۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۸۴۹۶۲

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟
مردم در عین اینکه کم‌کاری دولت‌های یازدهم و دوازدهم را یکی از عوامل اصلی وضع موجود می دانند ولی از دولت رئیسی هم انتظاراتی دارند که تحقق این انتظارات می‌تواند دولت سیزدهم را موفق جلوه دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کمتر از ۲۰روز تا پایان دولت روحانی و آغاز دولت سیزدهم به ریاست سیدابراهیم رئیسی مانده است و اگر واقع بین باشیم، روحانی کشور را در وضعیت نابسامانی از نظر آمار و وضعیت اقتصادی به دولت بعد تحویل می دهد. با این حال مردم در عین اینکه کم‌کاری دولت‌های یازدهم و دوازدهم را یکی از عوامل اصلی وضع موجود می دانند ولی از دولت رئیسی هم انتظاراتی دارند که قطعا تحقق این انتظارات هست که می‌تواند دولت سیزدهم را در افکار عمومی موفق و رضایت‌بخش جلوه دهد.

قطعا اکثر مطالبات اقتصادی است و یا با واسطه کوتاهی به اقتصاد ربط دارد چون اساسا مشکل فعلی ما ضعف و ناکارآمدی سیستم اقتصادی کشور است و همین مسئله نارضایتی‌ها را منجر شده است.

مردم بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات سامانه فارس من خبرگزاری فارس را یکی از مراجعی دیدند که می‌توانند مطالباتشان از رئیسی را به گوش رئیس دولت سیزدهم برسانند.

استفاده از نیروهای جوان مومن انقلابی در پست مدیرکل در سطح ملی

یکی از بزرگترین انتقادات به دولت روحانی سن بالای کابینه بود و عده‌ای به شوخی یا کنایه می‌گفتند وزرای روحانی الان قائدتا باید با نوه‌هایشان بازی کنند نه اینکه برای مثال مسئولیت وزارت مهمی مثل صنعت،‌معدن و تجارت را برعهده بگیرند.

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

از این روست که یکی از مطالبات جدی از رئیسی دمیدن روحی جدید در ساختار مدیریتی کشور است تا هم رویکردهای کهنه و منسوخ مدیریتی و هم افراد قدیمی که دیگر توانی برای کار در این وضع فوق‌العاده کشور ندارند کنار روند و نیروهایی با ایده هایی نو و تازه نفس روی کار بیایند. جوان بودن و مومن و انقلابی بودن بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب، شاخصه‌هایی هست که در این مطالبه بر آن تاکید می‌شود.

تلاش انقلابی آیت‌الله رئیسی برای رفع چالش‌های اقتصادی

تلاش انقلابی آیت‌الله رئیسی برای رفع چالش‌های اقتصادی خواسته‌ایست که تقریبا همه از او و کارگزارانش انتظار دارند. عده‌ای در یک مطالبه در فارس من تاکید کرده‌اند:  ما مردم از خیلی مسائل شکل گرفته در دولت تدبیر و امید، درمانده شده‌ایم. گرانی‌های پی در پی اقلام و اجناس، تورم چند ۱۰ درصدی، افزایش قیمت‌های نجومی چند ۱۰۰ درصدی مسکن، خودرو، زمین، لوارم خانگی و ...

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

افزایش قیمت دلار، گوشت، مرغ ، برنج، مواد بهداشتی، پوشاک و هزاران فشار اقتصادی دیگر بر ملت، همه و همه زندگی را سخت و ناممکن ساخته است.

از دولت جدید توقع این است که با تلاش انقلابی به این بی سروسامانی‌های کشور پایان دهد و امید به زندگی را بار دیگر شکوفا نماید.

درخواست از آیت الله رئیسی برای تأسیس وزارت خانواده

نهاد خانواده به عنوان بنیادی ترین و اولیه‌ترین اجتماع در جوامع بشری است و این نهاد در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه بسیار ویژه‌تری نسبت به جوامع غربی دارد و شاید یکی از نقاط قوت جوامع اسلامی و مخصوصا ایرانی، پیوند عمیق افراد در قالب روابط خانوادگی است که تامین‌کننده نیازهای معنوی و مادی انسان هاست. از همین جهت است که از مدت ها پیش غرب درصدد این است که به انحاء مختلف این نهاد را مورد هجمه قرار دهد و تاحدودی نیز موفقیت داشته است.

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

افزایش چشمگیر طلاق و اختلافات خانوادگی در سالهای گذشته و کاهش آمار ازدواج مواردی است که نشان می‌دهد باید برای این موضوع اهمیتی ویژه قائل شد. از طرفی نیز متغیرهای متنوعی چون اقتصاد،‌ فرهنگ، بهداشت، آموزش،‌ امنیت و ... بر آن اثرگذار است و رسیدگی به امور آن را بسیار پیچیده می کند. از این روست که عده‌ای در سامانه فارس من پیشنهاد تاسیس وزارتخانه‌ای مستقل را برای ساماندهی به امور زنان و خانواده ارائه کرده‌اند.

پیشنهاد تشکیل حلقه مشاوران مردمی رئیس‌جمهور

عده ای پیشنهاد داده‌اند که رئیسی از مشاوره مردمی نیز برای انجام امور بهره‌ گیرد. در این مطالبه تاکید شده است: ما معتقدیم در کنار صداقت، پشتکار و روحیه فسادستیزی حضرتعالی اساسی‌ترین شرط برای خدمت به ملت و نظام پایبندی به اصل شایسته‌سالاری است. خدمت به ملت و کشور بدون رعایت اصل شایسته‌سالاری برای ما چیزی جز یک رویای بزرگ نیست. عدم تعهد به رعایت کامل و صد درصدی اصل شایسته‌سالاری در تعیین مدیران در سطوح ملی، استانی و پایین‌تر باعث از دست رفتن ظرفیتها، لطمه به باورها می‌شود و به عقب‌ماندگی کشور کمک خواهد کرد.

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

عدم قبول توصیه حتی اگر سفارش‌شونده فرد متقی جامعه باشد. شاید جوان مؤمن انقلابی که سابقه جنگ و جانبازی ندارد، شایسته‌تر برای قبول مسئولیتی باشد. پیشنهاد تشکیل حلقه مشاوران مردمی در هر استان از نگاه‌ها و جناح‌های مختلف را داریم.

درخواست از آیت‌الله رئیسی جهت حل معضل بورس

بازار سرمایه یا همان بورس یکی از مشکلاتی است که نارضایتی بسیاری را منجر شده است. عده‌ای با ثبت مطالبه در سامانه فارس من راهکارهایی چون بازخواست حقوقی‌های متخلف، کاهش سود بانکی، حذف قیمت‌گذاری دستوری و ارز ۴۲۰۰ تومانی، حذف دامنه نوسان، تزریق پول به بازار سرمایه، الزام صندوق‌های درآمد ثابت و بانکها جهت خرید سهام را برای خارج‌سازی بورس از بحران کنونی پیشنهاد داده‌اند. 

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

رئیسی در خلال تبلیغات انتخاباتی نیز بر ساماندهی بورس تاکید ویژه داشت و از این رو انتظارات زیادی از وی برای حل این بحران و مشکل در سطح جامعه ایجاد شده است.

درخواست از آیت‌الله رئیسی برای حمایت از حقوق معلولان

معلولان بخشی از جامعه هستند که علیرغم ظرفیت‌های بالا و استعدادهای مضاعف، نیازمند کمی توجه و ایجاد بستر از سوی دولت برای حضوری فعال تر در جامعه هستند و عده ای از آنان نیز که عملا نمی توانند بدلیل محدودیت‌های بسیار به فعالیت اجتماعی بپردازند، نیازمند حمایت مالی،‌ درمانی و روحی از سوی دولت و مردم هستند. 

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

از این روست که عده‌ای با ثبت و حمایت از مطالبه حمایت از معلولین به این امر مهم تاکید ویژه داشته‌اند.

سامانه معرفی مدیران،‌گامی در جهت مردمی کردن دولت 

رئیسی در اقدامی سامانه‌ای معرفی کرد که مردم تمام کسانی را که از نظرشان در هر سطحی از مدیریت اجرایی کشور توانایی تصدی مسئولیت دارد به دولت معرفی کنند. از این طریق زئیس جمهور منتخب و مدیران پایین دست‌تر دولتی لیست بلندبالایی از اسامی را دارند که علیرغم توانایی کسب جایگاه مسئولیتی برای دولتمردان سیزدهم شناخته شده نیستند. 

مردم چه مطالباتی از دولت رئیسی دارند؟

 

با این امر بخش مهمی از مطالبه مردم مبنی بر انتخاب مدیران جوان و انقلابی نیز قابل تحقق است و اگر این مهم تحقق یابد، باقی مطالبات در یک فضای مسئولانه و انقلابی قابل رسیدگی و حل است.

آنچه به نظر می رسد دولت سیزدهم و آیت الله سیدابراهیم رئیسی در وهله اول نیازمند ارسال علامت‌هایی مثبت به جامعه مبنی بر بهتر شدن اوضاع است تا اعتماد عمومی که حلقه مفقوده این‌روزهاست دوباره به افکار عمومی برگردد. 

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات