۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۶۹۵۸
از عاشورا تا اربعین؛

قرائت دعای عهد در پویش عهد اربعینی + لینک

قرائت دعای عهد در پویش عهد اربعینی + لینک
به همت پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی پویش عهد اربعینی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحید علیان نژاد مدیر پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی در نشست خبری پویش عهد اربعینی گفت: اخبار نگران کننده در سطح جهان وجود دارد از بلای طبیعی تا ظلم و کم کاری ها را همه را نگران می کند و طبیعتا عده ای برای کم کردن این نگرانی ها فعالیت های فیزیکی انجام می دهند و به محرومان رسیدگی و به نیازمندان کمک می کنند.

وی در ادامه افزود: نهاد حوزه و مرجعیت در وقت بلایا و نیاز ها در همیاری مردم مشارکت داشته است اما به فعالیت های معنوی هم نیاز داریم و قصد داریم با پویش عهد اربعینی سپر معنوی مقابله با بلایا و استمداد از خداوند را ضریب بدهیم/

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت منجی در ادیان، اظهار داشت: ادیان و فرق مختلف به منجی اعتقاد دارند که عدالت را برقرار می کند و جهان را از ظلم پاک می کند؛ از دیرباز در شیعه دوبال مهدویت و عاشورا در کنار هم بوده و امید به عدالت در کنار مبارزه با ظلم قرار دارد؛ ما به عنوان افرادی که به دنبال عدالت هستیم و نیاز امروز بشر ظهور منجی است باید وجودمان در خدمت ظهور منجی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: در روایات آمده اگر فردی 40 روز دعای عهد را بخواند از یاوران حضرت مهدی خواهد بود و همچنین تأکید شده که دعای زیر قبه امام حسین مستجاب است و هر جا هم مجلس و یاد اباعبدالله باشد مثل زیر قبه است؛ با توجه به این مؤلفات ایام 40 روزه عاشورا تا اربعین را مناسب ترین ایام به جهت دعای ظهور و فرج منجی و عهد با امام زمان می دانیم.

حجت الاسلام علیان نژاد تأکید کرد: از آنجا که دعا به صورت جمعی گیرا تر است سعی داریم مردم را تحت یک پویش به خواندن دعای عهد از روز عاشورا تا اربعین ترغیب کنیم تا برای ظهور منجی دعا کنند و چون کودکان قلب پاکی دارند کودکان خود را هم مشارکت دهند.

وی اظهار داشت: امکان ثبت نام در این پویش در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم ایجاد شده و هماهنگی های لازم با خادمان حرم امام حسین (ع) صورت گرفته تا به نیابت از کسانی که در پویش شرکت کردند با ذکر نام زیارتی در کربلا انجام دهند؛ کسانی که که بدون ثبت نام به خواندن دعای عهد مشغول هستند توسط خادمین امام حسین یاد خواهند شد.

حجت الاسلام علیان نژاد گفت: در خصوص این پویش نظر آیت الله مکارم را جویا شدیم و ایشان اولین شخصی بودند که به این پویش پیوستند؛ کسانی که عکس خود را به پویش ارسال کنند عکس آن ها توسط خادمین در قاب هایی در کنار حرم امام حسین به آنها ارسال می شود.

وی در پایان گفت: اولین و مهم ترین پاداش این پویش زیارت نیابتی در کنار حرم امام حسین است اما در کنار آن هدایایی به عنوان یادبود به 5 خانواده اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهری صالحی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
این پویش بسیار ایده عالی هست. باتوجه به اوضاع کنونی که شرایط زیارت امامان علیهم السلام را در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا نداریم
زیارت نیابتی میتواند تسکین دهنده دل های بی قرار ما باشد. السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
0
0
سروناز حیدری
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
سلام بر حسین بن علی علیه السلام
متشکرم از این کار بسیار عالیتون
0
0