۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۸۶۰۷۰
گزارش؛

جزئیات تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در جنوب سوریه

جزئیات تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در جنوب سوریه
نقض گسترده آتش بس در جنوب سوریه، دمشق را به این نتیجه رسانده که عملیات بزرگ را برای پاکسازی مناطق آلوده استان درعا آغاز و صهیونیست ها را در این محور برای همیشه ناامید کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اواخر سال ۲۰۱۸ نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت بیش از ۹۰ درصد از مساحت اشغالی را در استان درعا و قنیطره پاکسازی کردند و گروهک های تروریستی پس از این شکست سنگین مجبور شدند سلاح را بر زمین بگذارند.

براساس توافق آتش بسی که با مشارکت فعال دولت روسیه به دست آمد و به مصالحه معروف شد تعداد زیادی از گروهک های تروریستی از شهر درعا و مناطق حومه به مناطق اشغالی در شمال غرب سوریه (ادلب) انتقال داده شدند.

با وجود توافق، چند گروه از تروریست ها به همراه مسلحینی که از اهالی جنوب بودند با وساطت بزرگان منطقه اجازه یافتند در قالب طرح مصالحه در استان درعا باقی بمانند اما به این شرط که سلاح های خود را غلاف و آتش بس را نقض نکنند.

البته باید توجه داشت مسلحین و گروهک های تروریستی به دستور ائتلاف غربی - عبری - عربی، جنگ با ارتش سوریه را متوقف کردند چرا که می دانستند در صورت ادامه نبردها نابود خواهند شد و آرزوی صهیونیست ها را برای روشن نگه داشتن شعله درگیری ها در جنوب سوریه به باد می دهند.

با شروع سال ۲۰۱۹ آتش بس و مصالحه طبق توافق پیش نرفت و مسلحین و تروریست ها با چراغ سبز ائتلاف پیمان شکنی کردند و با حمله به ایستگاه های بازرسی و آلوده کردن مسیر کاروان‌های نظامی به تله‌های انفجاری، آرام آرام ناامنی‌ها را ایجاد و دهها تن از نیروهای ارتش را شهید و زخمی کردند.

جزئیات تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در جنوب سوریه/ دمشق در آستانه یکسره‌کردن کار تروریست‌ها در استان درعا پس از ۳ سال + نقشه میدانی و عکس
حضور عناصر مسلح در ایست های بازرسی ارتش در حومه شهر درعا

ارتش سوریه در دو سال گذشته چند عملیات محدود را در واکنش به نقض آتش بس ها انجام داد و در یک بازه زمانی قصد داشت کار عناصر مسلح و تروریست ها را در مناطق آلوده استان درعا یکسره کند اما با وساطت روس ها و بزرگان منطقه حملات متوقف شد.

حملات روزهای اخیر که با کمک های اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، اردن و رژیم های مرتجع عرب منطقه صورت گرفت به خوبی نشان داد که خویشتن داری در برابر تروریست ها فایده ندارد و ارتش سوریه را به این نتیجه رساند با قدرت بیشتر وارد میدان شود و نیروهای لشکر چهارم را به درعا اعزام کند.  

براساس آخرین اخبار به دست آمده، از صبح روز پنج شنبه (هفتم مردادماه) حملات و درگیری ها در محور شهر درعا و مناطق حومه با عناصر تروریست و مسلح تشدید شده و به سایر شهرستان های استان سرایت کرده است.

گروه های تروریستی و مسلح با حمله به مواضع و بازرسی های نیروهای ارتش سوریه در شرق و غرب استان درعا توانستند ایستگاه های بازرسی الطیبه، صیدا، کحیل، ملیحه غربی، مزیرب و ... را به اشغال دربیاورند.  

همزمان با درگیری ها، شیوخ فتنه در شهرک های مصالحه شده استان درعا دست به ماجراجویی زدند و فرمان جهاد از مساجد صادر و جوانان را علیه نیروهای ارتش تحریک کردند.

به گفته منابع میدانی، مسلحین و تروریست ها در این حملات غافلگیرانه و ناگهانی، ۱۰ تن از نیروهای ارتش سوریه را شهید کردند و ۱۵ تن دیگر را هم به اسارت درآوردند.  

عقب نشینی نیروهای ارتش در بیشتر ایستگاه های بازرسی و حومه مناطق مصالحه شده با هدف کاهش خسارت ها و تلفات صورت گرفته و نیروهای لشکر چهارم در آستانه آغاز عملیات بزرگ و گسترده برای پاسخ به تروریست ها و تامین امنیت مناطق آلوده هستند.  

با توجه به شدت نقض آتش بس و گستردگی عملیات گروه های مسلح، عملیات ارتش در این محدوده بسیار وسیع خواهد بود و  در صورت شروع پیش بینی می شود که برای همیشه به حضور تروریست ها در جنوب سوریه پایان دهد.

جزئیات تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در جنوب سوریه/ دمشق در آستانه یکسره‌کردن کار تروریست‌ها در استان درعا پس از ۳ سال + نقشه میدانی و عکس

همزمان با نزدیک شدن عملیات ارتش سوریه در استان درعا، پهپادهای جاسوسی و جنگنده های رژیم صهیونیستی به صورت مستمر بر فراز آسمان مناطق مرزی مشترک با جولان اشغالی پرواز می کنند.  

در حال حاضر، شهرک های بصری الشام، صمد، معربه، قسم، جیزه، معطیه، مسیفره، صحوه، صیدا، داعل، طفس، مزیریب، الیادوده، تلشهاب، العجمی و محله های جنوبی شهر درعا از جمله درعابلد، کرک و ... که در جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب استان درعا واقع شده اند جز مناطق مصالح شده به شمار می آیند و در صورت شروع عملیات در دستور کار نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی خواهند بود.  

به گزارش مشرق، روز پنج شنبه (هفتم مردادماه) نیروهای ارتش سوریه و مسلحین با وساطت و اشراف روس ها مذاکراتی را در استادیوم ورزشی منطقه بلد انجام دادند که گفته می شود بدون نتیجه مانده و با شکست روبه رو شده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات