۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۸۵۸۲۹

کدام کودکان باید «ماسک» بزنند؟

کدام کودکان باید «ماسک» بزنند؟
استاد بیماری‌های عفونی کودکان گفت:ماسک زدن توسط کودکان را توصیه می‌کنیم اما کودکان زیر دوسال اصلا نمی‌توانند استفاده کنند؛همچنین کودکان دارای مشکلات تنفسی،ریوی، دارای معلولیت و مشکلات ذهنی و حرکتی نیز نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، صدیقه رفیعی طباطبایی، استاد بیماری‌های عفونی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا همه کودکان باید از ماسک استفاده کنند؟»،گفت:ماسک زدن توسط کودکان را توصیه می‌کنیم اما  کودکان زیر دوسال اصلا نمی‌توانند استفاده کنند؛همچنین کودکان دارای مشکلات تنفسی و کودکانی که تنگی نفس می‌گیرند نیز نمی‌توانند ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گروهی از کودکان که توانایی کامل ندارند نیز نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند، افزود: برای نمونه این کودکان اگر بخواهند ماسک خود را بردارند، توانایی این کار را ندارند.

این  استاد بیماری‌های عفونی کودکان یادآور شد:کودکان دارای معلولیت و مشکلات ذهنی و حرکتی نیز چنین وضعیتی دارند؛ همچنین کودکان دارای مشکلات ریوی نیز نباید از ماسک استفاده کنند؛ در نتیجه استفاده از ماسک توسط کودکان زیر دو سال را نیز اصلا توصیه نمی‌کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات