۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۸۵۷۴۹
آیت الله صدیقی:

دولت منتخب برای حل مشکل آب خوزستان راه حل اساسی ارائه کند

دولت منتخب برای حل مشکل آب خوزستان راه حل اساسی ارائه کند
امام جمعه موقت تهران گفت: باید دولت منتخب با تعیین استاندار قوی و مقتدر برای استان خوزستان و تامین بودجه لازم، برای حل مشکل آب این منطقه راهکار اساسی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز غدیر خم گفت: ولایت حضرت علی(ع) ارزش بالایی دارد که خارج از قدرت درک بشر است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش غدیر خم در احادیث و روایات افزود: حضرت سلمان فارسی از صحابه خاص پیامبر اکرم(ص) بیان کرده که اگر خلافت جامعه اسلامی را به حضرت علی(ع) می سپردند، روزی از آسمان و زمین برای مردم تأمین می‌شد و حکومت به فقر و نداری نمی‌رسید، اما حکومت را به غیر امیرالمؤمنین واگذار کردند و جامعه اسلامی دچار مشکلات بسیاری شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت منشأ ساماندهی روزی خدا، سبب ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) در سخنی فرمودند: اگر جامعه اسلامی به غیر از ولی خدا سپرده شود جامعه همیشه درگیر جنگ و اختلاف میان قبایل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) سه روز در غدیر خم جشن برپا کردند، افزود: 120 هزار نفر از حجاج و سران قبایل جامعه اسلامی در غدیر خم با حضرت علی(ع) بیعت کردند و این درخشش و عظمت در تاریخ جهان تنها برای امیرالمؤمنین ماندگار بوده است.

آیت الله صدیقی در ادامه به شرح و تفسیر آیه تبلیغ پرداخت و گفت: هر منصفی قائل بر این است که این آیه برای رساندن مسأله حکم جزئی شرعی نبوده؛ بلکه اصلی ترین حکم جامعه یعنی تعیین جانشین پیامبر و ولایت را تبیین می کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رسول گرامی اسلام به مدت ۲۳ سال در میان جامعه اسلامی، تمام احکام شرعی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی نظامی و اقتصادی را به مردم و جامعه رسانده بود، اما در روز غدیر خم مهمترین وظیفه خود یعنی پیام‌رسانی درباره ولایت و تعیین جانشین خود را ابلاغ کرد.

 وی با بیان اینکه شرط تکمیل رسالت پیامبر اکرم(ص)، ابلاغ ولایت حضرت علی(ع) قرار داده شده، افزود: نگرانی های اجتماعی سیاسی برای ابلاغ ولایت در روز غدیر هم وجود داشت و خداوند در این آیه حفظ از شر و کید منافقین را برای پیامبر تضمین کرد.

آیت الله صدیقی بیان کرد: قدرت و جاه طلبی برخی سران قبایل عرب بعد از وفات پیامبر موجب نگرانی پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ رسالت خود شده بود و خداوند حفظ از این خطر و فتنه را برای رسول گرامی تضمین کرد.

وی با بیان اینکه نباید با مسأله ولایت و غدیرخم به گونه احساسی برخورد کرد، گفت: ولایت ریل گذاری برای سعادت و هدایت بشر است و ولایت پذیری سبب عمران و آبادی جامعه و تامین زندگی آخرت خواهد شد.

آیت الله صدیقی ابراز کرد: دینی که پاسخگوی نیازهای مادی و اقتصادی جامعه نباشد، برای بشریت مناسب نبوده، بلکه مهمترین نیاز جامعه داشتن حکومت حق و پاکدستی است.

وی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه استمرار حرکت پیامبران و غدیرخم است، گفت: اگر ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و تابع رهنمودهای ولی امر جامعه باشند، کشور در میسر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اخیر خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب از وفاداری، ولایت پذیری و پایبندی مردم خوزستان به انقلاب و نظام اسلامی و همچنین دفاع از مرزهای ایران در جنگ تحمیلی تقدیر و تشکر کردند و فرمودند که نباید ازمردم گله‌مند بود.

آیت الله آیت الله صدیقی با بیان اینکه مسأله آب خوزستان سبب نگرانی است، تصریح کرد: باید دولت منتخب با تعیین استاندار قوی و مقتدر برای استان خوزستان و تامین بودجه لازم، برای حل مشکل آب این منطقه راهکار اساسی ارائه دهد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و نیروهای جهادی در خوزستان مستقر شدند تا مشکل آبرسانی به بخش‌ها و روستاهای این منطقه را برطرف کنند.

آیت الله صدیقی بر ضرورت تلاش دولت سیزدهم برای کاهش مشکلات اقتصادی جامعه تأکید و ابراز کرد: رییس جمهور منتخب و کابینه جهادی ایشان باید تلاش کنند که کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهند و همچنین حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ارسال نظرات