۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۸۶۹۸۲

زمین های سوخته و مردم، در انتظار تشکیل سریع دولت

زمین های سوخته و مردم، در انتظار تشکیل سریع دولت
بدون شک ایران 1400 در حساس ترین برهه زمانی خود قرار دارد و زمین سوخته های شعله ور زیادی انتظار تیمار و تحول را می کشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در طول چند سال اخیر هر روزی که می گذشت انتظار بسیاری از مردم برای رسیدن به 1400 شدت پیدا می کرد تا اگر قرار است با روحانی تا 1400 باشند این 1400 هرچه زودتر برسد و دوره این مربی هم تمام شود.

حال کشوری با انبوهی زمین سوخته، تعداد زیادی زمین شعله ور، همزمان هزاران ظرفیت اندوخته تحویل دولت بعدی شده است؛ همین روزگاری که برای رفتن روحانی لحظه شماری می شد امیدها به سید ابراهیم رئیسی بیشتر می شد و روز به روز مقبولیت او رشد پیدا می کرد و در نهایت این مقبولیت، ریاست جمهوری را تقدیم این سید مشهدی کرد.

بدون شک ایران 1400 در حساس ترین «برهه حساس کنونی» خود قرار دارد و زمین سوخته های شعله ور زیادی انتظار تیمار و تحول را می کشند شایسته است همه مسؤولین و دست اندرکاران به روند تحول مورد نظر دولت آیت الله رئیسی سرعت ببخشند؛ شرایط کشور به گونه ای است که رهبری هم در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در اقدامی بی سابقه به ضرورت تشکیل هر چه سریع تر دولت تأکید کرد.

عده ای هم از همان ابتدای روند انتخابات به غرض ورزی و عناد پرداختند و این روزها پس از علنی شدن لیست کابینه با دامن زدن به شایعات و واقعیات ناقص سعی در القاء نا امیدی به بدنه جامعه را دارند؛ شایسته است اعضای کابینه خود را در معرض رسانه ها قرار داده تا بهانه را از غرض ورزان بگیرند و با توضیح برنامه های خود به مردم، در مقابل غرض ورزان دستی پر داشته باشند؛ وقتی وزرای پیشنهادی و حتی مدیران میانی دستی پر از برنامه و سابقه درخشان داشته باشند دلسوزان نظام به مواجهه با غرض ورزان خواهند پرداخت.

مهم تر از آن قرار گرفتن اعضای دولت در قبال منتقدین دلسوز و رسانه ها روند تحول را شتاب می دهد و به هر چه سریع تر شدن دولت کمک می کند؛ نمایندگان مجلس به عنوان اولین و آخرین نهاد ناظر بررسی و تأیید وزرای پیشنهادی لازم است برنامه های وزرای پیشنهادی را با دقت موشکافی کنند و به سمع و نظر وزیر برسانند که اگر رأی اعتماد را کشف کرد بر نقاط ضعف و قوت برنامه خود واقف باشد.

از آن جا که در مناسبات اجتماعی اتفاقات غیرمنتظره زیادی ایجاد می شود یک مدیر و مسؤول باید راه های علاج هر واقعه را قبل از وقوع در نظر داشته باشد و بررسی دقیق نماینده ها به وزیر کمک می کند تا دست فرد مسؤول از این راه های علاج پر شود و این امر، اموراتی را که سرعت تحول را کم می کنند، کم تر می کند.

هیچ نماینده و فردی نباید از این که روند بررسی صلاحیت کابینه پرقدرت و با نظارت قوی و منطقی طی می شود ناراحت شود، چرا که بررسی قانونی وزرا دهان غرض ورزان را می بندد و اهداف انقلاب را که حاکمیت قانون و تقوای قانون گذاران است را محقق می کند.

نمایندگان مردم هم باید توجه داشته باشند به دلایل غیر منطقی و بهانه های واهی از سرعت بررسی نکاهند؛ وضعیت کشور بسیار سخت و نگران کننده است و مردم بسیاری تحت فشار کمبودها و بی مسؤولیتی ها هستند و انتظار دارند هر چه سریع فرقی در زندگی شان حاصل شود و این حصول تفاوت در مسیر تشکیل کابینه و اجرا شدن اقدامات دولت می گذرد و شایسته است هر چه سریع تر این خانه ساخته شود تا پناه مردم باشد.

اگر انتظار مردم هم نباشد بازهم عوامل زیادی ایجاب می کند که کابینه و دولت هر چه سریع تر تشکیل شود چون زمان زیادی تا شروع سال تحصیلی نمانده و با توجه به شرایط کرونا چگونگی تشکیل کلاس های مدارس و دانشگاه را مسؤولین جدید باید تعیین کنند و مسؤولین سابق توان اخذ تصمیم را ندارند.

شرایط منطقه ای و گسرتش تسلط طالبان در افغانستان و تشکیل یک انبار باروت در پاره تن ایران ما ایجاب می کند دستگاه های امنیتی و خارجی دولت هر چه سریع تر رؤوس خود را بشناسند تا تصمیمات لازم را برای رویارویی با مشکلات پیش بینی نشده بگیرند.

تلاش بیش از پیش رسانه های معاند و غرض ورز هم ایجاب می کند دستگاه فرهنگی رسانه ای دولت قوی و سریع برنامه های خود را عملی کند تا دستگاه های رسانه ای دشمن قربانی کمتری را از ما بگیرد.

تأمین کالاهای اساسی، برنامه های لازم جهت ذخیره آب در سال آبی پیش رو، تأمین گاز خانگی و نیروگاه ها در زمستان، مذاکرات رفع تحریم ها، احداث خط آهن سراسری، مرزنشین ها و کولبرها، مقابله با اقدامات ماجراجویانه اسرائیل در آبهای منطقه ای، بازارهای مصرفی کشور های همسایه، تالاب های خشک شده و در خطر، خطوط انتقال آب بلاتکلیف، سدهای در دست احداث، آب مناطق محروم، جاده های ترانزیتی پر خطر، خودروسازهای زیان ده، شرکت های استراتژیک تعطیل شده مثل هفت تپه و هپکو و هزاران مسأله که می توان شمرد؛ مسائلی که رفع هر کدام حیاتی دوباره به آن بخشی و امیدی بی پایان به انسان های مرتبط با آن ها می بخشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
بی‌تفاوتی نسبت به دردمندی دیگران از نشانه های ضعف ایمان است.
0
0