۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۶۶۲

واکنش رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات روحانی

واکنش رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات روحانی
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای روحانی می‌تواند به آقایان عراقچی و صالحی مراجعه کند و واقعیت مصوبه مجلس را از آنها بپرسد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به سخنان امروز حسن روحانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای وین و ادعای اینکه قانون مصوب مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) مانع به ثمر رسیدن مذاکرات شده است، اظهار داشت: سخنان امروز آقای روحانی نشان می‌دهد برای گفتن این حرف‌ها با نزدیک‌ترین مشاوران خود و حتی با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم مشورت نکرده است.

وی ادامه داد: آقایان عراقچی و صالحی مکررا در جلسات کمیسیون امنیت ملی مجلس و کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی، بر نافع بودن و مؤثر بودن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تاکید داشته اند و کمترین تحلیل‌گری پیدا می‌شود که این واقعیت را نداند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: یکی از پایه‌های قدرت تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات وین، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده و همین نیز باعث تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام شده است؛ در واقع، مجلس با مصوبه آذرماه سال گذشته به جاده یکطرفه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در برجام پایان داد، هم توان هسته‌ای را افزایش داد و هم اراده سیاسی جمهوری اسلامی را برای پایان دادن به رفتار یکجانبه طرف مقابل عملی کرد.

جلال‌زاده اظهار داشت: به نظرم بهتر است آقای روحانی در این آخرین روزهای مسئولیتش به کارهای انجام نشده بپردازد و کمتر مباحث اختلاف‌افکن را مطرح کند.

هزاران میلیارد تومان بخاطر معطلی کشور و شرطی کردن اقتصاد، به مردم ضربه زدند

وی تصریح کرد: رئیس دولت امروز طوری حرف زد که انگار قانون مجلس باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین شده و اگر این قانون نبود در اسفندماه کار تمام می‌شد. آقای روحانی می‌تواند به آقایان عراقچی و صالحی مراجعه کند و واقعیت مصوبه مجلس را از آنها بپرسد و این آقایان بهترین گواه هستند که تأثیر این مصوبه مجلس چه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اتکاء آمریکایی‌ها به ظرفیت کنگره این کشور برای کارشکنی در اجرای برجام و ایفای تعهداتشان گفت: آقای روحانی پاسخ بدهد که چطور بدون فشار مصوبه مجلس می‌خواستند طرف‌های مقابل را مجاب کنند که در اسفندماه تحریم‌ها را لغو کنند؟! اگر منظور وی این بوده که قانون مجلس مانع این شده که مثل گذشته هر آنچه غربی‌ها می‌خواستند را تمام و کمال بدهند و وعده‌های نسیه بگیرند، حق با ایشان است.

جلال‌زاده در ادامه با بیان اینکه منافع ملت ایران از برجام محقق نشد، گفت: آقای عراقچی صراحتا در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که برجام اگر هیچ منفعت اقتصادی نداشت یک نیمچه منفعت سیاسی داشت که از فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شدیم؛ قبل از او نیز آقای سیف رئیس کل اسبق بانک مرکزی در آمریکا به صراحت گفته بود که دستاوردهای برجام برای طرف ایرانی «تقریبا هیچ» بوده است.

وی ادامه داد: تنها استدلال آقایان این است که در یک سال اول اجرای برجام منافع اندکی از برجام حاصل شده که حالا مردم باید قضاوت کنند که این منافع در کجای اقتصاد کشور اثرگذار بوده است؛ اینکه هزاران میلیارد تومان به خاطر معطلی برجام و شرطی کردن اقتصاد به سرمایه‌های مردم ضربه وارد شده، آیا اینها به خاطر منافع اقتصادی برجام بوده است؟ اگر اقتصاد کشور به خاطر برجام جهش یافته بود آیا امروز وضع مسکن، ارز، مرغ، گوشت و... این طور بود؟

روحانی بجای این اظهارات، تلاش کند که خاطرات تلخ بجا مانده از وی کمتر شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ادعای حسن روحانی مبنی بر اینکه از رهگذر برجام باید 5 میلیارد دلار در صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری می‌شد که به خاطر خروج ترامپ این هدف محقق نشد، اظهار داشت: آقای روحانی و وزارت نیرو باید پاسخ دهند که چرا احکام قانون برنامه ششم توسعه در حوزه صنعت برق به ویژه در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را اجرا نکردند و چرا تصمیمات روزهای اخیر را قبل از قطعی‌های برق نگرفتند؟!

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظاهرا دست دولت خالی است و به خاطر همین سعی می‌کنند که با این قبیل اظهارات هیجانی افکار عمومی را سرگرم کنند، تأکید کرد: آقای روحانی را دعوت می‌کنیم در این روزهای آخر مسئولیت، همه همتش را به کار بگیرد که خاطرات تلخ بجا مانده از وی کمتر شود و به جای این قبیل اظهارات، به دنبال تامین کالاهای اساسی مردم باشد و کاری کند حداقل آب مانند برق قطع نشود!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ح. براتی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
لطفا روی این مسئله کار کنین که چرا کار جوانان به سگ چرونی رسیده؟
0
0