۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۸۶۷۵۲
امام جمعه همدان:

رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد

رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد
همدان - امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ستاد امر به معروف استان هیچ انتظاری جز اجرای قانون ندارد، گفت: رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: در این جلسات بهتر است با نقد عملکرد ستاد، مشکلات و کم کاری‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه گاهی واژه امر به معروف و نهی از منکر درست فهمیده نمی‌شود که باعث تنزل جایگاه آن می‌شود، گفت: برخی افراد، این ستاد را بیشتر ناظر به مساله حجاب قلمداد می‌کنند در حالی که مساله حجاب و عفاف دارای قانون است و ستاد امر به معروف دارای وظیفه نظارتی در این عرصه است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) هدف اصلی خود از قیام را اصلاح امت معرفی کردند چرا که با وجود فساد در جامعه به ویژه فساد اجتماعی باید دست به اصلاح زد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: هر اقدامی که حرکت فطری و طبیعی جامعه را مختل کند فساد است اما گاهی از موارد در اذهان فساد به یکسری از مسائل خاص اطلاق می‌شود در صورتی که این اشتباه است.

وی گفت: امر به معروف در واقع نظارت همگانی برای اصلاح اجتماعی است چرا که رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید درک درستی از امر به معروف داشته باشیم، عنوان کرد: در حکومت‌های اسلامی که در دوران گذشته شکل گرفته نیز فساد وجود داشته و دلیل آن همین عدم وجود نظارت همگانی بوده است.

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام "یاسر مظاهری" دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: در این مدت کارهای بزرگی توسط ستاد انجام شده که از جمله آن می‌توان به رسیدگی به چندین پرونده سنگین زمین‌خواری، کوه‌خواری و مسائل مربوط به موانع تولید در سطح استان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اظهار داشت: در هفته امر به معروف روال بر ارائه گزارش اقدامات ستاد است اما باید فرصتی هم برای شنیدن حرف‌های منتقدین اختصاص داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
با روی کار امدن کابینه اسلامی و اهتمام رئیس دولت خیلی از نگرانیها مرتفع می شود.
0
0