۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۸۵۷۶۷
حجت الاسلام والمسلمین قانع عنوان کرد؛

آمریکا؛ عامل اصلی نا امنی های منطقه

آمریکا؛ عامل اصلی نا امنی های منطقه
تهران - امام جمعه بخش کن گفت: آمریکا حدود ۲۰ سال است که در افغانستان به بهانه‌ تأمین امنیت حضور دارد، اما بیشترین ناامنی ها در افغانستان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین قانع، امام جمعه به بخش کن استان تهران،  از جمله مصادیق رعایت تقوا، توجه به نماز جمعه و بر پا داشتن آن دانست و گفت: سالگرد اولین نماز جمعه تهران است و از خدا درخواست علو درجات برای امام (ره) و مرحوم طالقانی را داریم،  اگر نماز جمعه به خوبی برپا شود، ده‌ها و صدها برابر فایده‌ کنونی را دارد.

وی با بیان اینکه خدواند در سوره مبارکه‌ جمعه، امر می‌کند که هر کاری را  واگذارید و نماز جمعه را اقامه کنید، افزود: این  آیه‌ قرآن، همه ما و شما را امر وجوبی می‌کند که نماز را برپا دارید.

امام جمعه بخش کن ابراز کرد:  پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند نماز جمعه را بر شما واجب فرموده است، هر کس در حیات و یا در ممات من به خاطر سبک شماری و یا انکار، آنرا ترک نماید خداوند کار او را سامان نکند و بر زندگی او برکت ندهد. آگاه باشید نماز او، زکات او، حج او و روزه و اعمال خیر او مقبول نیست مگر اینکه توبه کند و   در جای دیگر می فرمایند: قطعاً خداوند تعالی نماز جمعه تا روز قیامت را بر شما واجب کرد.

  حجت الاسلام والمسلمین قانع بیان کرد: در حال حاضر که کرونا است و نیامدن عذر قابل قبولی هست ولی زمانی که کرونا نبود، آمار نماز جمعه چگونه بود؟!

امام جمعه بخش کن ابراز کرد:  از زمان مرحوم شیخ صدوق تا کنون، حدود کمتر از نصف علما، قائل به وجوب تخییری بودند و حدود نصف بیشتر علما، نماز جمعه را واجب تعیینی می‌دانستند و در حال حاضر هم که برخی از علما مانند حضرت امام (ره) نماز جمعه را واجب تخییری می‌دانند، می‌فرمایند: جایز نیست که بدون عذر نماز جمعه ترک شود.

 حجت لاسلام والمسلمین  قانع در فرازهای  خطبه دوم این هفته نماز جمعه ضمن  تبریک به مناسبت عید غدیر خم گفت:   امام حسین (عل) در دعای عرفه خدا را سپاس می‌گوید که او را در زمان دولت اسلام به دنیا آورد و در زمان دولت کفر به دنیا نیاورد،  ایشان این دعا را کردند در حالیکه حکومت آن زمان در دست معاویه بود.

 امام جمعه کن اظهار کرد: منظور از حضرت این بود که خدا را شکر که در عصری زندگی می‌کنم که حداقل حکومت ظاهری، اسلام است و برای دست یافتن به حقایق اسلام، راه آسان است.

 حجت لاسلام والمسلمین  قانع ابراز داشت: ما باید خدا را شکر کنیم که مسلمان به دنیا آمده‌ایم، در کشور شیعی به دنیا آمده‌ایم، در ایران به دنیا آمده‌ایم، در این قرن به دنیا آمده‌ایم، در عصر انقلاب اسلامی هستیم و این‌ها نعمت‌هایی هست که بدون اینکه بخواهیم به ما داده شده است.

امام جمعه بخش کن ابراز داشت:  خطبه غدیر، فقط یک جمله نیست؛ بلکه خطبه‌ای مفصل و طولانی است و توصیه می‌شود که بر منابر خوانده شود و به فرزندان آموزش داده شود.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب اظهار کرد: در جلسه‌ اخیر رهبری با دولت فعلی، حضرت آقا فرمودند از تجربه دولت شما، دیگران باید استفاده کنند؛ غربی‌ها هرجا بتوانند ضربه می‌زنند و هرجا ضربه نزدند، نتوانستند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر افغانستان گفت:  آمریکا حدود ۲۰ سال است که در افغانستان به بهانه‌ تأمین امنیت حضور دارد، در حالی که در این ۲۰ سال، بیشترین ناامنی ها در افغانستان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قانع ابراز داشت:  جمعیت افغانستان حدود ۳۷ میلیون نفر است ولی اشرف‌غ نی با کمتر از یک میلیون رأی رئیس‌جمهور آنجا شد و چون به آمریکا گرایش دارد، این انتخابات مورد تأیید آمریکا است.

 امام جمعه بخش کن اظهار کرد: طالبان با اینکه ۹۰ هزار نفر هستند ،ولی در موارد متعددی بر ارتش افغانستان که ۳۰۰ هزار نفرند غلبه کردند؛ چرا که تربیت ارتش افغانستان، به دست آمریکایی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه  آمریکا از سال ۸۲ وارد عراق شد،  افزود: شما وضعیت عراق را ملاحظه کنید! وقتی داعش آمد، کاری از دست آنان بر نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین قانع  ابراز داشت: در حالی که مجلس عراق قانونی تصویب کرده است که همه نظامیان آمریکا خارج شوند، الکاظمی با بایدن قرارداد امضا می‌کند که بخشی از نظامیان آمریکا برای آموزش در عراق بمانند. در همان روز، پهپادهای اسرائیلی، انبار مهمات حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) را در نجف اشرف بمباران می‌کند.

نماز جمعه بخش کن

ارسال نظرات