۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۸۷۰۶۵
در جلسه نهادهای حوزوی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

طلاب جهادی پای کار «سلامت مردم» در میدان پرخطر کرونا

طلاب جهادی پای کار «سلامت مردم» در میدان پرخطر کرونا
کهگیلویه و بویراحمد - در جلسه نهادهای حوزوی اعلام شد که طلاب جهادی تا آخر پای کار سلامت مردم در میدان پرخط کرونا خواهند ایستاد و به مردم خدمت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی، در جلسه شورای نهادهای حوزوی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه برگزار شد، به طلبه‌ خیز بودن استان اشاره کرد و گفت: بخشی از طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان، خوزستان، بوشهر، فارس و چهار محال و بختیاری از این استان هستند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات حوزه استان، افزود: در سطح استان موقوفه‌ای برای رفع مشکلات مالی حوزه وجود ندارد، لذا در مواقع بحرانی، استان‌های همجوار معین کهگیلویه و بویراحمد شوند.

وی بیان کرد: مدارس علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از انسجام و هماهنگی خوبی برخوردار هستند، اما مشکلات مالی و معیشتی ما را شرمنده طلاب کرده است. 

در کهگیلویه و بویراحمد موقوفه‌ای برای روضه‌خوانی وجود ندارد

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که متاسفانه در استان موقوفه‌ای برای روضه‌خوانی امام حسین‌(ع) وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تشکیل شورای تبلیغ استان تاکید کرد و افزود: در ایام محرم ۲۰ مبلغ به استان اعزام شده اند و سازمان اوقاف تهران هزینه‌ آنها را پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: اوقاف استان در میان دستگاه‌های فرهنگی خوش درخشید و کمک‌های خوبی هم به زلزله زدگان شد.

نهادهای حوزوی جزیره‌ای عمل نکنند

حجت‌الاسلام محمد جواد جعفری مهر، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به ضرورت هم افزایی مراکز حوزوی استان با توجه به ظرفیت های بالا و تاثیرگذاری این مجموعه ها، برگزاری جلسات منسجم، منظم و هدفمند در راستای اهداف نهادهای حوزوی و توجه به تقسیم کار صورت گرفته براساس اسناد بالادستی را خواستار شد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با توصیه بر دوری از جزیره‌ای عمل کردن نهادهای حوزوی، گفت: آسیب‌شناسی در بخش ‌های مختلف صورت گیرد و نسبت به رفع آسیب ها اقدامات لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

تاکید بر هماهنگی گروه‌های جهادی

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد بر هماهنگی گروه‌های جهادی تاکید کرد و گفت: برخی تداخل ها وجود دارد که باید بررسی و حل شود.

حضور فعال طلاب جهادی در میدان خدمت رسانی

در ادامه جلسه، حجت الاسلام علیزاده، مسئول بسیج طلاب کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به خدمات ارزشمند طلاب جهادی، گفت: طلاب جهادی در میدان خدمت رسانی به مردم حضور فعال دارند.

وحدتی آراسته: طلاب جهادی در مقابله با کرونا خوش درخشیدند

حجت‌الاسلام بهمن وحدتی‌آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه هم با اشاره به آمار ۲۸۰ نفری طلاب جهادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاب جهادی در زلزله سی‌سخت، طرح شهید سلیمانی و مقابله با کرونا خوش درخشیدند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، بر شناسایی و سامندهی طلاب جهادی در قالب تیپ و گردان تاکید کرد و افزود: از موج اول کرونا ۱۰ کمیته در ستاد حوزوی بحران تشکیل و کار به صورت جدی آغاز شد و در برخی استان‌ها از ظرفیت این کمیته‌ها به خوبی استفاده شد.

وی با تاکید بر ضرورت واکنش سریع در بحران کرونا، گفت: در موج‌های بعدی کرونا بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها از حوزه علمیه تقاضای کمک نکردند، اما باعث نشد فعالیت‌های طلاب جهادی متوقف شود.

حجت الاسلام وحدتی ‌آراسته بیان کرد: مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی یکی از اهداف مهم طلاب جهادی در شرایط کنونی است،

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه همچنین خواستار راه‌ اندازی کانالی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و اقدامات گروه‌های جهادی استان شد و گفت: ستاد بحران حوزوی در استان تشکیل و جلسات به صورت منظم برگزار شود.

برپایه این گزارش، انعقاد تفاهم‌نامه با هلال احمر برای برگزاری دوره‌های مددکاری، آموزش واکسیناسیون و حضور در بیمارستان‌ها، اولویت قرار دادن طرح شهید سلیمانی، تشکیل کارگروه علمی طلاب طبق فرمایش مقام معظم رهبری، توجه به معیشت طلاب و .... از مصوبات جلسه شورای نهادیهای حوزوی کهگیلویه و بویراحمد بود.

ارسال نظرات