۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۶۳۴۳
امام جمعه ساری:

اعتماد به بیگانگان کشور را نجات نمی دهد / افزایش تحریم؛ ثمره اعتماد به غرب

اعتماد به بیگانگان کشور را نجات نمی دهد / افزایش تحریم؛ ثمره اعتماد به غرب
مازندران - امام جمعه ساری با گلایه از سخنان روحانی در آخرین مصاحبه اش، گفت: باید بدانیم تکیه به بیگانگان و شیاطین نمی تواند مایه نجات کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم تأکید کرد.

وی با بیان این که عزاداری ها در ماه محرم امسال باید متناسب با شرایط کرونایی باشد، افزود: امام حسین(ع) نیز راضی نیستند که با بی مبالاتی برخی، سلامت مردم به خطر بیافتد.

امام جمعه ساری، دهه نخست محرم را دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدف ایشان همین بود و اگر می خواهیم جامعه ما حسینی باشد باید امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به سیل اخیر در برخی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این سیل موجب بروز خسارت هایی در برخی شهرها شده که مسؤولان باید به سرعت به آسیب دیدگان رسیدگی و کمک رسانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه مشکلات زیست محیطی در استان بسیار جدی است به موضوع میانکاله اشاره کرد و با بیان این که این مجموعه 68 هزار هکتار ثبت جهانی شده است، افزود: متأسفانه به دلیل بی مبالاتی برخی، آسیب های جدی این جزیره وارد شده و به خاطر آتش سوزی ها بیش از 700 هکتار از زمین های این مجموعه در آتش سوخته است.

امام جمعه ساری با بیان این که واقعاً جای تعجب است که این مجموعه به عنوان نگین کره زمین و فوق العاده مهم باید از حداقل امکانات اطفای حریق برخوردار باشد، تصریح کرد: 20 هزار هکتار از تالاب این مجموعه مهم خشک شده و در حال تبدیل به خواستگاه ریز گردها است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی نسبت به تکرار دوران هشت سال اخیر در اعتماد به غرب هشدار دادند.

وی با بیان این که مسؤولان، هشت سال مسیر اعتماد به غرب را برای رفع تحریم ها پیمودند اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه بر تحریم ها اضافه شد، افزود: این رویکرد غربی ها نشان داد آنها بدعهد، بدقول و دروغ گو هستند و نباید به آنها اعتماد کنیم و باید به ملت، داشته ها، جوانان و امکانات داخلی برای ساختن کشور تکیه کنیم و نباید به قول و وعده شیاطین و استکبار جهانی اعتماد کرد.

امام جمعه ساری در ادامه همچنین با گلایه از حسن روحانی که علیرغم هشدارها و تذکرات رهبری در آخرین مصاحبه خود گفته بود اگر به سال 92 بازگردم همین مسیر را انتخاب خواهم کرد، گفت: این صحبت های آقای روحانی دقیقاً بر خلاف هشدارهای رهبری است و باید بدانیم تکیه به بیگانگان و شیاطین نمی تواند مایه نجات کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که سیاست های استکبار جهانی ضد حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: دولت های غربی و آمریکا بزرگترین تروریست و نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند./950/پ201/

ارسال نظرات