۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۵۷۴

کاروان بزرگ شادی خودرویی «غدیر تا ظهور» در قم برگزار می شود

کاروان بزرگ شادی خودرویی «غدیر تا ظهور» در قم برگزار می شود
کاروان شادی خودرویی "غدیر تا ظهور"، به همت ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، حجت الاسلام احمد قادری با بیان اینکه کاروان شادی خودرویی غدیر تا ظهور، به همت ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم، برگزار می شود، گفت: همزمان با شب عید الله الاکبر، عید غدیر خم، به هدف تعظیم واقعه بزرگ غدیر خم، کاروان شادی خودرویی، از ابتدای بزرگترین بلوار معنوی جهان (بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی گفت: به حکم ماموریتی که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در خطبه غدیر خم به امت اسلام دادند و فرمودند: فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ؛ شرعا موظفیم که تا روز قیامت، پیام ولایت علوی را به نسل های بعد، انتقال دهیم.

این فعّال فرهنگی، جریان سازی در فعالیت های فرهنگی را از وظایف آحاد مردم جامعه دانست و گفت: اگر چه که برپایی جشن غدیر در خانه ها، مساجد، تکایا و حسینیه ها، کار بسیار پسندیده ای است؛ اما بر ما واجب است که این جشن بزرگ اسلامی را با عظمت و شکوه، به خیابان ها بیاوریم و همه مردم جامعه را در این عید بزرگ، مشارکت دهیم.

سخنگوی ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم، از تدارک برنامه های متنوّع برای این حرکت بزرگ خودرویی خبر داد و گفت: امسال همچون سال قبل، با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، از پیاده روی در این برنامه خودداری شد و در جلسات ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم مقرّر شد که این کاروان شادی، به صورت خودرویی برگزار شود.

حجت الاسلام قادری با بیان اینکه همه برنامه های این کاروانِ شادی، بر روی یک دستگاه تریلی، که مزیّن به پرچم مبارک امیرالمومنین علی علیه السلام و به صورت ویژه، گل آرایی شده است، انجام خواهد شد، گفت: تزئین ۱۱۰ خودرو به نام و عشق امیرالمومنین، از دیگر برنامه های این حرکت بزرگ خودرویی است.

وی از برنامه های متنوع کاروان بزرگ غدیر تا ظهور خبر داد و گفت: این برنامه با مدیحه سرایی "حاج سید محسن بنی فاطمه" و اجرای گروه سرود میثاق، همراه خواهد بود و در روز چهارشنبه، ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸، از ابتدای بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز و در نهایت، با نورافشانی گسترده در حرم مطهر شهدای گمنام کوه خضر نبی علیه السلام، پایان خواهد یافت.

ارسال نظرات