۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۸۶۶۶۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

برخی مسؤولان به هوای پیشرفت و توسعه از استقلال و عزت جامعه دست کشیدند

برخی مسؤولان به هوای پیشرفت و توسعه از استقلال و عزت جامعه دست کشیدند
تهران ـ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: اگر جامعه ای به دلیل عملکرد نامطلوب سیاستمداران عزت خود را جلوی دشمنان حفظ نکرد، آن جامعه در مسیر نابودی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه در مراسم عزاداری هیأت میثاق شهدا در دانشگاه امام علی(ع) تهران، به تببین ابعاد و شاخص های قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: اصل ماجرای کربلا و ماه محرم، در اصل حفظ کرامت عزت انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تمام انسان ها، عزت را دوست دارند، گفت: شعار امر به معروف به معنای عدم ذلت پذیری و حفظ عزت مداری است.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه ابراز داشت: لشکر یزدیان می خواستند که امام حسین(ع) را بی عزت و بی حرمت کنند، اما آنها به این هدف هرگز دست پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه عزت جامعه اسلامی و مؤمنان دارای اهمیت است، گفت: اگر جامعه ای به دلیل علمرک نامطلوب سیاستمداران، عزت خود را جلوی دشمنان حفظ نکرد، آن جامعه در مسیر نابودی گام برخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه حفظ استقلال را اصلی‌ترین پایگاه عزتمداری انسان توصیف و بیان کرد: انسان موجود عزت طلب بوده و پایگاه اصلی عزت انسان حفظ استقلال آنان است.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه ابراز داشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بسیار هوشمندانه به عنوان شعار انقلاب اسلامی انتخاب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار کرد: برخی وابستگی و ضعف را تئویزه می کنند و از استقلال جامعه به بهانه پیشرفت و توسعه دست برداشتند، در حالی که زمانی استقلال جامعه از بین برود کشور در مسیر نابودی قرار خواهد گرفت.

وی به مرور برخی از آیات و روایات در موضوع حفظ استقلال پرداخت و افزود: وابستگی به دیگران سبب از دست دادن استقلال و عزتمندی انسان خواهد شد، در حالی که وابستگی و عبد در درگاه الهی بودن سبب استقلال و صلابت انسان در برابر دیگران خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه تعبیر دینی استقلال را می‌توان اخلاص دانست و افزود: در مسیر مبارزه ظلم، باید عزت و استقلال انسان ها همواره حفظ و صیانت شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: معلم عزتمداری و استقلال در تاریخ حیات بشر، امام حسین(ع) هستند.

ارسال نظرات