۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۸۵۳۹۶
امام جمعه ثلاث باباجانی مطرح کرد:

تلاش جریانات الحادی برای ترویج بی توجهی نسبت به احکام الهی

تلاش جریانات الحادی برای ترویج بی توجهی نسبت به احکام الهی
کرمانشاه ـ ماموستا شیخی گفت: برخی از جریانات الحادی تمام تلاششان این است که احکام الهی همانند نماز، زکات، روزه و... را در نظر فرد مؤمن و مسلمان کمرنگ جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی در نشستی که امروز به مناسبت سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد، در جمع ائمه جمعه پاوه و اورامانات اظهار داشت: نگاه ما به موضوع مهم و حیاتی همانند نماز، باید نگاهی جامع و کامل باشد و صرفا نماز را در حوزه عبادت خلاصه نکنیم.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: نماز دارای ابعاد بسیاری است که بُعد دینی تنها یکی از دهها بُعد آن است. نماز از یک سو منشأ و عامل وحدت سیاسی و فرهنگی بین مسلمین است، از سوی دیگر نماز به ویژه نمازهای جماعات را می توان به یک پارلمان غیررسمی مسلمین برای شناسایی و رفع مشکلات معنا کرد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه باید عوامل مخرب بر نماز در جامعه شناسایی شوند، تأکید کرد: برای نشر و توسعه بیشتر فرهنگ نماز در جامعه ابتدا باید آفاتی که این سنت الهی در جامعه اسلامی را تهدید می کند را شناسایی کنیم.

ماموستا شیخی ادامه داد: از سوی دیگر باید سنت و فریضه نماز از «عادت» خارج شود و به یک آیین و سنت الهی تبدیل شود، زیرا عادت در عبادت ارزش و جایگاه آن را پایین می آورد.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: از سوی دیگر جامعه هدف ما در بحث نشر و توسعه نماز باید نخست نوجوانان و جوانان باشند و سپس سایر اقشار زیرا این نسل با توجه به شخصیت فردی و موقعیت سنی هم به راحتی می تواند یک مسلمان واقعی و تاثیرگذار در توسعه دین باشد و هم بالعکس می تواند با تبلیغات منفی و عکس دشمنان دین خدا در مقابل مذهب قرار بگیرد.

ماموستا شیخی به تلاش برخی از جریانات ضددینی برای کمرنگ کردن شعائر دینی اشاره کرد و بیان داشت: برخی از جریانات که سرناسازگاری با دین خدا دارند تمام تلاششان این است که احکام الهی همانند نماز، زکات، روزه و ... را در نظر فرد مومن و مسلمان کمرنگ جلوه دهند که باید با انجام کارهای فرهنگی در مقابل این جریان های الحادی بایستیم.

این عالم اهل سنت گفت: از سوی دیگر از رسانه ملی درخواست داریم که در مقوله نماز و اهمیت جایگاه آن نگاه علمی، عملی و جامع تری داشته باشد، متاسفانه باید اذعان کرد با وجود اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم در رسانه ملی به مسایل بسیار مهمی همانند نماز کمتر پرداخته می شود، لذا امید است که دست اندرکاران رسانه ملی این مهم را مدنظر داشته باشند و نسبت به اجرایی کردن آن تلاشی واقعی و البته جهادی داشته باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات