۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۸۴۴۲۶
آیت الله عبداللهی عنوان کرد؛

لزوم فرهنگسازی در مقوله حجاب

لزوم فرهنگسازی در مقوله حجاب
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: برخلاف آنچه که غربی ها ادعا دارند، زن در کشورهای توسعه یافته و غربی حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز با جمعی از بانوان بسیجی و فرهیخته استان کرمانشاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله عبداللهی در این دیدار اظهار داشت: جایگاه بانوان در اسلام بسیار بالاتر از آن است که دشمنان می گویند. در دین اسلام زنان بزرگی همانند فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (ص) حضرت خدیجه و... داشته ایم که تاثیرات بزرگی بر اسلام داشته اند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: از این رو شما بانوان فرهیخته و صاحب علم و درایت باید با تاسی از این بزرگ بانوان دین مبین اسلام صراط مستقیم را به زنان و دختران اسلامی نشان دهید تا خدایی ناکرده در این عصر که شاهد هجمه دشمنان علیه اسلام به ویژه حجاب هستیم، بانوی مسلمان هیچ آسیبی نبیند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: با این وجود متاسفانه باید اذعان کرد که در سال های اخیر پوشش برخی از بانوان در سطح معابر و خیابان های شهر به هیچ وجه در شان یک جامعه اسلامی به ویژه شهری همانند کرمانشاه نیست و بی گمان این دست از بانوان و دختران به نوعی فریب تبلیغات دروغین دشمنان دین خدا را خورده اند، بنابراین ما در ارشاد این قشر وظیفه دینی و انسانی داریم.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این جلسه جای دارد از حضور همیشگی و جهادی شما بانوان فرهیخته و بسیجی که همواره در میادین فرهنگی حضور داشته و دارید، تقدیر و تشکر کنیم، شما وقت و زمان خویش را در راه اعتلای اسلام اصیل وقف کرده اید که این کار شما اجری بزرگ نزد خداوند متعال دارد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنابراین از شما بانوان برجسته و فرهیخته کرمانشاهی انتظار داریم که با تشکیل کانون های فرهنگی مداوم و همیشگی زمینه تقابل با تهاجم فرهنگی را مهیا کنید زیرا با انجام این کار می توانید تا حد قابل توجهی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در بین قشر بانوان جلوگیری کنید.

آیت الله عبداللهی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات، اردوهای فرهنگی و زیارتی توسط بانوان فرهیخته نقش بسیار مهمی در تشریح و تبیین جایگاه واقعی زن در اسلام واقعی دارد.

وی با اشاره به اینکه زن در جوامع غربی صرفا به دیده یک کالا نگریسته می شود، گفت: برخلاف آنچه که غربی ها ادعا دارند، زن در کشورهای توسعه یافته و غربی حرفی برای گفتن ندارد و با رصد اخبار حوادث در رسانه ها متوجه این حقیقت تلخ جامعه زنان در غرب خواهیم شد./1400/

ارسال نظرات