۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۸۵۷۷۶
حجت الاسلام نصیرایی:

جزو محدود کشورهای بی‌ضابطه در فضای مجازی هستیم

جزو محدود کشورهای بی‌ضابطه در فضای مجازی هستیم
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به اینکه امروز فضای مجازی شئونات مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده ساماندهی این فضا امری ضروری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت:‌ کمتر کشوری در جهان وجود دارد که مثل ایران فضای مجازی در آن بدون ضابطه و قاعده باشد و با توجه به گستردگی فضای مجازی ضابطه کردن و وضع قانون در این زمینه امری ضروری است.

وی افزود: امروز فضای مجازی شئونات مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است و با توجه به اینکه در ایام کرونا این حضور بیشتر شده لازم است تا قوانین و مقرراتی برای فعالیت‌ها در این فضا وضع شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: وضع قانون و مقررات به معنای اعمال محدودیت نیست بلکه به معنای ضابطه‌مند کردن و ساماندهی فضای مجازی است و ما در طرح خود در مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی و حمایت از حقوق کاربران هستیم.

حجت‌الاسلام نصیرایی خاطرنشان کرد:‌ امروز اقشار مختلف مردم در فضای مجازی فعالیت دارند و قانون‌مند کردن این فضا با هدف ایجاد بستر امن برای فعالیت‌های مردم امری ضروری است و لذا مردم باید در یک فضای کاملاً سالم بتوانند به فعالیت خود در فضای مجازی ادامه دهند.

وی افزود: ما در طرح مجلس به دنبال محدودسازی و فیلتر کردن پیام‌رسانی نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که آنها حقوق مردم ما را به رسمیت شناخته و به آن احترام بگذارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در قالب اصل 85 قانون اساسی کمک می‌کند تا این طرح در کمیسیون تخصصی و در فضای کارشناسانه‌تر و تخصصی‌تر و با حضور کارشناسان مجرب مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات