۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۸۶۹۸۵

آیت الله علیرضا اعرافی درگذشت حجت الاسلام پیشوایی را تسلیت گفت

آیت الله علیرضا اعرافی درگذشت حجت الاسلام پیشوایی را تسلیت گفت
مدیرحوزه های علمیه کشور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی از اساتید حوزه علمیه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی از اساتید حوزه علمیه را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است: 

ارتحال محقق ارجمند، مورخ فرهیخته و اندیشمند برجسته و پرتلاش حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی پیشوایی پس از عمری تلاش اثرگذار و متعهدانه و همراه با دقت نظر در زمینه تاریخ اسلام و تالیف آثار فاخر و ارزشمند علمی موجب تالم خاطر گردید.

اینجانب، فقدان این عالم فرزانه را به خانواده، دوستان، همکاران و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، غفران و رضوان و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار مسالت می­ نمایم.

گفتنی است حجت الاسلام مهدی پیشوایی از اساتید حوزه علمیه قم و مدیرگروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) روز گذشته ۲۳ مردادماه دعوت حق را لبیک گفت. از کتاب های معروف و مهم این مرحوم می توان به کتاب (سیره پیشوایان، نگرشی بر زندگانی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امامان معصوم علیهم السلام) اشاره کرد.

وی متولد سال ۱۳۲۱ شهرستان مشکین شهر می باشد و تاکنون دهها اثر از این محقق حوزه علمیه قم درباره مسایل مذهبی و تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار چاپ و منتشر شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
رحمت الهی بر این استاد و مورخ معاصر
0
0