۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۸۶۸۱۰

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
اقدام ۲ سفیر با کدوم مواد کنوانسیون وین در تعارضه؟، آزادی پس از ۱۸ سال، چرا اینقدر از توییت ضداستکباری قالیباف استقبال شد؟، سوال عبدالله گنجی از آقای سفیر بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، اقدام ۲ سفیر با کدوم مواد کنوانسیون وین در تعارضه؟، آزادی پس از ۱۸ سال، چرا اینقدر از توییت ضداستکباری قالیباف استقبال شد؟، سوال عبدالله گنجی از آقای سفیر بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

اقدام ۲ سفیر با کدوم مواد کنوانسیون وین در تعارضه؟

یک کاربر در توئیتی نوشت: اقدام اخیر سفرای انگلیس و روسیه در تهران، بر خلاف مواد ۴۱ و ۴۲ کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است و دولت ایران می‌تواند طبق ماده ۹ «در هر زمان و بدون ارائه هیچ توضیحی در خصوص تصمیمش برای «اخراج و یا به رسمیت نشناختن» دیپلمات‌هایی که عنصر نامطلوب شناخته می‌شوند، اقدام کند.

اقدام ۲ سفیر با کدوم مواد کنوانسیون وین در تعارضه؟

 

آزادی پس از ۱۸ سال

مهدی کشت دار مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه در توئیتی نوشت: یک محکوم به قصاص پس از ۱۸ سال با رضایت اولیای دم در قالب پویش بخشایش حسینی در شهرستان بشاگرد آزاد شد.

آزادی پس از ۱۸ سال

 

چرا اینقدر از توییت ضداستکباری قالیباف استقبال شد؟

مسلم معین در توئیتی نوشت: دولت روحانی آنقدر عزت ملی را به بازی گرفته که یک توییت رئیس مجلس در تذکر به برخی سفرا، غرور خفته را بیدار می کند.

چرا اینقدر از توییت ضداستکباری قالیباف استقبال شد؟

 

سوال عبدالله گنجی از آقای سفیر

عبدالله گنجی در توئیتی نوشت: آقای سفیر تجدید خاطره مبارزه با نازیسم جایش در سن‌پطرزبورگ نه تهران.

اینجا به معنی تجدید خاطره حضور و اشغال نامشروع و فقر و آوارگی یک ملت است. مگر ایرانیان نازیسم بودند که شما در سرزمین آنها گیلاس های خود را بهم می زنید. عذرخواهی حداقل مطالبه است.

سوال عبدالله گنجی از آقای سفیر

 

۲ توصیه رحیم پور ازغدی درباره طرح صیانت

حسن رحیم پور ازغدی در رشته توییتی نوشت: از مجلس و دولت و شورای عالی فضای مجازی، توقع می‌رود که در طرح صیانت، دو حساسیت را مبنا قرار دهند: از سویی، باز بودن همه "مجاری نقد و پرسشگری و آزادی بیان" و تضمین "کسب و کار مردم" و تبادل جهانی "علم و تجارت" و ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و حتی تفریحات سالم در شبکه‌های اجتماعی و از دیگر سوی، نبرد حداکثری با شبکه "فحشا و فساد اخلاقی و موادمخدر" و منافذ "جنگ روانی دشمن" و "نشر دروغ و شایعه و خشونت و کفر " و "تحریکات قومی و مذهبی و جنسیتی".

۲ توصیه رحیم پور ازغدی درباره طرح صیانت


تور اطلاعاتی سفیر انگلیس برای روس ها

 نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: درباره خبط سفرای روس و انگلیس؛ با توجه به روابط ایران و روسیه مشخص است که اقدام سفیر اقدامی شخصی بوده و ارتباطی به مواضع مسکو ندارد و باید شخصا از محضر ملت ایران عذرخواهی کند.

ضمنا دولت فدراسیون روسیه باید مراقبت نماید که سفیر این کشور در تور اطلاعاتی سفیر انگلیس گرفتار نشود.

تور اطلاعاتی سفیر انگلیس برای روس ها

تکذیب سخنان زالی توسط سفارت ژاپن

 صفحه رسمی سفارت ژاپن در ایران در توییتی نوشت: نقل قول جناب سفیر" که در این مقاله آمده و مربوط به اهدای واکسن های آسترازنکا ساخت ژاپن از کشور ماست، صحت ندارد. 

دولت های ژاپن و ایران و سفارتخانه های هر دو کشور از نزدیک همکاری نمودند تا این این اهدای واکسن ها محقق گردد. ما صمیمانه امیدواریم که این اهدای واکسن ها به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران و تقویت روابط بین دو کشور کمک کند. 

زالی فرمانده ستاد کرونای تهران گفته بود: "سفیران ما در کشورهای خارجی بدنبال تأمین واکسن نبودند، با سفیر ژاپن صحبت کردم گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است، این چه دیپلماسی است؟"

تکذیب سخنان زالی توسط سفارت ژاپن

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات