۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۸۴۸۳۶
یادداشت؛

باید ها و نباید های زندگی موفق(3)

باید ها و نباید های زندگی موفق(3)
زوجین برای داشتن یک زندگی موفق و سالم لطفا از مراجعه به رمال ها و جن گیرها پرهیز کنند، زندگی موفق آموزشی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پس از انتشار دو مرحله از برون رفت ونجات ازمنجلاب آزادی جنسی دروغین غرب  که به فرد اختصاص داشت، نوبت به  مرحله دوم یعنی خانواده می رسد که در بایدها و نبایدهای زندگی موفق یک و دو، موارد 1 - پرهیزخانواده از انتخاب همسرپلید وبدسرشت (زوج یا زوجه)  2- پرهیز خانواده از نیت های مادی و طماعانه در تزویج ؛  3- پرهیز خانواده از شرکت در مجالس عروسی که همراه با اختلاط زنان ومردان است  4- پرهیز خانواده از دید وبازدیدهای همراه با چشم چرانی های ناموسی وچشم وهمچشمی های ، 5 - پرهیز خانواده از تحقیر یکدیگر  وتمجید دیگر زنان ومردان نامحرم از جنبه تناسب اندام  6- پرهیز خانواده از مصرف خوراک وپوشاک ومسکن حرام، 7-پرهیز ازغیرت بیمورد از طرف مرد به زن خویش، 8- پرهیز زن از غیرتش نسبت به ازدواج شوهرش در موردی که ممانعت زن موجب ارتکاب گناه شوهر وانحراف جنسی وی می گردد، بیان شد و اینک به بخش سوم و پایانی از بخش اول (نبایدها) پرداخته می شود.

9 - پرهیز زوجه(زن)  از آرایش نمودن، زینت کردن وتغییرلحن صدا به نازک نمودن آن وطنازی وبی جهت خارج از منزل شدن بدون اذن شوهر و استعمال عطر ومواد خوشبو کننده وبا کرشمه راه رفتن برای نمایاندن خود به جنس مخالف نامحرم : قطعا اگر زنی این امور فوق الذکر را در مقابل مرد بیگانه دیگری چه بعنوان میهمان یا به عناوین مختلفه مانند فروشنده، خریدار، همکار اداری ، پزشک یاجوان مجرد یا متأهل وغیره، مرتکب شود، مضافا به ذلت وخواری دنیوی، مجازات اخروی شدید وغضب الهی شامل حال او طبق آیات کریمه وروایات شریفه خواهد شد مگر توبه کامل عملی نماید همین کافی است تا ابد سلب اعتماد شوهرعاقل وغیور خویش را فراهم سازد وموجب تخریب عشق مقدس شوهر نسبت به وی شود و در اکثر موارد منجر به طلاق وتبدل وی از یک زن مکرمه شوهر دار به یک زن خیابانی ولگرد می شود وچه ننگی بدتراز این که زنی  شخصیت خانوادگی واجتماعی خود را به اختیار خویش پایمال کند، چه رسد که مردان فاسق  به دید یک کالای یک بار مصرف وکنیزک جنسی او را با اموال کثیف بین خود رد وبدل می کنند و هیچ زن با شعوری ولوبی دین باشد تن به چنین زندگی پست حیوانی نمی دهد، بعضی از آیات شریفه  سوره احزاب گرچه خطاب به زوجات حضرت رسول مکرم (صلی الله علیه وآله وسلم ) می باشد لکن خطاب به تمامی زنان مسلمان است ، لذا به آنها استناد می جوییم : "یا نساء النبی لستن کأحد من النساء إن اتقيتن فلا تخضعن بالقول فيطمع الذى فى قلبه مرض وقلن قولا معروفا" و "قرن فى بيوتكن ولا تبرجن تبرج الحاهلية الأولى وأقمن الصلاة وأتين الزكاة وأطعن الله ورسوله" و هچنین در سوره مبارکه امر به عدم  چشمچرانی های حرام وعدم آشکار نمودن زینتهای زنان برای نامحرمان وامر به حجاب اسلامی شده است . "حتما به تفسیر وزین المیزان یا تفاسیر معتبره  دیگر رجوع کنید . چرا که ترجمه های نرم افزاری نمی توانند تمام جوانب فقهی آیات الاحکام را متکفل شوند)  "  سوره نور " قل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن ولا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها و ليضربن بخمرهن علي جيوبهن و......." اما روایات وارده در این باب متعددند و ما به بخشی از آنها تبرک می جوییم : أ -  قال رسول الله (صلی الله علیه واله) :"  یا معاشرالنساء أما أنه ليس منكن إمرئة تحلى ذهبا تظهره الا عذبت به "حضرتش خطاب به گروه زنان فرمودند : ای گروه زنان بتحقیق نیست زنی از شما که خویش را با طلا زینت دهد بطوری که آن را(برای نامحرمان) آشکار کند مگر آنکه بواسطه آن عذاب خواهد شد .ب -عن أمير االمؤمنين (عليه السلام) :" يظهر فى آخر الزمان و إقتراب الساعة وهو شر الأزمنة نسوة كاشفات عاريات متبرجات من الدين خارجات فى الفتن داخلات مائلات إلى الشهوات مسرعات إلى اللذات مستحلات المحرمات فى جهنم خالدات " حضرتش فرمودند: در آخرالزمان ونزدیکی قیام قیامت(توضیح از طرف حقیر : "إنهم يرونه بعيدا ونريه قريبا") زنانى پا به عرصه وجود می گذارند که بی حجاب و عریان اند و آرایش می نمایند از دین خارج و در فتنه ها داخل اند وبه شهوات میل دارند وبه سوی لذات شتابانند . آنها حرامهای الهی را حلال می دانند ودر جهنم جاودانه معذب خواهند بود. ج - عن إبى عبدالله (عليه السلام) قال : قال رسول الله (صلى الله عليه وأله) : أى إمرئة تطيبت  لغير زوجها لم خرجت من بيتها فهى تلعن حتى ترجع إلى بيتها ما رجعت"

حصرت امام (صادق علیه السلام )از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نقل فرمود : که حضرتش فرمود : هر زنی خود را برای غیر شوهرش معطر وخوشبو نماید واز منزل خارج شود مورد لعن واقع می شود تا آن هنگام که برگردد.

باید ها و نباید های زندگی موفق(3)

 10- پرهیز زوجین ازتشبه جنس مخالف در لباس وگفتار وروش :قال النبی (صلی الله علیه وآله):" لعن الله الرجل يلبس لبسة المرئة و المرئة تلبس لبسة الرجل" وأيضا قال : "قل من تشبه بقوم إلا أن أوشك أن يكون منهم" البته  بحث ترنس جنسى وامثال أن را متعرض نمى شويم چون از موضوع وگنجایش بحث خارج است ونظرات فقهاء بزرگوار در موردجواز یا حرمت تغییر جنسیت اختلافی است.

11پرهیز زوجین از افشاى زندگی عاشقانه خویش و اهداف زندگی باصفای خویش خصوصا به حسودان که پیامدتلخ آن از بین رفتن یا تضعیف عشق زوجين مى باشد : قال الأمام الجواد (عليه السلام ) : "إظهار الشئ قبل أن يستحكم مفسدة له " آشکار نمودن هر امری (اعم از یافتن شغل یا تهیه مسکن ونحو آن ) قبل از این که آن امر مستحکم وتثبیت شود موجب فساد و تزلزل آن امر می شود لذاپیامد افشای عشق خصوصا در شروع زندگی فساد در عشق زوجین است که موجب نزاع و احیانا طلاق وحتی موجب انحراف جنسی وارتکاب گناهان جنسی زوجین می شود، کما اینکه افشای اهدافی چون تحصیل شغل یا تهیه مسکن با اخذ مدرک ونحو آن قبل از تثبیت موجب فساد و اختلال در این امور می شود وچه زندگی های معتدل که با افشای سر تبدیل به پست ترین زندگی ها شد، شاید مخاطب محترمی سوال نماید در عرف مردم  از ما جویای حال زندگی یا متعلقات آن را می کنند آیا دروغ گوییم ؟ جواب سوال این است خیر مورد دروعگویی نیست بلکه با الفاظ مجمل ومبهم جواب دهید مانند: الحمدلله زندگی دنیا فراز ونشیب دارد یا شکر خداوند نعمت ها به لطف اوست هرچه از دوست رسد نیکوست، و اگر در سوال خود اصرار نمود با متانت عرض کنید گرچه نیت شما خیر است ولی در آیات واحادیث وارد شده تفتیش امور مومنین جایز نیست مگر در موارد جرم وجنایت که با مجوزشرعی وقانونی جایز وحتی واجب می گردد.

12- پرهیز از ددرغگویی وبدرفتاری وتحمیل سلیقه شخصی به یکدیگر که منجر به تضییع عمر و تضعیف علقه زوجیت وبالتبع موجب انحراف جنسی خواهد بود: عن أميرالمؤمنين (عليه السلام) :" من كذب ذهب بماء وجهه ومن ساء خلقه كثر همه ونقل الصخور من مواضعها أهون من تفهيم من لا يفهم " هر فردی دروغ گوید آبرویش را باخته وهرفردی بد اخلاق باشد غم واندوه او زیاد خواهد بود و ازجا کندن صخره ها از مکانشان آسانتر است از فهماندن فردی که نمی فهمد.

باید ها و نباید های زندگی موفق(3)

13-پرهیز زوجین از اموری که موجب بیماری پوستی برص می شوند مانند أ- پرخوری خصوصا براى زوجه :عن الصادق (عليه السلام) :" الأكل على الشبع يورث البرص" خوردن پی از سیری موجب برص می شود(برص لکه های سیاه وسفید است که روی بدن فرد نمایان می شود که برای زوجین آنهم در اول زندگی مشترک مبتلا به این مرض ناپسند وموجب نفرت از یکدیگر وبالتبع عشق پنهانی به زنان یا مردان خوش چهره می شودیعنی انحراف جنسی پنهان، مگر فرد از طایفه اولیاءالله باشد که چنین امری بسیار نادر است .ب -وضوء يا غسل نمودن با أبى که بواسطه آفتاب گرم شده است . البته بهتر است دست وصورت را نیز با آن نشویند ج- استعمال حناء(حنای عرفی) در حال جنابت وحیض، البته در حال استحاضه ونفاس زن حنا را استعمال نکند بهتر است چون در واقع شاید خون حیض یا نفاس باشد که همزمانی دارند .د - استعمال نوره در حال جنابت وحیض . ه-   استعمال نوره هرچند در حال طهارت ازجنابت و حیض در روزهای یکشنبه وجهار شنبه وجمعه . و- خوردن سبزی شاهی در شب، ز - پرهیز زوجین از مقاربت وآمیزش در شب  اول ماه های هلالی (عربی) بجز شب اول ماه مبارک رمضان که مستحب است وموجب اطفای نائره شهوت در این ماه نورانی می گردد ودر مفاتیح الجنان آیت الله حاج شیخ عباس قمی (قدس سره) باب اعمال ماه مبارک رمضان ذکر شده است، گرچه طبق آیه شریفه "احلت لکم لیلةالصيام الرفث إلى نسائكم......" مقاربت زوجين ثابت شده ولى بهتراست حتى الامكان متمحض در مناجات وتلاوت قرأن كريم وفرا گیری علم دین باشد. البته صرف همخوابگی بدون مقاربت (حق القسم) در هر چهار شب یکبار بر عهده مرد است در صورت امکان مگر خود زن این حق را از عهده مرد ساقط نماید . ح -پرهیز زوجین ازمقاربت جنسی در شب وسط (شب پانزدهم) وشب آخر ماه هلالی، لازم به ذکر است این مقاربتهای جنسی درشب اول و وسط وآخر ماه های حلالی مضافا به برص زوجه ،جنون وی و حتی بر فرض انعقاد نظفه برص و جنون طفل را هم در پی دارد، پس چرا زوجین این اعمال مکروه را مرتکب شوند تا با این پیامد خطرناک برص ودر بعضی موارد جنون زوجه باعث تخریب  زندگی زیبای مشترک وطلاق عاطفی یا طلاق شرعی خویش شوند و بالتبع  شکست در عشق، افسردگی وحتی انحرافات شدید جنسی را در پی دارد، البته مخاطبین محترم توجه نمایند پیداش عیوبی چون برص در مورد زن وجنون در زن ومرد در صورت نارضایتی وعدم زوال آنها با طلاق برطرف می شود نه به فسخ چراکه فسخ در مورد پیداش این دو امر قبل از عقد نکاح است، لذا فکر مهریه را نیز مردان باید بنمایند. ط - پرهیز زوجین از ارتباط با افرادحسود وشور چشم  زیرا افراد حسود یا سحر می کنند برای مفارقت وجدایی زوجین ولو بطور عاطفی و یا باحسد خویش عشق آنها را مختل وبالتبع موجبات انحراف جنسی را فراهم می سازند و افراد شور چشم نیز باچشم زخم بلاهای عجیبی در زندگی مشترک طرفین ایجاد می کنند، مانند مریض شدن زن یا مرد سالم به مرض های مزمن ونفرت آور یا تصادف رانندگی ونحو آن، " فیتعلمون منهما ما یفرقون بین المرء وزوجه"؛ عن أمير المؤمنين (عليه السلام) : "العين حق و الرقى حق والسحر حق والفأل حق و الطيرة ليست بحق ....." چشم زخم(شورچشمی) حقیقت دارد، استفاده از دعا تعویذ برای رفع امور بد(چون چشم زخم) حقیقت دارد وسحر و جادو، موجود است و فال نیک درست است و فال بد زدن حقیقت ندارد.(االبته مراد ازحق در این حکمت چهارصدم نهج البلاغه حق در مقابل باطل وبدیها نیست چون قرینه عقلیه وشرعیه بر رد این معنی واضح است. بلکه مراد اثر داشتن این امور به اذن الله تعالی در حد محدود خودشان می باشد ولی فال بد زدن خرافه است مگر فردی تلقین بد به خود کند ) وایضا عنه علیه السلام: "حسد الصدیق من سقم المودة " حسد ورزيدن بر دوست از أفات دوستى است و عن( الصادق علیه السلام) : "وإن من اكبر السحر النميمة "از بزرکترین سحرها سخن چینی ونمامی است، البته مدوامت بر تلاوت سوره فلق وناس (معوذتین) برای دفع سحر وچشم زخم مجرب است و نیزادعیه واحرازی که در مفاتیح الجنان برای رفع این امور در حاشیه یا متن ذکر شده مجرب است، لطفا زوجین از مراجعه به رمال ها جن گیرها دراین موارد پرهیز کنند.

پایان بخش اول- مبحث ادامه دارد...

حجت الاسلام و المسلمین سید طالب موسوی ملکی

ارسال نظرات