پرداختند و سپس رئیس جمهور منتخب با توجه به بیانات اعضاء، نکاتی را متذکر شد.

برای انتخاب اعضای کابینه دولت در حال بررسی هستیم و شروط عام مانند تعهد دینی برای ما مدنظر است

آیت الله رئیسی یادآور شد: شناخت وضعیت موجود از اولویت‌های ما است؛ وضعیت آب، برق، بیکاری، گرانی و تورم در دستور کار دولت ما قرار دارد.

وی ادامه داد: اقداماتی که در روزهای پایانی دولت کنونی صورت می‌گیرد، بودجه بر هستند و بدون تأمین مالی، این افزایش‌ها در حقوق در حال انجام است که مدنظر ما قرار دارد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران ابراز کرد: در همه ادوار گذشته به اهل سنت وعده‌ووعید داده شد، در این دوره ما هیچ وعده‌ای به این عزیزان ندادیم، اما همان‌گونه که ما در خدمات اجتماعی به شیعیان توجه داریم، به اهل سنت نیز توجه خواهیم داشت.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اقدامات اخیر قوه قضائیه را «امیدآفرین» نامیدند؛ آقایان روحانی و لاریجانی از من در آن دوران پرسیدند که شما درباره مبارزه با فساد چه‌کاری خواهید کرد؟ ما بیان کردیم که به همه پرونده‌هایی که روی میز ماست رسیدگی خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: باور مبارزه با فساد در بین مردم ایجادشده و ما برای این امر برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران اضافه کرد: مسئله ارتباط با استان‌ها ضروری بوده و همان‌گونه که ما در قوه قضائیه این کار را دنبال کردیم، در دولت نیز پیگیری خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی یادآور شد: وعده‌هایی که ما در انتخابات داده ایم با نظام اداری اجرائی فشل نمی‌شود و ما برای این منظور باید یک نظام اداری قوی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: درباره استفاده از اسناد حوزوی نکته‌های خوبی بیان شد که ما بررسی این اسناد را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران بیان کرد: نظرات تخصصی حوزویان پشتوانه دولت ما خواهد بود و سعی ما این است که از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نخستین برنامه دولت ما حل مشکل برق و مدیریت مصرف آب خواهد بود؛ متأسفانه برخی از استان‌های ما در ترسالی‌ها هم مشکل آب داشتند و ریشه این مشکلات مدیریت است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین
-
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
می‌ترسم
0
0