۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۶۱۹
یادداشت؛

عصر اصول‌گرایان

عصر اصول‌گرایان
اصول گرایی خود یک گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است اصلی ترین مولفه های آن عبارتست از: فساد ستیزی، کارآمدی، دفاع از ارزش‌ها، ولایت و رهبری، مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، عزت، حکمت و مصلحت در مناسبات و سیاست خارجی از ارکان اصلی این گفتمان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی دارابی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:  اصول گرایی خود یک گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است اصلی ترین مولفه های آن عبارتست از: فساد ستیزی، کارآمدی، دفاع از ارزش‌ها، ولایت و رهبری، مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، عزت، حکمت و مصلحت در مناسبات و سیاست خارجی از ارکان اصلی این گفتمان است.  

اگرچه جناح های سیاسی داخل ایران به اصول گرایان و اصلاح طلبان محدود نمی شود. اما این دو جریان اصیل، دارای شناسنامه و هویت روشنی در کنشگری سیاسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی بوده‌اند. (آسیب شناسی و نقدهای وارده را به دو جناح مذکور در فرصت دیگری بدان خواهم پرداخت. )

در انتخابات اسفند ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در ۱۴۰۰ موجب شد که با رای مردم جریان اصولگرا پیروز رقابت های انتخاباتی باشد.  

این موقعیت که قوای سه‌گانه و شوراها و شهرداری‌ها را اکثراً جریان اصول گرا از آن خود کرده است، هم فرصت است و هم تهدید فرصت بزرگی برای خدمت به مردم، آبادانی، سازندگی و پیشرفت ایران عزیز و یک تهدید بزرگ اگر ناکارآمدی، سهم خواهی و ناکامی نتیجه این حاکمیت یکدست باشد که امیدوارم این چنین نباشد.  

برابر نظرسنجی‌های معتبر بیش از ۷۵ % مردم بر این باورند که "مسئولان فقط در ایام انتخابات به فکر مردم هستند و پس از آن فراموش می کنند چه عهد و پیمانی با مردم داشته اند..!؟

پرسشگری، مطالبه گری، نظارت و اجتناب از چشم پوشی خطاها توسط رسانه ها و افکار عمومی می تواند " *ضامن درستی* " برای "عمل به میثاق دوران انتخابات باشد و صد البته رسانه ها باید وظیفه حمایتی خود را نسبت به دولت نیز بجا آورند.

 فرصت بس محدود و کارهای فراوان پیش رو، هیچ بهانه ای برای کار نکردن و خدمت نیست با همت جهادی ایران را آباد کنیم.

عصر اصول‌گرایان

*

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات