۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۸۴۵۷۰
وحدت خبر داد؛

سازمان تبلیغات علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان

سازمان تبلیغات علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از فعالیت ۱۱ صندوق جسورانه بورسی خبر داد و گفت: ۴ نهاد از جمله سازمان تبلیغات علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی وحدت در گردهمایی فعالان بازار سرمایه و نقش نهادهای مالی در توسعه سرمایه‌گذاری جسورانه، تامین مالی حوزه نوآوری و فناوری کشور را ماموریت اصلی این صندوق دانست و افزود: اعطای وام و تسهیلات، صدور ضمانت نامه، راه اندازی صندوق‌های جسورانه و سرمایه گذاری خطر پذیر اقدامات این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که بر این اساس از ۴۸ طرح در قالب سرمایه گذاری خطر پذیر حمایت شده است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صکوک نوآوری از دیگر طرح‌های اجرا شده در صندوق نوآوری است که اکنون این طرح به کندی پیش می رود.

وحدت با ا شاره به فعالیت صندوق‌های جسورانه بورسی گفت: تاکنون ۱۱ صندوق جسورانه بورسی تشکیل شده و ما با این صندوق‌ها همکاری داریم. از این تعداد ۴ صندوق فعال هستند و موافقت اصولی ۴ صندوق نیز صادر شده ولی پذیره نویسی نشدند و ۳ مورد دیگر در حال دریافت موافقت اصولی هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های جسورانه بورسی ظرفیت‎های مناسبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارند، خاطر نشان کرد: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت در این صندوق‌های جسورانه بورسی ایجاد شده است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: سازمان های تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، سازمان کوثر و صندوق بازنشستگی از جمله نهادهایی به شمار می روند که علاقه مند به سرمایه گذاری در پروژه‌های دانش بنیان هستند.

وی افزود: ما ظرفیت بزرگی داریم که با فعالیت بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان و ۱۰ هزار استارت‌آپ نمایان است اما مساله اصلی در این زمینه اتصال اعتبارات نهادها و نقدینگی موجود در کشور با نیازی که در حوزه استارت‌آپی و دانش بنیانی وجود دارد.

وحدت با تاکید بر اینکه امسال باید سال جهش ابزار و بستر صندوق‌های جسورانه باشد، عنوان کرد: بزرگترین چالش ما در این زمینه به هم رسانی عرضه و تقاضا است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات