۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۸۶۲۹۲
یادداشت؛

کار زیاد و فرصت کم

کار زیاد و فرصت کم
همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم با ریاست سیدابراهیم رئیسی کاربران مختلف شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن ابراز خوشحالی از اتمام دوره دولت قبل، از دولت جدید استقبال کرده و از اولویت‌های دولت نوشتند. برخی کاربران رسیدگی به مسائل معیشتی را از اولویت‌های دولت دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم با ریاست سیدابراهیم رئیسی کاربران مختلف شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن ابراز خوشحالی از اتمام دوره دولت قبل، از دولت جدید استقبال کرده و از اولویت‌های دولت نوشتند. برخی کاربران رسیدگی به مسائل معیشتی را از اولویت‌های دولت دانستند و برخی دیگر واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا و جلوگیری از شیوع آن را از مهم‌ترین مسائل پیش روی دولت برشمردند. همچنین برخی از آن‌ها نیز برنامه‌ریزی برای مسائل بلند‌مدت را کار اساسی دولت برشمردند و از لزوم دقت بر آن‌ها گفتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص آمده است.

صادق شاهوارپور:
اولویت دولت سیزدهم در کنار تقویت ارزش پول ملی، بازگرداندن ‎عزت ملی به ایرانیان است. باید اعتماد به نفس مردمی که روزگاری خود را بهترین ملت دنیا می‌دانستند بازگردانده شود.
مرتضی باباخانی:
جناب آقای ‎خادم جمهور سلام! حساب‌تان با گذشته فرق خواهد داشت! از همین ساعت و دقیقه ‎مطالبه وعده‌های‌تان را آغاز می‌کنیم. بدانید تا وقتی هستید که از ‎گفتمان امروزتان فاصله نگیرید؛ چراکه ملاک هر روزمان ‎شخصیت شماست و نه شخص جناب‌تان. ان‌شاءالله روزبه‌روز مقرب‌تر باشید.
عبدالله گنجی:
با شروع به کار ‎رئیسی اگر ازم بپرسند سه اولویت اصلی و آنی دولت چیست؟ خواهم گفت: ۱) کنترل و تثبیت قیمت‌ها به روش غیرقهری، ۲) مواجهه هدفمند با کرونا و ۳) تلف نکردن حتی یک روز برای رفع تحریم با توجه به سه اصل حکمت، عزت و مصلحت.
علیرضا زاکانی:
تأکید رهبر انقلاب بر سرعت عمل در تشکیل کابینه جدید، یعنی نباید یک لحظه را هم از دست داد؛ کار زیاد است و فرصت کم. جبران غفلت‌ها و خطا‌های دولت گذشته، به‌ویژه احیای رابطه دولت با مردم، نیازمند عزم ملی، اولویت‌گذاری، برنامه‌محوری و بهره‌مندی از شایستگان است. بحمدالله عزم رئیس‌جمهور محترم جدی است.
مصطفی نصر:
اولین کاری که بایدن بعد از روی کار آمدن برای ملت خودش انجام داد تکمیل سریع واکسیناسیون بود. امیدوارم رئیس‌جمهور رئیسی در زمینه واکسیناسیون هم از ایشان الگوبرداری کرده و شبیه ایشان واکسیناسیون را در اسرع وقت تکمیل بفرمایند.
سیداحسان خاندوزی:
یک اولویت در آغاز به کار دولت سیزدهم، مدل رفتاری منجر به بازگرداندن اعتماد ملت به دولت است. الگوی همکاری نخبگان و سازوکار نظارت همگان و کنترل تعارض منافع مدیران، در عبور از این گردنه سخت به دولت کمک خواهد کرد.
مسعود براتی:
مذاکره برای رفع تحریم تجربه شکست خورده هشت سال روحانی است. برای رفع تحریم واقعی و پایدار باید خنثی‌سازی تحریم هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی اولویت باشد.
احسان تقدسی:
آقای رئیسی باید انقلابی در حوزه آموزش و پرورش ایجاد کند تا استعداد نسل‌های آینده ما مثل استعداد نصسل‌های قبل هدر نرود. این انقلاب هم فقط با وزیر جوان انقلابی میسر است و نه با امتحان پس‌داده‌های حامی وضع موجود.

 
منبع: روزنامه جوان
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات