۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۸۶۳۸۶
یادداشت؛

خبرنگاران؛ افسران ارشد میدان مبارزه علیه فساد و پرچمدار عدالتخواهی‌

خبرنگاران؛ افسران ارشد میدان مبارزه علیه فساد و پرچمدار عدالتخواهی‌
خضریان عنوان کرد که رسانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مردم سالاری دینی، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آگاهی‌بخشی به جامعه و حرکت کشور به سمت صلاح و پیشرفت دارند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی خضریان عضو هیأت رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد که رسانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مردمسالاری دینی، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آگاهی‌بخشی به جامعه و حرکت کشور به سمت صلاح و پیشرفت دارند و تضمین‌کننده درستی برنامه‌ها و پژواک صدای مردم در نقد رویکردها هستند. به دلیل همین تاثیرگذاری است که از رسانه به عنوان رکن چهارم قدرت یاد می‌شود.

رسانه‌ها در مبارزه با فساد و گسترش عدالت نقش بی‌بدیلی دارند که سیاست‌گذاران و مجریان از این ابزار می‌توانند برای اصلاح سیاست‌ها و رفتارها استفاده کنند. بی‌شک رسانه‌ها به عنوان نیروی آگاهی‌بخش در سمت و سو دهی به اذهان جامعه و افکار عمومی نقش عمده داشته و در همبستگی و وفاق ملی، جستجوی حقیقت‌ها و پرده‌برداری از واقعیت‌های موجود تاثیر بسزائی دارند و می‌توانند دولت‌ها و دیگر مسئولین جامعه را به انجام وظایف و تعهداتشان در قبال مردم یادآور سازند.

از این منظر می‌توان تاکید کرد که خبرنگاران به عنوان اصحاب اصلی رسانه‌ها، افسران ارشد میدان مبارزه علیه فساد، ظلم و هرگونه نابسامانی بوده و پرچمداران گفتمان عدالتخواهی بشمار می‌روند.

روز ۱۷ مرداد هر سال، بصورت نمادین روز قدردانی و سپاس از تلاش‌های این زحمتکشان عرصه تولید دانایی، دفاع از حقیقت و مبارزه برای عدالت است. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه درگذشتگان خانواده بزرگ عرصه خبر و قلم خصوصا شهدای گرانقدر رسانه و تقدیر از زحمات خالصانه خبرنگاران عزیز، توفیق خدمت بر مبنای کلام نورانی مولای متقیان علی(علیه‌السلام) که می‌فرماید: «خیر الأمور ما أسفر عن الحقّ» را برای همه اصحاب محترم رسانه در مسیر روشن ساختن حقیقت به عنوان بهترین کارها مسالت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علی خضریان

ارسال نظرات