۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۸۴۹۷۱

استقامت در هدف، پیام حرکت اباعبدالله به سمت کربلا

استقامت در هدف، پیام حرکت اباعبدالله به سمت کربلا
حجت الاسلام موسوی ملکی گفت: استقامت در هدف پیام حرکت اباعبدالله علیه السلام است، از اول مسیر تا شهادت، هدف امام احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام سید طالب موسوی ملکی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به پیام حرکت امام حسین علیه السلام از مدینه به سمت کربلا برای آزادیخواهان جهان اظهار داشت: پیام های حرکت اباعبدالله علیه السلام به سمت کربلا را باید در کلمات گهربار حضرت جستجو کرد، اولین پیام،پیام عملی حضرت می باشد که مکه معظمه را ترک می کند تا امنیت بیت الله الحرام مخدوش نشود، بنابراین از روش نادرست هدف وسیله را توجیه می کند، استفاده نمی کند.

وی در ادامه افزود: هدف و ارزش های معنوی برای امام تا ابد جایگاه خود را دارد و در این راه حاضر می شود جان و مال و اهل بیت خود را به خطر بیندازد و هدف که دین اسلام باشد، باقی بماند، هدف وسیله را توجیه می کند کاملاً اشتباه است،افرادی که اینگونه عمل می کنند، آزادیخواه دروغینی می باشند، همان لیبرال های که ادعای آزادی می کنند ولی با دیکتاتوری و خودخواهی خود ملت ها را به مذلت می کشانند.

استاد حوزه علمیه اذعان داشت:  پیام دوم حرکت امام به آزادیخواهان جهان انجام وظیفه و تقویت هدف است که از جواب امام به نصیحت های خیرخواهانه افرادی همانند عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر استنباط می شود چنانکه حضرت به فراخر حال هر کدام پاسخ داده اند.

 وی با اشاره سومین پیام حرکت امام عنوان کرد: پیام دیگر امام به رهبران آزادی خواه این بود که با اصحاب و طرفدارن خود صادق باشید و مبادا خدعه و نیرنگ از شما سر بزند چرا که پرچمدار قیام اگر صادق نباشد مکتب آزادی خواهی زیر سوال می رود و به تدریج مضمحل می گردد.

حجت الاسلام موسوی ملکی در پایان خاطرنشان کرد: استقامت در هدف پیام دیگر حرکت اباعبدالله است، از اول مسیر تا شهادت هدف امام احیاء دین اسلام و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بود و تن به ذلت حکومت ظالمانه یزید ندادند، اما پیام مهم امام به جهانیان آزادمردی بود، نمونه بارز الگوگیری از امام حسین در عصرکنونی رهبرمعظم انقلاب می باشد که حاضر می شود جان خود را در معرض خطرات قرار دهند اما هدف که اعتلاء فرهنگ اسلام و تعالی ایران اسلامی است، به ثمر بنشیند.

ارسال نظرات