۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۵۷۸۷

رقابت برای کرسی شهرداری تهران ۸ نفره شد

رقابت برای کرسی شهرداری تهران ۸ نفره شد
از امروز مصاحبه گزینه های شهرداری تهران آغاز و قرار است شهردار در هفته جاری انتخاب شود. عضو منتخب شورا از عدم ارائه برنامه از سوی آبرومند و علی آبادی و همچنین انصراف نیکزاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته پیش منتخبین شورای اسلامی شهر تهران برای ارائه برنامه گزینه های شهرداری تهران قرعه کشی کردند و قرار است مصاحبه از امروز آغاز و تا سه شنبه ادامه داشته باشد اما خبر رسید که ۳ نفر از گزینه ها از حضور در ادامه رقابت انصراف دادند.

 نیکزاد خودش داوطلب نشده وبرخی اعضای شورا وی را پیشنهادداده بودند

ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: علی نیکزادکه یکی ازکاندیداهای مطرح شهرداری تهران بودظاهرا وبرابراطلاعاتی که من دارم برنامه ای برای شهرداری تهران ارائه نکردند.

رقابت برای کرسی شهرداری تهران ۸ نفره شد

امانی ادامه داد: البته آقای نیکزاد خودش داوطلب نشده وبرخی اعضای شورا وی را پیشنهادداده بودندامابخاطرسابقه کاردرمدیریت شهری ووزارت راه وشهرسازی یکی ازکاندیداهای جدی این مسئولیت بود.

امانی همچنین ازعدم ارائه برنامه ازسوی آقایان آبرومند وعلی آبادی خبردادوگفت: به احتمال قوی این دونفرهم ازادامه حضوردرروند انتخاب شهردارتهران کنارکشیده اند وبه این ترتیب ۸ گزینه برنامه ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه هم در خصوص برخی توصیه ها برای انتخاب شهردار از سوی دولت گفت: اخباری که در خصوص توصیه دولت منتخب در مورد انتخاب گزینه شهرداری تهران مطرح می شود واقعیت ندارد.

حضور شهردار آینده تهران در جلسات دولت/دولت منتخب توصیه ای برای انتخاب شهردار نکرده است

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:تا جایی که من اطلاع دارم از جانب دولت منتخب هیچ گونه توصیه ای به بنده و همکارانم در مورد انتخاب شهردار تهران و یا گزینه خاصی صورت نگرفته و اخباری که در این خصوص بعضا مطرح می شود صحیح نیست.
به گفته امانی، فکر می کنم دولت آینده از شهردار منتخب تهران حمایت خواهد کرد و تا جایی که من مطلع هستم هر فردی به عنوان شهردار انتخاب شود به جلسات هیات دولت آینده دعوت می شود.

منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران وعده داده اند که در این هفته شهردار آینده تهران انتخاب می شود.

پرویز سروی منتخب مردم شهر تهران در شورای ششم از انتخاب شهردار تهران تا پایان هفته آینده براساس زمان بندی خبر دادو گفت‌:از روز امروز بررسی برنامه نامزدها آغاز می شود و هر روز برنامه سه نامزد بررسی می‌شود و به نظر می‌رسد اواخر هفته  شهردار آینده تهران مشخص شود.

رقابت برای کرسی شهرداری تهران ۸ نفره شد

سروری با بیان اینکه البته هدف ما انتخاب شهردار شایسته است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا فردی توانمند انتخاب کنیم.

وی همچنین در مورد شائبه برخی فشارهای بیرونی گفت: تاکنون دخالت بیرونی برای انتخاب شهردار نداشتیم.

سروری: چمران بهترین گزینه برای ریاست شورا است/ در مورد ترکیب کمیسیون ها به جمع بندی نرسیده ایم

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در مورد ترکیب هیات رئیسه نیز با بیان اینکه هنوز به جمع بندی نهایی در مورد ترکیب هیات رئیسه و کمیسیون ها نرسیدیم، تاکید کرد: البته از نظر من فردی باید به عنوان رئیس شورا انتخاب شود که توانمند و شایسته باشد و از نظر من اقای چمران بهترین گزینه است اما باز هم باید همه اعضا در مورد رئیس شورا نظر دهند.

به گفته سروری، هنوز در مورد ترکیب کمیسیون ها به جمع بندی نرسیده ایم.

فهم بالای سیاسی از مهترین ویژگی های شهردار تهران/بدهی‌های کلان، مباحث اجتماعی مغفول‌مانده، آلودگی هوا، ترافیک بخشی از مشکلات تهران

شهردار تهران باید فهم سیاسی بالا داشته و همچنین بتواند با سایر قوا تعامل و در تراز ملی باشد.

علیرضا نادعلی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: معتقدم شهردار آینده تهران باید یکی از ویژگی‌های مهمش فهم سیاسی باشد. بگذارید همین جا نکته‌ای را عرض کنم. آدمی که بخواهد سیاسی‌کاری کند، با کسی که فهم و بینش سیاسی دارد متفاوت است. عده‌ای به توانایی‌ و فهم سیاسی رسیده‌اند و در نتیجه می‌توانند با فهم سیاسی بالا، کارهای بزرگی انجام دهند. اما این را هم بگویم که فهم سیاسی در کنار تخصص و سایر موارد باید در شهردار آینده تهران وجود داشته باشد. 

رقابت برای کرسی شهرداری تهران ۸ نفره شد

وی ادامه داد: گر فردی در رأس شهرداری تهران قرار گیرد، باید بتواند تعامل با سایر قوا را داشته باشد و بتواند با دولت ارتباط برقرار کرده و حق و حقوق شهر را دریافت کند. به تعبیر دیگر شهردار باید نگاه ملی داشته باشد.

نادعلی اضافه کرد: تهران دارای پیچیدگی‌های زیادی است، از جمله بدهی‌های کلان، مباحث اجتماعی مغفول‌مانده، آلودگی هوا، ترافیک و... و حتماً باید شهردار آینده بتواند با تعامل، اجماع ایجاد کند و با فهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، گروه‌های فعال و متخصص را با خودش همراه و برای حل مشکلات اقدام کند.

این منتخب شورا تاکید کرد: یکی از شاخص‌های مهم ما بحث توان مدیریت مالی و اقتصادی و ایجاد درآمدهای پایدار شهری است. شهردار تهران باید بتواند برای بدهی‌های شهر فکری کند و با هماهنگی سایر بخش های مهم حاکمیت بتواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند. ما علاوه بر بدهکاری، طلبکاری زیادی هم از دولت داریم که در دوره‌های قبل و دوره فعلی، دولت دیون خود را به شهرداری پرداخت نکرده است و بدهی زیادی به شهرداری به خصوص در زمینه حمل و نقل عمومی دارد. اگر شهردار تهران در تراز ملی باشد  می تواند  با تعامل خوب با دولت و مجلس  برای مشکلات راهکار پیدا کند.

فعالیت شورای جدید شهر تهران از ۱۷ مرداد آغاز می شود و قرار است قبل از شروع رسمی فعالیت شهردار آینده تهران انتخاب شده و در جلسات رسمی رای گیری صورت گیرد.

مهدی چمران منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران درباره آغاز فعالیت شورای شهر تهران در دوره جدید گفت: در این زمینه هنوز فرمانداری تهران زمانی را به ما اعلام نکرده‌ اما برداشت بنده این است که با توجه به پایان فعالیت شورای شهر تهران در دوره پنجم، شورای جدید ۱۶ یا ۱۷ مرداد فعالیت خود را آغاز کند که البته ۱۷ مرداد محتمل‌تر است.

عضو منتخب شورای شهر تهران همچنین درباره تعداد جلسات شورای شهر تهران در دوره جدید گفت: در این زمینه هم بنا داریم در هر هفته ۲ جلسه را برگزار کنیم و در صورت نیاز تعداد جلسات را افزایش خواهیم داد.

عضو منتخب شورای شهر تهران اضافه کرد: در هفته‌های گذشته برخی از منتخبین صحبت‌هایی درباره ترکیب هیئت رئیسه کرده‌اند و از آنها خواسته شده است کسانی که بخواهند در ترکیب هئیت رئیسه و همچنین روسای کمیسیون‌ها قرار بگیرند آمادگی خود را اعلام کنند تا بتوانیم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

وی در خصوص اعلام گزینه‌های نهایی شهرداری تهران گفت: تلاش خواهیم کرد دو تا سه نفر را برای مرحل پایانی فرایند انتخاب شهرداری تهران برگزینیم و تعداد گزینه‌ها نهایی بیش از این نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون منتخبین شورا برای انتخاب شهردار تهران  چند مرحله را پشت سر گذاشته اند و از امروز هم مصاحبه آغاز و قرار است تا پایان هفته شهردار آینده تهران مشخص شود حال باید دید سکان اداره شهر تهران به دست چه کسی سپرده می شود؟

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات