۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۴۹۰۲

بانوی طلبه ای که به زوج جوان زندگی دوباره بخشید

بانوی طلبه ای که به زوج جوان زندگی دوباره بخشید
آذربایجان شرقی- با تلاش‌های یک طلبه جهادی، زوج جوانی که چند ماه بیشتر از آغاز زندگی مشترکشان نمی گذشت و به دلایل مشکلاتی قصد متارکه داشتند، زندگی دوباره ای را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، اکرم ساعی یکی از برگزیدگان مرحله شهرستانی مهرواره و از خطه استان آذربایجان شرقی شهرستان عجب شیر است که در راستای عملیاتی ساختن آیات قرآن پیرامون موضوع انفاق و حل مشکلات نیازمندان، با احصاء نیازمندی های افراد محله اقدام به تأمین اقلام ضروری برای آن‌ها کرده است.

او با هدف لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و به تبعیت از سنت پیامبر(ص) که مسجد را سنگر و محل رفع مشکلات مردم می‌دانستند به فعالیت در پایگاه مسجد می‌پردازد و سعی در رفع مشکلات محله دارد.

این طلبه دغدغه مند با مشاوره‌هایی که انجام داد و کمکی که از مرکز مشاوره گرفت، توانست زوج جوانی که ۳ماه پس از ازدواج دچار مشکلاتی شده بودند و تصمیم به جدایی گرفته بودند را زندگی دوباره ببخشد و موجبات پایداری زندگی آن‌ها را فراهم کند.

وی همچنین در زمان شیوع کرونا تلاش‌های خود را برای خدمت‌رسانی به مردم مضاعف کرد؛ اقدام به تهیه پارچه و تولید ماسک و پخش آن بین نیازمندان، مشارکت در تهیه غذای گرم به تعداد ۳۰۰ پرس در ماه مبارک رمضان، تهیه گوشی موبایل برای دانش آموزان نیازمند محله، پیگیری برای تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتن یک خانواده نیازمند، پخش بسته‌های معیشتی، انجام ذبح قربانی در عید قربان و نیمه شعبان سال گذشته و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند از جمله فعالیت‌های وی در این ایام است.

بانوی طلبه ای که به زوج جوان زندگی دوباره بخشید

این بانوی طلبه در کنار برگزاری برنامه سخنرانی در روستاها، نیازمندان را شناسایی کرده و تمام همتش را برای حل مشکلات آن‌ها به کار می‌گیرد، همچنین پاسخگوی احکام بانوان است و سخنرانی‌ها و کلاس‌های بسیاری در مورد سبک زندگی در پایگاه‌های مختلف برگزار می‌کند.

شغل او معلمی است و اموراتش را نیز با آن می‌گذارند و بابت سخنرانی و روضه‌خوانی‌های خود مبلغی دریافت نمی‌کند و اگر هم دریافت کند کل آن را خرج امور نیازمندان می‌کند.

تشویق افراد به مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح در تبلیغ چهره به چهره، همکاری در برنامه‌های پایگاه محله، ضدعفونی و آماده‌سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان به همراه بانوان محله از دیگر اقدامات این بانوی تلاشگر است.

وی تاکنون ۷ جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت تأمین کرده است که یکی از این موارد در روز عید قربان به یک زوج جوان اعطا می‌شود.

ارسال نظرات