۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۸۶۹۳۶

بخشنامه دادستان کل کشور برای برخورد قضائی با هرگونه معامله ربوی

بخشنامه دادستان کل کشور برای برخورد قضائی با هرگونه معامله ربوی
دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانها تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتار‌های ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتار‌های ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها

با سلام و تحیت

حرمت ربا در شرع مقدس اسلام بعد از شرک به خداوند متعال بزرگ‌ترین معصیت و در حد جنگ با ذات مقدس احدیت شمرده شده است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی کوچکترین مصداق آن نیز غیرقابل قبول و مستوجب تعقیب و برخورد با آن می‌باشد؛ لذا اعمال نظارت‌های دقیق و مستمر قانونی مراجع قضایی با این پدیده شوم و مذموم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

اقدامات اعمالی بازدارنده و تنبیهی قبلی و تذکر از سوی آن مرجع و نظارت‌های لازم بر عملیات پولی اشخاص حقوقی از قبیل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، شرکت‌های واسپاری، صرافی‌ها و تعقیب و رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و برخورد با هرگونه معامله و رفتار‌های ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری نمایید و عندالزوم مراتب را جهت رصد نهایی گزارش فرمایید.

موفق باشید
محمدجعفر منتظری»

گفتنی است دادستان کل کشور چندی پیش نیز طی بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی تاکید کرد که نهایت تلاش خویش را در راستای ربازدایی از کارکرد‌های زیرمجموعه تحت مدیریت خود اعمال نمایند و هرگونه قصور در این ارتباط موجب اعمال پیگیرد‌های قانونی خواهد بود.

ارسال نظرات