۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۸۶۴۸۶
یادداشت؛

سخنی دوستانه با رییس‌جمهور جدید

سخنی دوستانه با رییس‌جمهور جدید
جناب آقای رییس‌جمهور، نظام اسلامی باید به معنای واقعی کلمه، اسلامی باشد و روز به روز به مبانی دین اسلام نزدیک‌تر شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جناب آقای رییس‌جمهور، شما بهتر از حقیر واقفید که تمامی پیامبران الهی مبعوث شدند تا حکومت انحصاری خدا را شکل دهند و اطاعت مردم تنها از پروردگار بزرگ باشد. خداوند حکیم پیامبر عزیز اسلام را فرستاد و قرآن را با آن همه تشریفات نازل کرد تا آن الگوی جامعه بشری حکومتی بر اساس دین تشکیل بدهد و مردم از ثمرات آن بهره ببرند. تمامی ائمه دین از حضرت مولی‌الموحدین تا امام عسکری مأمور تشکیل حکومت دینی و حکومت عدل اسلامی بودند و منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر روحی له الفداء هم مأمور شکل‌دهی به نظام عدل جهانی بر اساس دین‌اند. امام خمینی هم با استناد به همین واقعیت، نظامی دینی را شکل دادند تا در استمرار حکومت انبیاء و اولیاء، دین بر زندگی مردم حاکم بشود. امام خامنه‌ای هم ادامه‌دهنده خط و فکر و راه امام خمینی‌اند و رییس‌جمهور موظف به تبعیت از ولایت در راستای شکل‌دهی به نظام دینی با اهداف ذیل است.

جناب آقای رییس‌جمهور! اولین هدف از تشکیل حکومت دینی و اسلامی و شکل‌دهی به نظام جمهوری اسلامی، ساختن انسان‌هاست. شما باید راه تزکیه و تهذیب را هموار نمایید و مقدمات سیر و سلوک مردم را فراهم‌سازید تا با تعلیم و تزکیه و با جهالت زدایی و ضلالت روبی، ملت ایران به سمت کمال مطلق حرکت کنند و به مقام خلیفه‌اللهی برسند.

دومین وظیفه شما جناب آقای رییس‌جمهور، تأسیس مدینه فاضله است. شما در حکومت دینی مسئولید و باید هدف‌های حکومت الهی را جامه عمل بپوشانید. برای رسید‌ن به این هدف، باید به رشد فرهنگی مردم و به معنویت مردم توجه شود. اسلام برای تأمین معنویات آمده است. اگر معنویت رشد کرد؛ به تبع آن مادیات هم تأمین می‌شود. امام خمینی عزیز می‌فرمود یک کشور با معنویاتش کشور است. اسلام مادیات را به تبع معنویات قبول دارد. پس از رشد معنوی و فرهنگی، نوبت به رشد اقتصادی می‌رسد. تحصیل مال در جامعه دینی باید حلال باشد. نگهداری باید نگهداری مال حلال باشد. توزیع مال حلال، صرف و هزینه مال حلال مطرح است. سبک زندگی باید بر اساس دین باشد. مصرف‌گرایی ویژگی فرهنگ غرب است. در زندگی اسلامی، اسراف و تجملات و دنیاگرایی جایی ندارند. وظیفه دولت است که مردم را با سبک زندگی اسلامی آشنا کند و بایستد تا این شیوه در جامعه پررنگ‌ گردد.

جناب آقای رییس‌جمهور! سومین هدف از تشکیل نظام دینی، برپایی و گسترش عدل و قسط است. باید تبعیض رفع شود. باید ثروت کشور عادلانه تقسیم گردد. باید فقر و محرومیت نابود شود. باید از انباشت ثروت در دست عده‌ای خاص؛ جلوگیری گردد. امام خامنه‌ای می‌فرمایند حکومت امیرالمؤمنین در زمینه اقامه عدل و حمایت از مظلوم و محروم، الگویی است که باید از آن تبعیت شود.

جناب آقای رییس‌جمهور! طبق بیان رهبر حکیممان در نظام اسلامی، رفع فقر و محرومیت، در شمار هدف‌های طراز اول است و پای بندی به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سخنی بی‌معنی و ادعایی پوچ است. شما به درستی می‌دانید اگر بخواهیم عدالت به معنای حقیقی خودش در جامعه تحقق پیدا کند، با دو مفهوم عقلانیت و معنویت در هم تنیده است. لهذا ما و شما معتقدیم که رییس‌جمهور نظام اسلامی در قبال اخلاق و معنویت مردم مسئول است.

 جناب آقای رییس‌جمهور! با همین نگاه است که ما با استناد به آیه: لتخرج الناس من الظلمات الی النور، بر این باوریم که تکلیف شما نورانی نمودن جامعه انسانی است؛ جامعه‌ای که از گزند هوای نفس مصون باشد. از دسیسه و وسوسه محفوظ باشد. از هرگونه شهوت‌پرستی پاک باشد. از هرگونه غضب به دور باشد.

پنجمین هدف از تشکیل نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت قانون اسلام در کشور است. باید علاوه بر قانون‌گذاری درست، در حکومت شما؛ احکام الهی در جامعه اجرا شود. امیر سخن؛ حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: به دست آوردن حکومت برای این بود که اصول روشن دین را بازگردانیم و به تحقق رسانیم و قوانین تعطیل شده و اجرا نشده را به اجرا درآوریم.

جناب آقای رییس‌جمهور! ما و شما خود را پیرو و مطیع مولی‌الموحدین می‌دانیم و باید در عصری که خدا بر شما منت گذاشت و شما را بر مسند قوه مجریه نظام دینی گماشت، با تمام توان و با مدیریتی جهادی و انقلابی، پاسدار قانون اسلام باشید و بایستید تا در جامعه احکام دین اجرا بشود. این امر مهم دقیقاً همان چیزی است که شما در مراسم تحلیف؛ سوگند خوردید تا از آن پاسداری کنید. زمان به سرعت می‌گذرد. وقت کم است و تکلیف بسیار سنگین، ما امیدمان به شماست که حکم الهی را در جامعه پررنگ کنید.

جناب آقای رییس‌جمهور! تقدم ارزش‌ها بر اصل حکومت، هدف دیگری است که نظام دینی برای آن شکل پذیرفت. حکومتی که امروز در دست شماست، آرزوی هزار ساله مؤمنان بالله بوده است. امامان همه در این خط حرکت کرده‌اند که حاکمیت قانون الهی و حاکمیت ارزش‌ها را بر جامعه حاکم کنند. امروز شما این فرصت را پیدا کرده‌اید که در مسیر تعالی جامعه و استقرار ارزش‌ها گام بردارید. فرصت را غنیمت بشمرید و یک لحظه از این تکلیف سنگینی که بر دوش دارید؛ غفلت نکنید.

جناب آقای رییس‌جمهور! مقابله با ظلم و ستم و فساد، هدف بعدی است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای آن به وجود آمد. مبارزه با فساد را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهید و با اقدامی جدی و محکم، مردم تشنه عدالت را سیراب کنید و طعم شیرین مبارزه با فساد را به آنان بچشانید. امروز اگر در عصر وحدت قوا به این مهم توجه نشود، بعید می‌دانم در آینده دورانی زیباتر از امروز برای عمل به این وظیفه خطیر پیش بیاید. نباید سرچشمه‌های مال و ثروت در اختیار اقلیتی از اشراف و سرمایه‌داران باشد. نباید محرومان و فقرا، جورکش و بارکش قلدران و چپاولگران باشند. باید در دولت شما ریشه فساد خشکانده شود. از انباشت ثروت در دست اشراف جامعه جلوگیری گردد و فقر ریشه‌کن شود.

 هدف بعدی؛ مردم‌گرایی و مردم‌داری است. در هیچ کجا رابطه مردم و حاکم نظیر مدینه النبی نبود. پیامبر آمد تا بگوید: ای مردم !پروردگار همه ما یکی است، همه از یک پدر و مادر به دنیا آمدیم و فرزندان آدمیم و آدم نیز از خاک آفریده شده است. پیامبر آمد تا بگوید: انسان‌ها از آغاز خلقت تا امروز مانند دانه‌های شانه با یکدیگر مساوی‌اند و ملاک برتری و فضیلت؛ تقوا و پرهیزگاری است. امام خمینی به ملت ایران مباهات می‌کرد و در نزد پیامبر به امتش افتخار می‌نمود. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت: جان من هزاران بار فدای این مردم باد.

جناب آقای رییس‌جمهور! شما با رأی همین مردم به این قدرت رسیدید. قدر مردم را بدانید و خود را خادم مردم بدانید و همراهانی را برگزینید که نوکر مردم باشند و همواره این جملات زیبای امام خامنه‌ای را در جلوی چشم خود ببینند: نظام اسلامی، نظامی است که مسئولان، خدمتگزار مردم و برای مردم‌اند.

جناب آقای رییس‌جمهور! تلاش برای حفظ و گسترش وحدت، رسیدگی به عمران و آبادانی و رشد رفاهی مردم، توجه به استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، توجه به آزادی ملت ایران، حمایت از مردم در برابر ظلم و تهاجم دشمنان و مستکبرین جهانی، ایجاد امنیت در جامعه و گرفتن حقوق محرومان و مستضعفان جهان از جمله هدف‌های نظام دینی است که جناب‌عالی موظف به اجرایی کردن آن‌ها هستید. امام خامنه‌ای عزیز بر این باورند که امام خمینی؛ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ما را به این راه هدایت کردند و شما فقط در صورت پیمودن این راه است که می‌توانید ملت عزیز ایران را به حیات طیبه برسانید و کابوس فقر و عقب‌افتادگی را از جامعه و ملت دور کنید. شما تنها با تمسک به راه امام خمینی است که می‌توانید عدالت را در جامعه حاکم کنید و اخلاق و تقوا و ایمان را در رفتار فردی و در برنامه‌های کلان کشور حاکم سازید. شما تنها با تبعیت از راه امامین انقلاب اسلامی است که می‌توانید آزادی را که نعمت بزرگ خداست، با همه برکاتی که در آن هست، برای ملت ایران به یادگار بگذارید.

جناب آقای رییس‌جمهور! در پایان بایستی یادآوری کنم که نظام اسلامی باید به معنای واقعی کلمه، اسلامی باشد و روز به روز به مبانی دین اسلام نزدیک‌تر شود. نظام اسلامی، نظام عدل و انصاف و رسیدگی به مردم و احترام به حقوق انسان‌ها و مقابله با ظلم قوی به ضعیف است. دونظام اسلامی به وعده قرآن، مردم را به سمت حیات طیبه حرکت می‌دهد و دنیا و آخرت مردم را طبق مصلحت آنان به پیش می‌برد. نظام اسلامی نمی‌تواند نسبت به فرهنگ و اخلاق و دین و معنویت و رشد ایمان مردم بی‌تفاوت باشد. نظام اسلامی از آنچه مردم را منحرف و گمراه می‌کند؛ رنج می‌برد. نظام اسلامی نمی‌تواند نسبت به رنج‌های معنوی، جسمانی و گمراهی‌های فکر و دل مردم خود بی‌اعتنا باشد. نجات این کشور و رسیدن آن به نقطه‌ای که شایسته ملت فهیم ایران است، فقط در سایه اسلام و نظام جمهوری اسلامی امکان‌پذیر است و شما مهم‌ترین نقش را در این میدان دارید و می‌توانید با اجرای عدالت و دفاع از حقوق ملت در همه زمینه‌ها و دفاع از حقوق مسلمانان جهان و دفاع از هر مظلومی در هر نقطه عالم؛ به ایران اسلامی و به ملت ایران عزت ببخشید و نظام دینی ایران را الگوی مردم و حکومت‌های دنیا قرار دهید.

ملت ایران چشم به تلاش شما در این راه دوخته است و آرزو دارد شما را در این مسیر بزرگ، موفق و پیروز ببیند. برایتان دعا می‌کنیم و عاقبت به خیری را برای شما طلب می‌نماییم.

علی شیرازی

ارسال نظرات