۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۸۶۰۰۵

رادیو محرم تصویری هم پخش می‌شود

رادیو محرم تصویری هم پخش می‌شود
مسعود کاویانی از شروعِ فعالیت یک ماهه رادیو محرم و پخشِ تصویری خبر داد و گفت: توجه به مداحی‌های سنتی، مقتل‌خوانی و نوگلان حسینی جزو اهداف اصلی ما است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسعود کاویانی مدیر رادیو معارف مسئولیت هدایت رادیو محرم را برعهده دارد. او فعالیت رادیو محرم را تلاشی در جهت جبران محدودیت مجالس محرم می‌داند. 

او درباره شروع فعالیت و اهداف این شبکه رادیویی در ایام محرم به تسنیم  گفت: رادیو محرم از دوشنبه 18 مردادماه فعالیت خود را به صورت 24 ساعته آغاز می‌کند. ما نگاهی به عزاداری سنتی داریم چون یکی از مباحثی که فراموش شده مقتل‌خوانی و روضه‌های سنتی است که ما توجه ویژه‌ای به این مسأله داریم و تلاش داریم با عمق بخشی به پیام‌ها و شعائر این مسأله در حوزه معرفت‌افزایی نیز گام برداریم.

کاویانی اعتقاد دارد که رادیو نمی‌تواند جای مجلسِ روضه را بگیرد اما هدف این است که رادیو محرم بتواند بخشی از محدودیت‌های ایجاد شده را جبران کند.

او با اشاره به پخشِ عزاداری‌هایی که با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود،  تأکید کرد: هدف اصلی ما عزاداری مطلوب است؛ پویش‌هایی را هم ایجاد خواهیم کرد که یکی از آن‌ها توجه به مجالس کوچک خانوادگی است. همچنین سعی داریم مجالس عزاداری که با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود را روی آنتن ببریم. 

کاویانی به پخش تصویری رادیو محرم نیز اشاره کرد و گفـت: رادیو محرم به صورت تصویری از ایران‌صدا پخش خواهد شد. 

مدیر رادیو محرم با اشاره به حضور مداحان جدید و توجه به نوحه‌خوانی‌های مناطق کل کشور، توضیح داد: یکی از مباحثی که به طور جدّی در دستور کار خواهیم داشت تنوع در مداحی و پخشِ نوحه‌خوانی‌های مناطق کل کشور است. طرحی هم داریم یک ساعت برنامه‌ای با مشارکت صدای استان‌ها داشته باشیم که با هماهنگی با مناطق مختلف اتفاق خواهد افتاد.

او همچنین به توجه به نونهالان و نوگلان حسینی اشاره کرد و گفت: در کنار توجه به مقتل‌خوانی، بحث توجه به نونهالان و نوگلان حسینی را خواهیم داشت که با وجود محدودیت‌های کرونایی و کم شدن مجالس عزاداری، بحث عزاداری در قشر نونهال و نوجوان را از این طریق ترویج بدهیم و برنامه‌سازی ویژه‌ای را در این راستا، تدارک دیده‌ایم. 

رادیو محرم از روز دوشنبه 18 مردادماه روی موجِ فرکانس 95.5 خواهد آمد و تا پایان محرم یعنی 16 شهریورماه، فعالیت خود را ادامه می‌دهد و آنتن را از آن تاریخ تحویل رادیو اربعین خواهد داد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات