۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۶۳۷

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در سفر به استان خراسان رضوی به بازدید از مجموعه های مرکز خدمات و همچنین دیدار با شخصیت های این استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی در سفر به استان خراسان رضوی به بازدید از مجموعه های مرکز خدمات و همچنین دیدار با شخصیت های این استان پرداخت.

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه از پروژه مسکونی 2000 واحدی «زندگی» مشهد بازدید کرد.

این بازدید با هدف پیگیری حل مشکل مسکن طلاب مشهد و با حضور آقای حسینعلی زاده مدیر عامل پروژه و جمعی از معاونین و مسئولین مرکز خدمات و مجتمع ولایت انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی در این بازدید گفت: طلاب در مسائل ضروری معیشتی مشکلات بسیاری دارند و حل مشکل مسکن باعث فراغ بال آن‌ها برای پرداختن به رسالت‌های حوزوی خود می شود.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت این پروژه مسکونی و اینکه از تجربیات موفق آن باید در دیگر استانها نیز بهره برد، افزود: الحمدلله برنامه‌ریزی‌ها، زمان‌بندی تقسیط و حمایت‌ها باعث تسهیل در خانه‌دار شدن متقاضیان طرح می باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه در پایان، با توصیه به بهره‌برداری از معماری اسلامی در ساخت پروژه‌های مسکونی اظهار داشت؛ ما هم در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

شایان ذکر است پروژه 2000 واحدی «زندگی» واقع در خیابان رسالت مشهد از سال 1398 شروع به کار کرده و در 3 فاز اجرایی با میانگین 70 درصد پیشرفت در حال تکمیل است و 250 نفر از طلاب عضو این پروژه هستند.

 

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه از پروژه مسکونی 530 واحدی پنج‌تن مشهد بازدید کرد.

این بازدید با هدف پیگیری مشکل مسکن طلاب استان خراسان رضوی و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن، مهندس موسوی نیا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از معاونان و مسئولان مرکز خدمات و مجتمع ولایت انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی در این بازدید ضمن تشکر از زحمات مسئولین استان گفت: همراهی و هم‌افزایی مسئولان استان برای حمایت از ساخت مسکن در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر قابل تقدیر است و حضور طلاب در این مناطق باعث توسعه فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: توصیه می‌کنم در ساخت پروژه‌های مسکونی از معماری اسلامی بهره‌برداری کنید و ما هم در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

شایان ذکر است در این بازدید آقای دانش معاون مسکن مرکز خدمات استان گزارشی از روند اجرایی پروژه ارائه داد.

گفتنی است پروژه مسکونی 530 واحدی پنج‌تن در قالب طرح مسکن محرومان و ستاد حاشیه شهر مشهد و با حمایت بنیاد مسکن، شهرداری، استانداری در حال ساخت است.

 

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی

جلسه شورای اداری مرکز خدمات استان با حضور رئیس و معاونان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در محل سالن کنفرانس مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: امور اجرایی باید به استان‌ها واگذار شود و مسئولیت ستاد؛ برنامه‌ریزی، طرح نویسی و تسهیل امور اجرایی استان‌هاست.

وی افزود: اعتقادمان این است که خدمت به طلاب باید در نهایت تکریم و احترام باشد، حال که خداوند متعال توفیق خدمت گذاری به طلاب را نصیبمان کرده باید با نهایت سعه صدر، به طلاب خدمت رسانی کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه با تأکید بر رعایت اقتضائات استان‌ها در برنامه‌ریزی‌ها اظهار داشت: مراکز خدمات استانی در خط مقدم خدمت ‌رسانی به طلاب هستند و باید از طرح‌ها و برنامه‌های اقتضائی استان‌ها حمایت ویژه شود.

وی بیان کرد: اجرای برنامه های مرکز خدمات حوزه در شهرستانها باید از طریق رابطین شهرستان‌ها که در حوزه‌های علمیه مستقر هستند، انجام پذیرد و توسعه رابطین مدارس در دستور کار قرار گیرد، تا صرفه جوئی در بیت المال رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی خاطر نشان کرد: مراکز استانی باید به سمت توسعه منابع پایدار همچون موقوفات حوزه بروند تا بتوان مشکلات معیشتی طلاب را با سرعت بیشتری حل کرد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌ حائری مدیر مرکز خدمات استان با ارائه گزارشی از خدمات مرکز استان گفت: بسیاری از روستاها و شهرهای استان از حضور طلاب محروم‌اند و می توان با جهت دهی خدمات مرکز به سمت اهداف حوزه یعنی تبلیغ و ترویج معارف اسلام، به مهاجرت طلاب به سمت مناطق کم برخوردار کمک کرد.

وی افزود: مرکز خدمات تاکنون برنامه‌ای برای فرزندان ایتام طلاب نداشته و پیشنهاد می‌کنم در زمینه حمایت عاطفی از آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

مدیر مرکز خدمات استان بیان کرد: برنامه‌های حمایتی مرکز برای ترویج فرهنگ فرزندآوری در خانواده طلاب باید توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی باید الگوی اجرایی و عملیاتی برای استفاده از این فضا در خانواده طلاب تبیین شود و می‌توان از طلاب متخصص در این حوزه استفاده کرد.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای شورای اداری استان و معاونان ستادی به بیان مشکلات و ارائه راهکارهای در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به طلاب پرداختند.

 

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله علم الهدی در این دیدار فلسفه ایجاد مرکز خدمات را حل مشکلات معیشتی طلاب دانست و بیان داشت مرجعیت مرکز خدمات در این زمینه باید حفظ و مسائل و مشکلات طلاب از طریق این مرکز پیگیری شود.

ایشان خدمت به سربازان امام زمان (عج) و پیگیری مشکلات آنان را فضیلتی بزرگ دانست و خدمات مرکز خدمات را ارزشمند برشمرد و خطاب به رئیس مرکز خدمات افزود: اقدامات بسیار خوبی در زمینه حل مشکلات سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) انجام شده است و ان‌شاءالله با پیگیری‌های دلسوزانه، بتوانید نیازهای ضروری طلاب را رفع کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان، مسکن را از مشکلات اساسی طلاب دانست و بیان کرد: حل مشکل مسکن می‌تواند یکی از دغدغه‌های طلاب را کم کند تا بتوانند با فراغ بال بیشتری به رسالت‌های حوزوی خود بپردازند.

آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر استفاده از ظرفیت موقوفات حوزه و اینکه می‌توان از از این ظرفیت به عنوان منابع پایدار برای بهبود وضعیت معیشت طلاب استفاده کرد، گفت: برای رسیدن به این هدف لازم است آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و مرکز خدمات حوزه به تفاهم لازم برای همکاری برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر محمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ابتدای این جلسه با تشکر از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه استان خراسان رضوی از این مرکز گفت: اکثر طلاب در تأمین نیازهای ضروری زندگی دچار مشکل هستند و حمایت‌های حضرت‌عالی از بیماران خاص و جهیزیه نومزدوجین الگوی بسیار خوبی برای استان‌ها در این زمینه است.

وی افزود: الحمدلله ارتباط مرکز خدمات و حوزه علمیه خراسان بسیار خوب است و با برگزاری نشست های مشترک می‌توانیم چالش‌ها و دغدغه‌هایی که در مسیر آموزش، پژوهش، تبلیغ و تهذیب طلاب وجود دارد برطرف کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: رویکرد مرکز خدمات حمایت و خدمت‌رسانی به طلاب است تا با دغدغه کمتری به رسالت‌های حوزوی خود بپردازند و حوزه‌های علمیه هم بتوانند تمرکز خود را بر مأموریت‌های اصلی حوزه در زمینه‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ و تهذیب بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل مسکن طلاب جلساتی با خیرین مسکن‌ساز و انبوه‌سازان استان برگزار کرده‌ایم و تلاش شده این امر با حمایت‌های مرکز خدمات و خیرین تسهیل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر محمدی گفت: مجتمع ولایت مشهد همواره میزبان طلاب زائر علی بن موسی‌الرضا (ع) بوده است و با توجه به اینکه به علت محدودیت در ظرفیت پذیرش، طلاب هر 10 سال یک‌بار می‌توانند از خدمات این مجتمع فرهنگی اقامتی استفاده کنند، امیدواریم بتوانیم با افزایش ظرفیت مجتمع، بهتر در خدمت زائرین امام رضا (ع) باشیم.

وی اظهار داشت: یکی از راهبردهای مرکز خدمات برای رفع مشکلات معیشتی طلاب، توسعه منابع پایدار همچون موقوفات حوزه و خیرین است.

 

گزارشی از سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به استان خراسان رضوی

نشست مشترک مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور ریاست مرکز خدمات در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه در این نشست ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ارتباطات مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان باید مستمر باشد تا با کمک همدیگر چالش‌ها و دغدغه‌هایی که در مسیر آموزش، پژوهش، تربیت و تهذیب وجود دارد برطرف شود.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) استقلال مرکز خدمات باید حفظ شود و بهترین خدمات را به حوزویان ارائه کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه اظهار داشت: یکی از توفیقاتی که خداوند متعال به ما عطا کرده خدمت به روحانیون است و ما باید به دنبال حل مشکلات طلاب باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات تأمین‌کننده بخشی از نیازهای حوزه است گفت: رویکرد حمایتی مرکز خدمات به خاطر این است که حوزه‌های علمیه از امور فرعی و جانبی فراغت پیدا کنند و به مأموریت‌های اصلی خود بپردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی بیان کرد: حوزه علمیه خراسان به خاطر قدمت و اصالت خود نقش مهمی در تمدن نوین اسلامی دارد و وظیفه مرکز خدمات کمک به رشد و ارتقاء حوزه‌های علمیه است.

وی با تأکید بر تقویت امر پژوهش در حوزه خاطرنشان کرد: باید به نخبگان حوزه بها داده شود؛ در حال حاضر خدمات مرکز به صورت هدفمند ارائه می‌شود و نخبگان در اولویت ارائه خدمات هستند اما این کافی نیست چراکه مشکلات نخبگان و پژوهشگران در مسائل معیشتی خلاصه نمی‌شود و باید نیازهای علمی و پژوهشی آن‌ها شناسایی و رفع شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه با تأکید بر هم‌افزایی و پیشگیری از موازی کاری نهادهای حوزوی گفت: مرکز خدمات و مدیریت حوزه علمیه خراسان با برگزاری جلسات کارشناسی می‌توانند مسائل و مشکلات و نیازهای حوزه را شناسایی و تقسیم وظایف کنند تا هر دو مجموعه از ظرفیت‌های خود برای حل این مشکلات استفاده کنند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: بحث هدفمندی خدمات مهم‌ترین مسئله‌ای است که در مرکز خدمات اجرا شده و با تلاش مشترک دو مجموعه، حوزه‌های علمیه با آسودگی خاطر در حوزه‌های آموزش، پژوهش، تدریس و تهذیب فعالیت می‌کند.

وی افزود: حمایت‌های مرکز خدمات در راستای ارتقاء توانمندی حوزه‌های علمیه و پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه قاعده نظام اسلامی هستند اظهار داشت: پیشرفت نظام اسلامی در گرو حوزه‌های علمیه مترقی و پیشرو است و خدمات و پشتیبانی‌های هدفمند مرکز خدمات حوزه حرکت در این مسیر را تسهیل می‌کند.

شایان ذکر است در این جلسه معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گزارشی از برنامه‌ها ارائه و به بحث و تبادل‌نظر پیرامون مسائل و مشکلات حوزه پرداختند.

گفتنی است، حجج اسلام حسام افروز معاون منابع انسانی و مالی، علائیان سرپرست معاونت معیشت و امور فرهنگی، جعفریان معاون مسکن، ستوده مسئول صندوق قرض الحسنه شجره طیبه، موسوی مدیر کل حوزه ریاست، رحمانی مهر مسئول دفتر ریاست مرکز، دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌ها، حائری مدیر کل و اسماعیلیان معاون اداری و مالی مرکز خدمات استان در این جلسه حضور داشتند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
در متن خبر فوق این عبارت آمده است که جالب است و نقل قول می شود: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر محمدی گفت: مجتمع ولایت مشهد همواره میزبان طلاب زائر علی بن موسی‌الرضا (ع) بوده است به علت محدودیت در ظرفیت پذیرش، طلاب هر 10 سال یک‌بار می‌توانند از خدمات این مجتمع فرهنگی اقامتی استفاده کنند،»
1
0