۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۸۵۳۸۱
امام جمعه الیگودرز:

راه حل مشکلات کشور؛ مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان

راه حل مشکلات کشور؛ مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان
لرستان - حجت الاسلام سرلک گفت: راه حل مشکلات مردم مدیریت جهادی و انقلابی، تکیه بر توان داخلی، اعتماد به توانایی قشر جوان و مدیریت صحیح است.

حجت الاسلام مهدی سرلک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی، بیان داشت: اولین نماز جمعه که به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد فقط در تهران بود، اما همه کسانی که آن خطبه ها و آن نماز را از قاب تلویزیون دیدند، شیرینی آن را چشیدند و این شد که نهال نماز جمعه انقلاب اسلامی از زمین چمن دانشگاه تهران جوانه زد و مانند شجره طیبه شد که سایه اش همه جای کشور را فرا گرفت.

امام جمعه الیگودرز نماز جمعه را یک نهاد پربرکت و رحمانی خواند و گفت نماز جمعه یکی از بزرگترین ثمرات و برکات انقلاب اسلامی است و به فرموده حضرت امام(ره) در راس امور است.

وی با توجه به منویات امامین انقلاب و جایگاه نمازجمعه عنوان داشت: همه ما باید در جهت تقویت این رکن انقلاب اسلامی بکوشیم و از هر گونه عملی که این جایگاه را تضعیف کند، دوری کنیم.

نماز جمعه مظهر ارکان اسلام است

حجت الاسلام سرلک نماز جمعه را مظهر ارکان اسلام خواند و برکاتی همچون آگاهی بخشی به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد وحدت و همبستگی و انسجام هرچه بیشتر در بین صفوف مسلمانان به گونه‌ای که دشمن را به وحشت بیفکند را برای نماز جمعه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تجدید روحیه دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مومن و خداجو از دیگر برکات نماز جمعه است.

حجت الاسلام سرلک در بخش دیگری از سخنانش به مشکل بیکاری، معیشتی و اقتصادی و مسکن جوانان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مطالبات به حق مردم از تریبون نماز جمعه به گوش مسوولان برسد و برای حل این مشکلات اقدامات اساسی به دور از شعار انجام شود.

وی تصریح کرد: راه حل مشکلات مردم مدیریت جهادی و انقلابی، تکیه بر توان داخلی، اعتماد به توانایی قشر جوان و مدیریت صحیح است./9451/ت310/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات