۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۸۶۷۵۵
گرانیگاه فرهنگ (۱۶)؛

شاخص قانون‌گذاری در فضای مجازی

شاخص قانون‌گذاری در فضای مجازی
حجت الاسلام رستمی گفت: تبیین زیرساخت قانون‌گذاری در فضای مجازی مبتنی بر فهم استنباطی قرآن کریم به مناسبت طرح اخیر مجلس در حوزه فضای مجازی می باشد.

حجت الاسلام صادق رستمی پژوهشگر فضای مجازی حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: تبیین زیرساخت قانون‌گذاری در فضای مجازی مبتنی بر فهم استنباطی قرآن کریم به مناسبت طرح اخیر مجلس در حوزه فضای مجازی میباشد برای قانون گذاری در هر موضوعی توجه و شناخت به دو مسأله محوری لازم است:اول" شناخت خود آن موضوع"و دوم" فهم شاخص‌های اصیل قانون‌گذاری و دوری از برخورد سلیقه‌ای" باشد.

حجت الاسلام  رستمی در ادامه مباحث گفت: در بخش شناخت موضوع، متأسفانه بسیاری از مخالفین و موافقین و هنوز با واقعیت فضای مجازی آشنایی ندارند و امروز بینش اقتصادی و فرهنگی و سیاسی مردم و مسئولین در این فضا شکل می‌گیرد. اولویت‌های مدیریتی کشور در این فضا تولید می‌شود به طور کلی فضای مجازی، فضای حاکمیت است و به تعبیر دقیق‌تر فضای مجازی، شأنی از شئون امامت و رهبری جامعه محسوب می‌شود، بلکه خود، پیشوا و مقتدای جامعه است و اگر فضای مجازی را با این تعبیر دقیق، نگاه کنیم، آن وقت خیلی فرق می‌کند عنان هدایت و سرپرستی جامعه را به دست چه کسی می‌دهیم.

وی افزود: نکته مهم دوم، شاخص قانون‌گذاری است که طبعاً نظام ارزشی قانون‌گذاری در جامعه اسلامی، ادله معتبر اسلامی و در رأس آنها قرآن کریم است. در قرآن کریم حدود 1500 آیه در باب نفی شرک وجود دارد، حقیقت شرک، پذیرفتن حاکمیت، سرپرستی و فرمانروایی حکومت طاغوت است و  طاغوت هم اشاره به کفری است که در مقام تحکم و دستور و فرمانروایی است که در مقابل امر خدا طغیان کرده است.

وی خاطر نشان کرد:  امروز فضای مجازی،امام جامعه وحاکم برآن است و اگرجمهوری اسلامی زیربیرق امامت کفروحاکمیت طاغوت درفضای مجازی، وارد شود و استمرار آن را به رسمیت بشناسد، دچار شرک شده‌ است که این شرک آثار زیانبار مادی و معنوی برای جامعه و مردم دارد.

ارسال نظرات